Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beste powerline adapter

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• beerolifant
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-09 22:03
Beste,
Ik ben, zoals de titel aangeeft, opzoek naar een powerline adapter. Nu heb ik niet een heel groot budget, en ben ik al redelijk gauw tevreden met internetsnelheden. Even ter info: De hoogste snelheid die ik gewend ben is gemiddeld 12mb/s (draadloos), en op mijn kamer is het momenteel 1.2Mb/s! Alles is dus een verbetering!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Nieuwe desktop. Heb draadloos internet maar wil eigenlijk dmv Powerline de computer met een kabel verbinden.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Nu heb ik 3 powerline adapters gevonden. Deze zijn momenteel in de aanbieding en hebben redelijk goede beoordelingen. Welke is de beste optie? Handig om te weten is dat de router beneden staat en ik hem op zolder wil verbinden met m'n pctje.
#ProductPrijsSubtotaal
1Linksys PLEK500-EU Homeplug AV2 Powerline Adapter Kit (500Mbps, RJ-45, 2-er Pack)€ 49,-€ 49,-
1TP-Link AV1000 2 poorts Gigabit Powerline Starter Kit TL-PA7020 KIT€ 59,90€ 59,90
1TP-Link TL-WPA4530KIT-AV500 Powerline ac Wi-Fi Kit€ 59,-€ 59,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 167,90

Ik vroeg mij af of het waard is om te gaan voor optie 3 (zie lijst), omdat deze geïntegreerde draadloze Wi-Fi heeft, wat voor mijn broertje een kamer naast mij ook een leuke vooruitgang kan zijn. Echter heeft deze slechts een maximale snelheid van 100Mb/s, terwijl de anderen op 1Gb/s zitten.
* Hoe zijn de persoonlijke ervaringen met powerline?
* Welke van de 3 opties is het beste?
* Neemt de internet snelheid over powerline af naarmate de afstand groter wordt?

Dank!!

Beste antwoord (via beerolifant op 02-11-2016 18:26)

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:39

Hegeman

Weet van alles wat

beerolifant schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:37:
[...]

Oh, daar had ik ook geen rekening mee gehouden. Is er een manier om er achter te komen hoeveel groepen er in mijn huis zitten, en zo ja, waar/welke?

Ik overwoog ook om een kabel te trekken, maar mijn ouders (waar ik nog bij woon) prefereren powerline. Tevens heb ik geen idee hoe ik een kabel moet trekken, al kan dat niet te lastig zijn, hoop ik? Thanks
TERW_DAN was me net voor...

Een meterkast als je in een huur/koophuis woont, en anders moet je eens vragen aan je beheerder of deze je hier informatie over kan verschaffen. Ik heb twee weken geleden ook een setje powerline adapters gekocht en ben hier tevreden mee.
Voordat ik deze aankoop heb gedaan heb ik eerst geïnventariseerd waar overal stopcontacten zitten door heel het huis. En vervolgens ben ik elke ruimte nagelopen en telkens 1 groep in de meterkast uitgeschakeld om erachter te komen op welke groep welke stopcontact is aangesloten.

Zo kon ik een match maken tussen twee stopcontacten die op dezelfde groep zaten aangesloten, ik maak nu gebruik van deze powerline adapters en die bevallen me prima! Ik heb voor adapters gekozen die geen Wi-Fi signaal uitzenden kost alleen maar extra en gebruik het toch niet, tevens is dit ook gunstig voor de prijs(student). Ik heb voor €20 een setje op V&A kunnen kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Hegeman op 02-11-2016 14:44 ]

Alle reacties

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:40
De TP-Link wifi haalt in mijn ervaring maar een 30mbit in de praktijk (ooit geplaatst bij iemand) met een nieuwe ipad op redelijk korte afstand. Voor de rest was hij wel stabiel en het bereik prima.

• beerolifant
m3gA schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:30:
De TP-Link wifi haalt in mijn ervaring maar een 30mbit in de praktijk (ooit geplaatst bij iemand) met een nieuwe ipad op redelijk korte afstand. Voor de rest was hij wel stabiel en het bereik prima.
Heb je ook ervaring met snelheid over de kabel? De Wi-Fi leek mij gewoon een leuke extra, vanwege mijn 1.2Mb snelheid boven (het is dus geen must)

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:59
Je moet ook rekening houden met dezelfde groepen/fases. Als je bijvoorbeeld de zolder op een andere groep hebt zitten als de woonkamer/meterkast (en die kans acht ik zeer groot).. kun je al problemen krijgen met het pairen van de adapters.

En inderdaad, hoe verder ze uit elkaar zitten hoe langzamer het wordt. (moet over de stroomleidingen, gaan soms wel door heel het huis).

Heb ook wel eens gehoord dat iemand geen internet meer had zodra de wasmachine aan ging.

Beste zou zijn om gewoon een kabel naar boven te trekken, daar zijn altijd oplossingen voor.

Just my 2 cents.

[ Voor 13% gewijzigd door Clavis op 02-11-2016 14:36 ]

• beerolifant
Clavis schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:34:
Je moet ook rekening houden met dezelfde groepen/fases. Als je bijvoorbeeld de zolder op een andere groep hebt zitten als de woonkamer/meterkast (en die kans acht ik zeer groot).. kun je al problemen krijgen met het pairen van de adapters.

