Gaming pc voor $1.000 - $1.500

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Korte introductie:

Hallo Tweakers,

Mijn naam is Shannon, ik ben 18 jaar oud en doe de opleiding applicatie ontwikkelaar.
Mijn kennis van de juiste onderdelen kiezen in een desktop is niet echt veel daarom dat ik dit topic aanmaak.
Buiten dat, heb ik een vriend die mij gaat helpen de desktop in elkaar te zetten als ik alle onderdelen heb.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik wil mijn desktop gaan gebruiken voor games.
De game waarbij ik denk dat de meeste grafische en cpu vermorgen voor nodig is is Blade and Soul.
Zie hier de minimale specificatie's die ze aanbevelen te hebben voor game:

https://support.bladeands...00389-System-Requirements

De andere games zijn: League of Legends, Warframe, Grand fantasia en Smite.
Ik hoef de game niet op uiterste settings te spelen, maar het liefst wel medium.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag tussen de €1.000 en €1.500 kosten, het liefst zo goedkoop mogelijk.
De dingen die ik nodig heb zijn de desktop zelf, toetsenbord en een scherm.
Mijn maximumprijs is €1.500 het liefst daaronder blijven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een koptelefoon (Trust GXT 363 - 7.1 Vibration Gaming Headset - PC) en een muis (TRUST GXT 158 LASER GAMING MOUSE)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Het liefst zou ik een SSD schijf willen hebben, omdat ik heb gehoord dat die sneller zijn dan een hardeschijf.
Voor de rest zou ik graag een kast willen hebben waarin ik nog kan upgraden dus bijvoorbeeld extra geheugen of zoiets dergelijks.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik heb geen merk voorkeuren als het maar betrouwbaar is waar ik het moet bestellen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Het liefst wil ik een witte desktop case hebben om het beter te laten passen met de rest van mijn kamer, ook zou het wel leuk zijn om led erin toe te kunnen voegen. Dit hoeft niet hierbij berekend te worden maar wil wel de mogelijkheid hebben.

Ga je overklokken?

Ik ben niet echt van plan om te gaan overklokken omdat ik er niet echt iets er van weet.

Wat verwacht je van ons?

Ik zou graag willen dat jullie voor mij een desktop pc maken waarbij de case wit is, een beeldscherm erbij zit, een toetsenbord en ik Blade and Soul makkelijk op kan spelen.

Alvast hartelijk bedankt allemaal voor jullie hulp, ik waardeer het echt heel erg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_H
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 12:57
Wat verwacht je van ons?

Ik zou graag willen dat jullie voor mij een desktop pc maken waarbij de case wit is, een beeldscherm erbij zit, een toetsenbord en ik Blade and Soul makkelijk op kan spelen.

Moeten we hem ook nog voor je betalen?

Dus even de spelregels doornemen en dan hier terug komen met hetgeen je zelf al uitgezocht hebt.

m vr gr
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Peter_H schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:35:
Wat verwacht je van ons?

Dus even de spelregels doornemen en dan hier terug komen met hetgeen je zelf al uitgezocht hebt.

m vr gr
Peter
Beste Peter,

Ik heb gezegt dat die tussen de $1.000 en $ 1.500 moet kosten, natuurlijk ga ik hem zelf betalen.
Ik snap niet echt wat je probeerd te zeggen met "Moeten we hem ook nog voor je betalen?".

Bedoel je dat ik mij anders moet uitleggen?

Met vriendelijke groet,

Shannon

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2016 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Peter_H schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:35:
Wat verwacht je van ons?

m vr gr
Peter
Je had ook even dit linkje DAA beleid kunnen neerzetten met de uitleg dat stap 3 en 4(eigen onderzoek) verplicht is.
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:42:
[...]

Beste Peter,

Ik heb gezegt dat die tussen de $1.000 en $ 1.500 moet kosten, natuurlijk ga ik hem zelf betalen.
Ik snap niet echt wat je probeerd te zeggen met "Moeten we hem ook nog voor je betalen?".

