Ziggo modem komt niet online

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepperdeprep--
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-03 11:58
Ik ben onlangs verhuist en heb internet+tv van Ziggo besteld. Nu zou dat de 10e pas worden geactiveerd maar ik dacht eergisteren laat ik eens bellen naar Ziggo om te kijken of het al geactiveerd kon worden. Nou, dat was goed en het werd meteen gedaan. Ik hartstikke blij mijn modem weer eens aanzetten maar het werkte nog steeds niet. Ook niet na een paar uur en de dag erop besloot ik maar weer te bellen. Het enige wat er gebeurt is dat het power lampje en het Wi-Fi lampje groen blijven en het DS lampje groen knippert. Nu gaan ze dus een monteur laten komen om te kijken wat het is maar die komt pas maandag en ik heb eigenlijk wel internet nodig voor het weekend. Heeft iemand van jullie enig idee wat het is en misschien een idee om het te verhelpen of zal ik echt moeten wachten op de monteur?

Ik heb één uitgang in de huiskamer waar ik het op aansluit. Het gaat om een Technicolor 7210 modem.

Ik heb de verschillende splitters/aansluitingen die Ziggo mee heeft geleverd erop aangesloten en geen van allen lijkt te werken. Ook heb ik de kabel van de tv die anders eerst de Horizon box ingaat direct op de tv aangesloten maar ook daar krijg ik geen beeld bij.

Alvast bedankt voor de hulp!

Beste antwoord (via jepperdeprep-- op 03-11-2016 10:53)

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48
Als je ook geen analoog tv signaal hebt zou het kunnen dat je nog niet fysiek bent aangesloten in de straatkast. Een monteur moet dan even in de straatkast een coax kabel aansluiten en dan staat het signaal er op.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:56
Heb je een foto van je AP ? Zeker weten dat je maar 1 aansluiting heb in je woning ? Niet toevallig nog een in je meterkast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:32
Misschien een reset? (Hard reset)

@Galaxis,

Ga er vanuit dat hij de kabel wel heeft aangesloten (vanuit de splitter).
Vaak zit er namelijk maar 1 aansluiting (groene kabel) in een huis.

[ Voor 70% gewijzigd door Clavis op 02-11-2016 14:51 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:48
Als je ook geen analoog tv signaal hebt zou het kunnen dat je nog niet fysiek bent aangesloten in de straatkast. Een monteur moet dan even in de straatkast een coax kabel aansluiten en dan staat het signaal er op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

Welkom bij Ziggo, oftewel UPC, oftewel geen service meer. Vroeger, toen Ziggo nog echt Ziggo was, stonden ze de volgende dag voor je deur.

Kunnen ze bij de helpdesk wel je modem bereiken en zien of je wel signaal hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kubuksa
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-06 21:14
Toen ik voor het eerst Ziggo had besteld in mijn huidige woning (daarvoor had ik ADSL) had ik hetzelfde probleem. Aan de telefoon wisten ze zeker dat er signaal op mijn hoofdsluiting zat en dat het aan mij lag. Ik meten met een multimeter of er spanning op stond, maar dit was niet het geval. Na wat heen en weer gebel eindelijk een installateur aan de deur van Ziggo. Die kijkt en zegt: "je hoofdaansluiting doet het niet, dus moet er iemand de centrale in en dat kan/mag ik niet". Opnieuw Ziggo moeten bellen voor een monteur en die had het in 1 minuut gefixt.
tips van de dag:
- check even met een multimeter of er uberhaupt wel spanning op je hoofdaansluiting zit
- zorg dat ze een echte monteur langs sturen, en niet iemand die de installatie voor je doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepperdeprep--
@Galaxis Ik heb helaas geen foto voor je. De meterkast is hier buiten naast de voordeur maar daar kon ik geen aansluiting ontdekken.

@Clavis Wat bedoel je precies met hard reset? Gewoon het reset knopje van de modem indrukken?

@ADDG Dat zou wel gek zijn. De vorige bewoners hadden ook Ziggo.

@Musicmasters Dat heb ik nog niet gevraagd. Zou ik even over kunnen bellen.

@kubuksa Ik hoop niet dat de monteur straks bij mij hetzelfde zegt :-/

Bedankt voor de reacties iig jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:39

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

445033 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:52:
Welkom bij Ziggo, oftewel UPC, oftewel geen service meer. Vroeger, toen Ziggo nog echt Ziggo was, stonden ze de volgende dag voor je deur.
In het laatste jaar 2x een monteur nodig gehad en in beide gevallen zat er 2 dagen tussen. Kan dus nog steeds prima. Daarnaast moet men ook niet vergeten dat je als klant even tussen de bestaande afspraken door komt banjeren met problemen op een lijn waarvan in eerste instantie gepland was dat deze pas over meer dan een week in gebruik zou worden genomen.

Edit: zelf had ik ook minstens dezelfde poging als TS gewaagd hoor, daar niet van :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bastiaan op 02-11-2016 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:04
jepperdeprep-- schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:06:@Musicmasters Dat heb ik nog niet gevraagd. Zou ik even over kunnen bellen.
Bedankt voor de reacties iig jongens!
Als het DS lampje knippert (US en online branden dus niet eens) dan kan de helpdesk hem zeker niet uitlezen. Dus dat scheelt je weer een telefoontje. (Installatie)monteur afwachten dus :)
Als de buren ook Ziggo hebben zou je je modem daar even kunnen aansluiten met bijgeleverde splitter, netwerkkabel door het raam. Maar dat is alleen als je echt internet nodig hebt van het weekend :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 15:03
Als voorwaarde dat je wel analoge TV met ruisvrij beeld via de kabel moet hebben heeft bij mij het volgende uitkomst geboden:

Als eerste een goede coaxkabel direct uit het AOP punt van Ziggo in het modem stoppen, dus geen splitters of andere zaken in de aansluiting maar 1 directe coaxkabel direct in het modem. Zet het modem desnoods (tijdelijk) naast het AOP met een korte coaxkabel er tussen voor een meest optimale verbinding.