Heb ook wel eens gehoord dat iemand geen internet meer had zodra de wasmachine aan ging.

Beste zou zijn om gewoon een kabel naar boven te trekken, daar zijn altijd oplossingen voor.

Just my 2 cents.
Oh, daar had ik ook geen rekening mee gehouden. Is er een manier om er achter te komen hoeveel groepen er in mijn huis zitten, en zo ja, waar/welke?

Ik overwoog ook om een kabel te trekken, maar mijn ouders (waar ik nog bij woon) prefereren powerline. Tevens heb ik geen idee hoe ik een kabel moet trekken, al kan dat niet te lastig zijn, hoop ik? Thanks

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[...]

Trek de meterkast open, en hoop dat je daar ziet welke groep waarvoor is. Als dat niet gedocumenteerd is (zoals 90% van de gevallen) dan zou je groep voor groep uit kunnen zetten om te kijken waar wat op zit. Tijdrovend klusje, maar dan heb je 't wel gelijk goed gedocumenteerd.

Helaas wil dat nog niet alles zeggen. Tegenwoordig hangen er zoveel apparaten aan je electriciteitsnet, en dat kan allemaal trammelant geven met powerline.

Ik ben er zelf geen fan van, omdat er zoveel factoren zijn die 't kunnen slopen.

Acties:
  • Beste antwoord

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

[...]

Een meterkast als je in een huur/koophuis woont, en anders moet je eens vragen aan je beheerder of deze je hier informatie over kan verschaffen. Ik heb twee weken geleden ook een setje powerline adapters gekocht en ben hier tevreden mee.
Voordat ik deze aankoop heb gedaan heb ik eerst geïnventariseerd waar overal stopcontacten zitten door heel het huis. En vervolgens ben ik elke ruimte nagelopen en telkens 1 groep in de meterkast uitgeschakeld om erachter te komen op welke groep welke stopcontact is aangesloten.

Zo kon ik een match maken tussen twee stopcontacten die op dezelfde groep zaten aangesloten, ik maak nu gebruik van deze powerline adapters en die bevallen me prima! Ik heb voor adapters gekozen die geen Wi-Fi signaal uitzenden kost alleen maar extra en gebruik het toch niet, tevens is dit ook gunstig voor de prijs(student). Ik heb voor €20 een setje op V&A kunnen kopen.

[ Voor 12% gewijzigd door Hegeman op 02-11-2016 14:44 ]

• beerolifant
hegemanjelle schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:41:
[...]

Zo kon ik een match maken tussen twee stopcontacten die op dezelfde groep zaten aangesloten, ik maak nu gebruik van deze powerline adapters en die bevallen me prima!
TERW_DAN schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:41:
[...]

Trek de meterkast open, en hoop dat je daar ziet welke groep waarvoor is. Als dat niet gedocumenteerd is (zoals 90% van de gevallen) dan zou je groep voor groep uit kunnen zetten om te kijken waar wat op zit. Tijdrovend klusje, maar dan heb je 't wel gelijk goed gedocumenteerd.

Helaas wil dat nog niet alles zeggen. Tegenwoordig hangen er zoveel apparaten aan je electriciteitsnet, en dat kan allemaal trammelant geven met powerline.

Ik ben er zelf geen fan van, omdat er zoveel factoren zijn die 't kunnen slopen.
Tijd om de meterkast in te duiken dan maar. Ja, we hebben thuis uitzonderlijk veel apparatuur staan, dus hoop niet dat dat voor problemen zal zorgen..

[ Voor 37% gewijzigd door beerolifant op 02-11-2016 14:44 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10

DarkSide

theres no place like ::1

Ik gebruik de Devolo 1200+ (zonder wifi). En die werken snel en stabiel.
Heb een 100/100 glasvezel verbinding. En boven haal ik 96/89.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Hegeman

Hegeman

Weet van alles wat

DarkSide schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:44:
Ik gebruik de Devolo 1200+ (zonder wifi). En die werken snel en stabiel.
Heb een 100/100 glasvezel verbinding. En boven haal ik 96/89.
Dit zijn dan ook de beste powerline adapter die op dit moment verkrijgbaar zijn, prijskaartje is ook iets anders.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb gewoon een setje van die goedkope TP-link AV500 adapters gekocht. Mede gekozen voor goedkope omdat de duurdere gebruik maken van randaarde en dat heb ik niet in de kamers waar ik het gebruik. Tevens blijft het altijd een beetje een gok of het goed werkt en met een setje van 60 euro kun je de gok nog eens nemen ipv. er meteen honderden euro's tegenaan te gooien.

Het genoemde setje werkt prima. Doel was om sneller te zijn dan wifi en dat lukt (ik haal de 40Mb/s van mijn Ziggo-abo). Een heel enkele keer valt het weg (in de 3 maanden dat ik het heb is dat 3-4 keer gebeurd ofzo), maar dan is het even stekker eruit en weer erin doen.

Alleen het wifi-gedeelte dat in 1 van de stekkers van het TP-link setje zit ingebouwd gebruik ik niet meer, omdat die na een tijdje diverse verkeer (zoals chromecast) blokkeert. Los AP eraan gehangen en geen problemen meer. Al is dat niet echt een powerline-issue.
Pagina: 1