Met vriendelijke groet,

Shannon
Welkom op tweakers. Je Topicstart is al redelijk compleet alleen is eigen onderzoek verplicht. Lees bijvoorbeeld reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016 door om een beginnetje te kunnen maken. Stel dan even zelf een lijstje samen via Handleiding Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Shannon,

Het gene wat hij bedoelt is dat je het standaard template kunt gebruiken voor het maken van je topic.
(Nieuw: topic templates)

En verder dat je zelf een systeem samenstelt wat je in gedachte had waarop mensen hun bevindingen zullen geven van wat beter kan en waarom.
Dit doe je d.m.v. de stappen op deze pagina:
Handleiding Pricewatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_H
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-09 12:57
Wat ik wil zeggen is dat er bepaalde beleidsregels in deze groep zijn o.a. dat je zelf al moeite doet om uit te zoeken wat je zelf graag zou willen hebben, dus hoe jij denkt dat je systeem eruit dient te zien, kijk bij andere topics dan weet je hoe het in elkaar zit.
Nogmaals, kijken wat je wilt hebben, in de wenslijst plaatsen, deze generen, en in het topic plaatsen.
Op deze manier kan je geholpen worden.
p.s. waarom gebruik je dollartekens?

Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Peter_H schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:48:
Wat ik wil zeggen is dat er bepaalde beleidsregels in deze groep zijn o.a. dat je zelf al moeite doet om uit te zoeken wat je zelf graag zou willen hebben, dus hoe jij denkt dat je systeem eruit dient te zien, kijk bij andere topics dan weet je hoe het in elkaar zit.
Nogmaals, kijken wat je wilt hebben, in de wenslijst plaatsen, deze generen, en in het topic plaatsen.
Op deze manier kan je geholpen worden.
p.s. waarom gebruik je dollartekens?

Peter
Beste Peter,

Ik geef toe ik heb je verkeerd begrepen, maar hoe jij het vertelde kwam een beetje offensive over.
En ik gebruik dollartekens om aan te geven dat het een prijs is.

Met vriendelijke groet,

Shannon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 09:15
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:50:
[...]

Beste Peter,

Ik geef toe ik heb je verkeerd begrepen, maar hoe jij het vertelde kwam een beetje offensive over.
En ik gebruik dollartekens om aan te geven dat het een prijs is.

Met vriendelijke groet,

Shannon
Waarom geen €? Dus je budget is eigenlijk maar €1354? Als je uitgaat van de dollarprijs tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:18
De vraag is eerder, koop je pc in Nederland of in een land waar ze dollars hebben. Hier gebruiken we € ofwel euro's.
De vraag is uiteraard niet of het om valuta gaat.

Dus welk land ga je kopen?

Punt blijft, dat je eerst zelf een opzetje moet doen met wat je zelf verwacht nodig te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Clavis schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:54:
[...]

Waarom geen €? Dus je budget is eigenlijk maar €1354? Als je uitgaat van de dollarprijs tenminste.
Beste Calvis,

Weet niet hoe je die andere doet, sorry mijn schuld.

Met vriendelijke groet,

Shannon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:54:
De vraag is eerder, koop je pc in Nederland of in een land waar ze dollars hebben. Hier gebruiken we € ofwel euro's.

Punt blijft, dat je eerst zelf een opzetje moet doen met wat je zelf verwacht nodig te hebben.
Beste Arunia,

Het maakt niet heel veel uit waar ik alles koop, alleen dat het binnen die prijs marge blijft.

Met vriendelijke groet,

Shannon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09 08:43
Op de meeste toetsenborden is € de toetscombinatie Ctrl+Alt+5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PatrickPR schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:57:
Op de meeste toetsenborden is € de toetscombinatie Ctrl+Alt+5
Beste Patrick,

Dankjewel voor de info, ik deed alleen alt+5.

Met vriendelijke groet,

Shannon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan zeker niet meer de titel veranderen?
Ik maak dan wel anders een nieuw artikel aan met het voorbeeld wat ik al had en met de juiste titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:01:
Kan zeker niet meer de titel veranderen?
Ik maak dan wel anders een nieuw artikel aan met het voorbeeld wat ik al had en met de juiste titel.
Kan ook met alt. Maar dan moet je de rechter alt pakken. :9 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Clavis schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:05:
[...]

Kan ook met alt. Maar dan moet je de rechter alt pakken. :9 :)
Beste Calvis,

Bedankt voor helpen. :)

Met vriendelijke groet,

Shannon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
Arunia schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:54:

Ik was aan het trollen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Calvis,

Was al bezig met een nieuw Topic dus had niet zoveel uitgemaakt. ;)

Met vriendelijke groet,

Shannon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
edit:

[ Voor 255% gewijzigd door Clavis op 02-11-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Korte introductie:

Hallo Tweakers,

Mijn naam is Shannon, ik ben 18 jaar oud en doe de opleiding applicatie ontwikkelaar.
Mijn kennis van de juiste onderdelen kiezen in een desktop is niet echt veel daarom dat ik dit topic aanmaak.
Buiten dat, heb ik een vriend die mij gaat helpen de desktop in elkaar te zetten als ik alle onderdelen heb.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn desktop gaan gebruiken voor games.
De game waarbij ik denk dat de meeste grafische en cpu vermorgen voor nodig is is Blade and Soul.
Zie hier de minimale specificatie's die ze aanbevelen te hebben voor game:

https://support.bladeands...00389-System-Requirements

De andere games zijn: League of Legends, Warframe, Grand fantasia en Smite.
Ik hoef de game niet op uiterste settings te spelen, maar het liefst wel medium.

