Toon posts:

audio en mac/windows cd-rom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Weet iemand of het mogelijk is een cd-rom te branden die zowel door mac als windows pc te lezen is en die tevens als audio cd in je audio cd-speler te draaien is?

Ik gebruik Nero burning rom.

Al vast hartelijk dank voor de reacties.

Groet, Danielle.

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

hmm ja dat is mogelijk maar dat legt eraan wat voor bestanden er op komen? welke programma's. Audio erop kan ook letwel deze moeten wel VOOR de data track gebrandt worden.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, maar zou je dat nog een beetje kunnen toelichten?
Ik wil 1 audiotrack branden en verder heb ik alles gemaakt in flash 5. Het programma start met een exe die dan de diverse swf's aanroept. Het zijn niet veel kb's dus als dat nodig mocht zijn kan alles er dubbel op.

Ik hoop dat je tijd hebt hier nog even naar te kijken.

Groet, Danielle.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Oeh dat heb ik tot 2 jaar geleden nog bijna dagelijks op mijn werk moeten doen. Toen deed ik dat op de Mac met Adaptec Toast.. nog steeds het beste brandprogramma wat ik ooit heb gezien (hoewel Nero 5.5 in de buurt komt).

Daar is het vrij eenvoudig, er is een optie Hybrid CD, en dan kan je een disc-image aanmaken waar je al je Mac spullen in gooit en de PC spullen brand je rechtstreeks.

Het voordeel is dat je op de Mac de PC files niet kanzien en op de PC de Mac files niet (en dat je de files voor de Mac die je niet wilt zien (datafiles en zo) in de image buiten het verstertje kan houden, zodat de gebruiker ze niet te zien krijgt).

Ook nog even je andere topic want dat heeft er mee te maken gok ik: Als je cds wil laten persen mogen dat meestal geen multisessie cds zijn.

Sowieso als je ze laat persen moet je op een aantal dingen letten: Format Mode 1 moet aanstaan (dus niet Mode 2/XA). Afhankelijk van de minimumeisen (Win95-OSR1 ? MacOS 7.5 of eerder ?) moet je gaan kijken welke combinatie van ISO layer 1 en 2 en Joliet je wil gebruiken.

ISO layer 1 kan allen maar filenamen in het 8.3 formaat, ISO layer 2 kan tot 31 tekens lange bestandsnamen en Joliet 64. ISO layer 1 wordt door alles gesupport, layer 2 is (dacht ik) de manier van MacOS voor lange bestandsnamen, en Joliet is een Windows uitvinding. Met een up-to-date Windows dan wel MacOS kan je ze allebei lezen.

Veel succes en laat ff weten wat je bevindingen zijn :P

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt voor je reacties.
Met Toast heb ik inderdaad op de mac een werkende audio-hybride kunnen branden. (Kan dit ook op de pc, trouwens? Nero zegt dat hij dan een scsi partitie moet hebben.) Alleen onder macOS 7.5 werkte hij dus niet en dat heeft dus volgens jou met die joliet te maken die niet wordt ondersteund.
Ik ga geen cd's laten persen maar zelf branden, de oplage is 150, we doen dat met een paar man. Ik heb ontdekt dat als ik een goed orgineel heb ik ook op mijn pc de hybrides kan branden via cd-copy.

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 23:24
Op vrijdag 06 juli 2001 13:40 schreef denneke het volgende:
(Kan dit ook op de pc, trouwens? Nero zegt dat hij dan een scsi partitie moet hebben.)
Ja dat kan als je op een scsi schijf een Mac-partitie maakt, daar alles inzet en vervolgens die harde schijf fysiek in de PC zet. Nogal omslachtig dus.
Alleen onder macOS 7.5 werkte hij dus niet en dat heeft dus volgens jou met die joliet te maken die niet wordt ondersteund.
Hmm als het op een Mac gebrand hebt zou je daar geen last van moeten hebben... vreemd.
Ik heb ontdekt dat als ik een goed orgineel heb ik ook op mijn pc de hybrides kan branden via cd-copy.
Ja dat klopt. Voor een copieer is het maar data en wat voor data het is maakt verder niet uit... Windows files, Mac files, USA staatsgeheimen >:)

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Pagina: 1