Yow, ik heb een msi K7T266Pro-R moederbord gekocht. Het probleem is nu, ik krijg met raid niet geinstalleert. Heb al een paar keer het boekje doorlopen, maar niets helpt. Kunnen jullie mij soms helpen
Inderdaad, wat meer info als:
- welke schijven gebruik je
- wat gaat er precies mis. Start de hele zaak niet meer op, begint windows te
of...
- wat heb je reeds geprobeerd
Zonder wat aanvullend info kunne we ook geen zinnig advies geven
- welke schijven gebruik je
- wat gaat er precies mis. Start de hele zaak niet meer op, begint windows te
- wat heb je reeds geprobeerd
Zonder wat aanvullend info kunne we ook geen zinnig advies geven
Ik heb 2X Seagate Barracuda III 40.0Gb 7200Rpm UDMA/100. Het probleem, ik kab 1 schijf in RAID brengen maar vanaf ik d'n tweede erop aansluit, gebeurt er niks meer. hij vraagt dan telkens de opstartdiskette erin te steken van windows, haal ik d'n tweede erweer vanaf dan start alles normaal op
Nog een paar vraagjes:
- Wil je raid-0 of raid-1 gebruiken (mirror of stripe)?
- Ik neem aan dat je zeker weet dat beide schijven werken
- Wat bedoel je met "Ik kan 1 schijf in Raid brengen"? Raid heeft minimaal twee schijven nodig. Het principe van: eerst alles installeren op de eerste schijf, en er daarna een tweede schijf bij hangen werkt volgens mij niet bij Raid.
Op mijn eigen systeem heb ik twee verse (nog niet gebruikte schijven) aan de Raid-controller gehangen. en vervolgens in de Raid-bios aangegeven dat ik een stripe-set wilde. Vervlgens windows geinstalleerd zonder een centje pijn.
Success
- Wil je raid-0 of raid-1 gebruiken (mirror of stripe)?
- Ik neem aan dat je zeker weet dat beide schijven werken
- Wat bedoel je met "Ik kan 1 schijf in Raid brengen"? Raid heeft minimaal twee schijven nodig. Het principe van: eerst alles installeren op de eerste schijf, en er daarna een tweede schijf bij hangen werkt volgens mij niet bij Raid.
Op mijn eigen systeem heb ik twee verse (nog niet gebruikte schijven) aan de Raid-controller gehangen. en vervolgens in de Raid-bios aangegeven dat ik een stripe-set wilde. Vervlgens windows geinstalleerd zonder een centje pijn.
Success
ik denk dat iedereen een beetje confused is hiero door je verhaal....
- sluit beide schijven aan en start vervolgens je RAID setup (1 of andere toestcombi, verschijnt op het scherm)
- stel hier vervolgens in of je RAID 0 of 1 wil gaan gebruiken
- installeer vervolgens je OS en eventueel een RAID driver die is meegeleverd
ik stel overigens RAID 0 voor...
- sluit beide schijven aan en start vervolgens je RAID setup (1 of andere toestcombi, verschijnt op het scherm)
- stel hier vervolgens in of je RAID 0 of 1 wil gaan gebruiken
- installeer vervolgens je OS en eventueel een RAID driver die is meegeleverd
ik stel overigens RAID 0 voor...
...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""
Verwijderd
Ik heb hetzelfde moederbord. Die raid installeren moet je doen met in de bios de optimized settings geactiveerd. Een bootable diskette of cdrom maken en fdisk vervangen door de recenste versie van fdisk( te verkrijgen op de microsoftsite). Dan opstarten en wanneer de scsi-installatie wordt gestart een array maken zoals wordt beschreven. Zou geen probleem mogen zijn met deze biossettings (anders kunnen er wel problemen optreden). Probeer dat eens en report back.
Hoi.Op zaterdag 30 juni 2001 18:42 schreef kweethetnie het volgende:
Een bootable diskette of cdrom maken en fdisk vervangen door de recenste versie van fdisk( te verkrijgen op de microsoftsite). Dan opstarten en wanneer de scsi-installatie wordt gestart een array maken zoals wordt beschreven.
Ik ben bezig een RAID-0 te maken, met 2 schijven van 40GB (samen dus 80 GB) maar als ik met FDISK een partitie wil maken zietie de totale schijfruimte maar 12.624 MB oftewel 12 GB ipv de 80 die het zou moeten zijn.
Ik zag dat je op de M$-site een nieuwe versie van Fdisk zou moeten kunnen downen, maar ik hang nu al een dik kwartier intensief zoekend naar iets met Fdisk op die M$-site rond, maar ik kan ut NIET vinden. Alle search naar Fdisk geeft geen enkel resultaat....
Mijn vraag:
Waar heb jij die update gevonden ???
Pagina: 1