Het systeem mag tussen de €1.000 en €1.500 kosten, het liefst zo goedkoop mogelijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een koptelefoon (Trust GXT 363 - 7.1 Vibration Gaming Headset - PC) en een muis (TRUST GXT 158 LASER GAMING MOUSE)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Het liefst zou ik een SSD schijf willen hebben, omdat ik heb gehoord dat die sneller zijn dan een hardeschijf.
Voor de rest zou ik graag een kast willen hebben waarin ik nog kan upgraden dus bijvoorbeeld extra geheugen of zoiets dergelijks.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merk voorkeuren als het maar betrouwbaar is waar ik het moet bestellen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst wil ik een witte desktop case hebben om het beter te laten passen met de rest van mijn kamer, ook zou het wel leuk zijn om led erin toe te kunnen voegen. Dit hoeft niet hierbij berekend te worden maar wil wel de mogelijkheid hebben.

Ga je overklokken?
Ik ben niet echt van plan om te gaan overklokken omdat ik er niet echt iets er van weet.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou het waarderen als jullie mij willen helpen met het maken van een dekstop pc die er ongeveer eruit ziet als wat ik heb uitgezocht.
Zoals ik al eerder heb vermeld ben niet heel goed in het bij elkaar zoeken van onderdelen.
Hieronder heb ik een lijst van dingen die mij wel interessant leken, de rest kan vervangen worden.
Alleen de behuizing wil ik wel bij mijn computer hebben.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 350,90€ 350,90
1Asus Z170 PRO GAMING€ 148,-€ 148,-
1MSI GeForce GTX 1070 GAMING X 8G€ 499,-€ 499,-
1Zalman Z9 NEO White€ 64,06€ 64,06
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 94,95€ 94,95
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.209,86

Alvast hartelijk bedankt allemaal voor jullie hulp, ik waardeer het echt heel erg! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xer_00
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 31-08 14:28
als je niet gaat overclocken en zo goedkoop mogelijk wilt pak dan een moederbord met B150 chipset en een non-K CPU als je toch niet gaat overclocken. Puur voor gamen zal een I5 ook al voldoende zijn en heb je geen I7 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xer_00 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:28:
als je niet gaat overclocken en zo goedkoop mogelijk wilt pak dan een moederbord met B150 chipset en een non-K CPU als je toch niet gaat overclocken. Puur voor gamen zal een I5 ook al voldoende zijn en heb je geen I7 nodig.
Beste xer,

Bedankt voor de informatie!
Ga het gelijk veranderen.

Met vriendelijke groet,

Shannon

ps: De rest was wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Als je het geld hebt, dan is een i7 nog steeds een goede keuze. Zoveel duurder zijn ze niet, maar neem dan de niet K variant met idd een B150 moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:39:
Als je het geld hebt, dan is een i7 nog steeds een goede keuze. Zoveel duurder zijn ze niet, maar neem dan de niet K variant met idd een B150 moederbord.
Beste Arunia,

Bedankt, de rest is wel goed zoals het eruit ziet?

Met vriendelijke groet,

Shannon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunsinger15
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 12-03 11:54
ik zie in je lijst geen HD en SSD staan? Ik zou trouwens als je een SSD wil ook nog steeds een HD erbij nemen, ze zijn redelijk goedkoop nu, het is toch wel handig en je hebt toch wat geld vrijgemaakt met aanpassingen van je moederbord en processor.👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sunsinger15 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:42:
ik zie in je lijst geen HD en SSD staan? Ik zou trouwens als je een SSD wil ook nog steeds een HD erbij nemen, ze zijn redelijk goedkoop nu, het is toch wel handig en je hebt toch wat geld vrijgemaakt met aanpassingen van je moederbord en processor.👍🏼
Beste Sunsinger15,

Bedankt! Ik ga het gelijk aanpassen. :)