Coaxkabel uit het modem halen, dan de resetknop 10-15 seconden ingedrukt houden tot de LEDs aan de voorkant gaan knipperen/reageren. Resetknop loslaten en modem (zonder coaxkabel) volledig op laten starten. Plugje van voedingskabel uit modem trekken, coax kabel er terug instoppen en na ca. 15 seconden het plugje van de voedingskabel er weer in terugstoppen, modem aanzetten en op laten starten. Na ca. 15 minuten nog steeds geen verbinding dan deze reset nogmaals uitvoeren. Hierna wederom nog niets, dan Ziggo bellen voor verdere assistentie.

Ps.
Op dit moment werkt Ziggo met een 2V splitter welke het hoofdsignaal uit het AOP eerst splitst naar 1 het modem en 2 de Horizon box, of een volgende splitter voor meerdere TV aansluitingen. 1 splitter voor alle aansluitingen kan een instabiele internetverbinding en/of hinderlijke blokjes in het TV signaal geven.

[ Voor 32% gewijzigd door Theo74 op 02-11-2016 20:49 ]

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jepperdeprep--
Jongens heel erg bedankt voor de reacties. ADDG had het bij het goede eind. Ik had Ziggo nog maar eens gebeld en nu kon er opeens wel iemand de volgende dag komen. Bleek dus dat de kabel in de straatkast er niet op zat. Nu heb ik dus lekker internet en tv. Thanks everybody!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:04
445033 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:52:

Kunnen ze bij de helpdesk wel je modem bereiken en zien of je wel signaal hebt?
Bij UPC kwam het ook voor dat de monteur binnen enkele uren voor de deur stond. De uitlating die je doet is gebaseerd op n=0? Ja soms duurt het even voor er een monteur komt. Het zijn net mensen die nog niet op 2 plaatsen tegelijk kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

445033

MediaZoo schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:04:
[...]

Bij UPC kwam het ook voor dat de monteur binnen enkele uren voor de deur stond. De uitlating die je doet is gebaseerd op n=0? Ja soms duurt het even voor er een monteur komt. Het zijn net mensen die nog niet op 2 plaatsen tegelijk kunnen staan.
Heb afgelopen jaar 3 keer (!!!!) een monteur nodig gehad omdat het geweldige Ziggo beweerde dat mijn verbindingsproblemen bij mij binnen zat. Uiteindelijk had ik gelijk >:) en zat er dus een breuk in de aanvoerkabel. Straat kon dus open. Alle keren kon ik 7 dagen (!!!!) wachten op een monteur en haperende verbinding. Service van Ziggo is waardeloos met een dik uitroepteken. :Y Ik roep niet zomaar iets.

Sinds overname door UPC is het waardeloos gesteld met de service en de prijzen. Ik zit gelukkig nog op een oud tarief met Humax boxen. Nieuwe klanten en mensen die zich laten verleiden tot een ander abbo betalen gewoonweg veel te veel icm slechte service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 15:03
Na door mijn werk de nodige UPC/Ziggo monteurs gesproken te hebben snap ik de houding ten opzichte van dit soort problemen ten dele.
Verbazingwekkend veel klanten eisen onterecht een gratis monteur omdat zij storing of geen signaal hebben. Waarna te vaak bleek dat de klant zelf het nodig te verwijten viel door simpel slechte kabels en/of verbindingen. Hierdoor is mogelijk een hogere grens opgetrokken eer een monteur nu daadwerkelijk komt.

Dit neemt niet weg dat er ook klanten zijn welke hun zaakjes wel goed op orde hebben en uiteidelijk toch de hulp van een monteur nodig hebben omdat duidelijk is dat het probleem aan de kant van UPC/Ziggo zit. Ook dit soort klanten krijgen in eerste instantie dezelfe behandeling, tenzij uiteindelijk duidelijk wordt dat iets echt niet in orde is. Helaas ben je daardoor soms wel aardig wat telefoontjes en zoektochten verder.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 09:09
445033 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:50:
[...]

Heb afgelopen jaar 3 keer (!!!!) een monteur nodig gehad omdat het geweldige Ziggo beweerde dat mijn verbindingsproblemen bij mij binnen zat. Uiteindelijk had ik gelijk >:) en zat er dus een breuk in de aanvoerkabel. Straat kon dus open. Alle keren kon ik 7 dagen (!!!!) wachten op een monteur en haperende verbinding. Service van Ziggo is waardeloos met een dik uitroepteken. :Y Ik roep niet zomaar iets.

Sinds overname door UPC is het waardeloos gesteld met de service en de prijzen. Ik zit gelukkig nog op een oud tarief met Humax boxen. Nieuwe klanten en mensen die zich laten verleiden tot een ander abbo betalen gewoonweg veel te veel icm slechte service.
Dus omdat het bij jou fout ging gaat het natuurlijk bij iedereen en overal fout. ;w
Pagina: 1