Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben een ICT-er en wil me graag verdiepen in de ICT wereld.

Echter moet ik een keuze maken tussen Windows server omgevingen en netwerk(CISCO).

Ik twijfel heel erg omdat ik beide kanten leuk vind. Ik werk al 40 uur in de week dus leren zal moeilijk zijn.

Waar ligt de toekomst in volgens jullie en waarom? Ik wil niet fulltime Cisco certificeringen behalen en over enkele jaren werkloos zijn bijv.
Ik zoek vacatures en zie dat bijna alles Windows gericht is. Zie amper iets van netwerk of ik zoek het verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netwerken blijven wel, systeembeheerders ook wel maar dan veel minder. De laatste is een beroepsgroep die aan het inkrimpen is omdat er door automatisering, virtualisatie, consolidatie en migratie naar cloud diensten steeds minder systeembeheerders nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:58:
Netwerken blijven wel, systeembeheerders ook wel maar dan veel minder. De laatste is een beroepsgroep die aan het inkrimpen is omdat er door automatisering, virtualisatie, consolidatie en migratie naar cloud diensten steeds minder systeembeheerders nodig zijn.
Dit kan heel cheesy klinken maar is cisco niet heeeel moeilijk?
Ik vind beide erg leuk maar naast een 40 uur baan moet ik de certificeringen ook kunnen behalen.

Daarom dacht ik aan om met windows server 2016 te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je het leuk vindt is Cisco vast wel te doen. Als je het niet zou kunnen halen is de vraag die je stelt overbodig lijkt me want dat heb je al gekozen. In netwerken zit volgens mij veel meer toekomst dan in systeembeheer / Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:02:
Als je het leuk vindt is Cisco vast wel te doen. Als je het niet zou kunnen halen is de vraag die je stelt overbodig lijkt me want dat heb je al gekozen. In netwerken zit volgens mij veel meer toekomst dan in systeembeheer / Windows.
Dat is wat ik wilde horen :) dankje voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-09 13:39
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:58:
Aan de andere kant, Netwerken gaat ook steeds meer de kant van Software defined networking toe. Ik klik in Azure zo een aantal netwerkjes in elkaar bijvoorbeeld. Dat is ook geen rocket science.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-09 17:09

Perkouw

Moderator General Chat
Ik zou zeggen, doe eerst eens wat meer voor onderzoek dan hier je vraag neer te gooien. Daar leer je zelf het meest van om tot een gedegen besluit te komen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.