Met vriendelijke groet,

Shannon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunsinger15
Geen probleem hoor, even tussendoor als je ook gewoon een hardeschijf neemt zou ik geen Samsung SSD kopen vanwege de prijs. Je kan net zo goed voor minder geld ietsjes meer opslag krijgen en eigenlijk dezelfde schrijf- en leessnelheid krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sunsinger15 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:45:
Geen probleem hoor, even tussendoor als je ook gewoon een hardeschijf neemt zou ik geen Samsung SSD kopen vanwege de prijs. Je kan net zo goed voor minder geld ietsjes meer opslag krijgen en eigenlijk dezelfde schrijf- en leessnelheid krijgen.
Beste Sunsinger15,

Kan je misschien een voorbeeld geven?

Met vriendelijke groet,

Shannon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 14:52
Als je met een goed budget een echt degelijke, all-round game-pc wil bouwen, zijn er legio opties. Het hangt vooral heel sterk af van waar jij graag de nadruk op legt. Je kunt al voor ~800/900 euro een bijna high-end desktop bouwen waarmee je vrijwel alle spellen op ultra kunt spelen, maar dan heb je bijvoorbeeld geen design behuizing, ultra-stille koeler, grote SSD of dat soort zaken.

Wellicht zou je eens kunnen kijken naar de recente BBG, waarbij je het Mainstream Gamesysteem als basis kunt nemen. Zou je eens een blik kunnen werpen en hier je gedachten erover plaatsen? Dan gaan we van daar uit verder :)

reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 00:29
De spellen die je nu erop wilt spelen zijn nou niet echt veeleisend, en je samenstelling is nu dan ook zwaar overkill.

Ik denk dan ook dat een i5 met een rx470 of misschien zelfs een 1050ti al ruim voldoende zullen zijn voor de eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
Tevens: zijn randzaken van belang, zoals energieverbruik (woon je nog thuis? huur je all-in? koophuis/eigen energierekening?), welk formaat monitor wil je hebben, welke resolutie wil je op spelen (full-HD, 1440p, 4k), wil je een kleine, handzame PC of maakt formaat niet uit omdat hij toch onder je bureau komt, enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-07 13:05
De spellen welke jij wilt gaan spelen zijn geen zware spellen voor de CPU en GPU, daarom hieronder een paar wijzigingen die voldoende zijn.

Processor: Zoals xer_00 aangaf, is de i7-6700k overbodig. Een i5-6600 is voldoende voor jouw doeleinden.
pricewatch: Intel Core i5-6500 Boxed
Moederbord: Moederbord is een beetje overkill, hier een goedkopere keuze. Wel 4 ramsloten zodat je later altijd nog kan upgraden. En in het rood om de rest een beetje te matchen.
pricewatch: MSI B150M NIGHT ELF
Behuizing: De kast is altijd persoonlijk, maar hier toch een duurdere alternatief welke kwalitatief beter is.
pricewatch: NZXT H440 New Edition Wit/Zwart
SSD: Zoals eerder aangegeven is een SSD geen overbodige luxe, crucial SSD's zijn goed.
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB
pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunsinger15
Een goed voorbeeld is de crucial mx300. Heeft net iets meer opslag en kost toch wat minder, je merkt in de praktijk vrij weinig verschil.

Zoals anderen ook al zeggen, je kunt voor minder al een high end pc krijgen vooral met je focus bij league Smite etc oftewel spellen die niet heel erg veel vragen van je pc. De best build guide van deze maand heeft een mooi voorbeeld van 900 waar je eventjes naar kunt kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016

Eventueel ipv de 6400 een 6500 pakken. (Scheelt wel wat in snelheid).
Videokaart met het oog op de toekomst een GTX1060/70.
Kast naar smaak, wit in jou geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brandonvds
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12-09 00:29
*offtopic.

Je hoeft niet zo formeel te doen hoor shannon :P
We zitten op een gezellig forum geen solicitatiegesprek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Heb je een scherm en zo ja, welke resolutie kan die?
Zo niet, moet die bij dit budget nog aangeschaft worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
Arunia schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:29:
Heb je een scherm en zo ja, welke resolutie kan die?
Zo niet, moet die bij dit budget nog aangeschaft worden?
Zoals ze al schreef in de OP:
:>

Maar inderdaad, zoals ik ook al vroeg, welke resolutie en welk formaat is gewenst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
musje83 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:32:
[...]

Zoals ze al schreef in de OP:

[...]

:>

Maar inderdaad, zoals ik ook al vroeg, welke resolutie en welk formaat is gewenst?
Beste Tweakers,

Sorry voor late reactie.

Ik woon nog thuis bij mijn ouders, ik heb een ethernet verbinding en de resolutie ongeveer rond de 1920 x 1080.
Het liefst zou ik de kast willen gebruiken die ik in het schema heb gezet.

En het was niet mijn bedoeling formeel te doen maar leek me wel zo vriendelijk. :)

Met vriendelijke groet,

Shannon

PS: De build is misschien beetje overkill voor de spellen die ik speel, maar ik denk dat ik misschien later nog andere spellen gaan spelen die misschien wat meer nodig hebben van men CPU/GPU en grafisch. Ook zou ik misschien willen gaan streamen, maar dat ik nog niet zo zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-07 13:05
Update je eerste post even, zodat we zien wat je huidige build is. Een i7 is ook later overkill voor gamen, een i5 zal het voorlopig nog wel doen. Qua GPU zou ik, als je het geld ervoor over hebt wel voor de 1070 gaan, eventueel 1060.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:02

br00ky

Moderator Harde Waren
Dubbel met Gaming pc voor $1.000 - $1.500. Merge.

Verder, Het algemeen beleid #groeten. Kan je in het vervolg dus weglaten. Vooral bij erg korte posts is het behoorlijk storend ;).
We doen elkaar op GoT permanent de groeten. Het is dus niet nodig om "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je alsnog graag iedereen de groeten doet kun je daar je signature voor gebruiken.

[ Voor 75% gewijzigd door br00ky op 02-11-2016 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
Shannon, a.d.h.v. jouw wensen en met een oog op jouw opleiding, zou ik de volgende build willen adviseren. In het kort: de processor is de Xeon evenknie van de i7-6700 maar goedkoper en hij blijft koeler (mist enkel 200mhz in de turbo). Bijbehorend moederbord met perfecte balans tussen workstation en game toepassingen, dit bord heeft tevens lekker veel (handige) functies.
Videokaart is meer dan voldoende voor hetgeen jij er mee gaat doen. Gekozen model is wat sneller en stiller dan standaard. De behuizing gekozen door de lovende reviews en uitstekende prijs.
De SSD is een heel pak sneller dan 'gewone' SATA SSD's, maar zeker gezien de prijs absoluut het overwegen waard. Heel toekomstbestendig en je games laden in voor je met je ogen hebt geknipperd :)

De Windows licentie tot slot is er eentje die ik persoonlijk bij een Nederlandse shop zou kopen, zoals Windowslicentie.nl. Heb je voor een zacht prijsje een volledige en 100% legale Windows-versie.

Vragen? Stel ze gerust.

**edit: lijst klopte niet helemaal, nu als het goed is wel.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Xeon E3-1230 v5 Boxed€ 278,90€ 278,90
1ASRock E3V5 WS€ 112,-€ 112,-
1Gainward GeForce GTX 1060 6GB Phoenix GS€ 305,50€ 305,50
1Phanteks Eclipse P400S Wit Window€ 80,01€ 80,01
1Asus MX279H Zilver, Zwart€ 263,25€ 263,25
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 19,97€ 19,97
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 89,95€ 89,95
1Asus Hyper M.2 X4 PCI-E Mini Card€ 25,29€ 25,29
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
1Intel 600p 512GB€ 165,50€ 165,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.393,32

[ Voor 6% gewijzigd door musje83 op 02-11-2016 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xeon zou ik niet adviseren. Voor hetzelfde geld heb je een iets snellere i7-6700 op een B150 en het gemak van een igpu wat in sommige gevallen erg handig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 18:25:
Xeon zou ik niet adviseren. Voor hetzelfde geld heb je een iets snellere i7-6700 op een B150 en het gemak van een igpu wat in sommige gevallen erg handig kan zijn.
De i7-6700 is niet even duur, die is 45 euro duurder, de chips zijn verder identiek op de iGPU na (en de turbo ligt 0.2Ghz lager). Die 45 euro spendeer je dan wel weer aan het moederbord, maar de set is m.i. geschikter voor de OP die een opleiding tot Applicatie Ontwikkelaar volgt. Dit moederbord is bovengemiddeld stabiel, ondersteunt ECC geheugen, ondersteunt Nvidia Quadro en AMD FirePro videokaarten en heeft een server-grade LAN chip. Ideale machine om in de toekomst een upgrade te geven naar een echt Workstation, tegen dezelfde prijs.
Pagina: 1