Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC rond €1500

Pagina: 1
Acties:

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11 11:18
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Belangrijkste is gamen. Ook films kijken en het gebruikelijke surfen natuurlijk maar dingen zoals streamen of opnemen tijdens het gamen zullen niet gebeuren.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1500 max.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het wordt een PC met alles erop en eraan (inclusief muis, toetsenbord en monitor). Enige wat ik wel heb zijn speakers en een HDD. :P

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1440p monitor.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Open voor vrijwel alles. Al heb ik goede dingen gehoord over EVGA GPU's en heb ik zelf vrij slechte ervaring met Asus.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte is fijn maar niet als het de koelprestaties teveel in de weg zit. Liefst een 1070GTX GPU.

Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet als het totaalprijs boven de €1500 komt (en ik denk vrijwel zeker dat dat het geval zou zijn)

Wat verwacht je van ons?
Mijn grootste vraag is eigenlijk of ik niet beter een paar maanden kan wachten. De volgende generatie Intel CPU's staan voor de deur (al zijn het refreshes) en tegen die tijd zullen de Pascal GPU's waarschijnlijk ook in prijs zijn gedaald. Naar mijn weten komen de nieuwe CPU's in januari uit en tot die tijd vind ik het niet erg om te wachten als dat handig is :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 229,-€ 229,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 84,49€ 84,49
1EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB€ 476,-€ 476,-
1Fractal Design Define S€ 71,-€ 71,-
1Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart€ 319,-€ 319,-
1Fractal Design Dynamic GP-14 White blades, 140mm€ 11,23€ 11,23
1Sharkoon Shark Zone K20 Qwerty€ 29,-€ 29,-
1Logitech G300s€ 34,45€ 34,45
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 82,29€ 82,29
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 74,90€ 74,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.464,31

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Als je tot januari wacht, is er op dat moment wel weer iets nieuws om op te wachten. Dan zit je ook nog met levertijden. Overigens hebben de 7xxx's cpu's dezelfde architectuur en lijkt de winst dus maar zo'n 8% te zijn, zoals te zien in onderstaande link.

Ik zou gewoon lekker gaan gamen.

nieuws: Chinese website publiceert vroegtijdig review van Core i5-7600K

[ Voor 24% gewijzigd door lactaxative op 03-11-2016 17:10 . Reden: Resolutie van monitor over het hoofd gezien, verklaart hogere input lag t.o.v. prijs ]

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:36
lactaxative schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:04:
Als je tot januari wacht, is er op dat moment wel weer iets nieuws om op te wachten. Dan zit je ook nog met levertijden. Overigens hebben de 7xxx's cpu's dezelfde architectuur en lijkt de winst dus maar zo'n 8% te zijn, zoals te zien in onderstaande link.

Niet dat het veel verschil in games maakt, je kan net zo goed nu een CPU kopen aangezien die nieuwere sowieso in eerste instantie duurder zullen zijn dan de huidige.

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
Je zou ervoor kunnen kiezen om de pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed te nemen ipv de 6600. Het verschil is minimaal en dit zul je niet tot nauwelijks gaan merken. Met het geld wat je daarmee bespaart zou ik voor de pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB gaan. Die 250gb ssd die je nu hebt zit aardig snel vol met de huidige games etc.

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11 11:18
lactaxative schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:04:

Snap ik, maar als het toch al zo dichtbij is en de kloksnelheden wat hoger zijn terwijl ik niet ga overklokken, denk ik dat het beter is even te wachten, niet? Al heb je gelijk dat het waarschijnlijk duurder gaat zijn, maar goed tegen die tijd is de videokaart ook al wat goedkoper dus balanceert dat het weer. Grootste winst lijkt me te zitten in de speed shift die veel sneller en niet meer OS afhankelijk is.
theman36 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:00:
Je zou ervoor kunnen kiezen om de pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed te nemen ipv de 6600. Het verschil is minimaal en dit zul je niet tot nauwelijks gaan merken. Met het geld wat je daarmee bespaart zou ik voor de pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB gaan. Die 250gb ssd die je nu hebt zit aardig snel vol met de huidige games etc.
Ja, is die qua performance vergelijkbaar met de Samsung SSD's? Heb vernomen dat die namelijk de beste zijn. :)

• loki53221
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-05 10:34
inplaats van die sharkoon zou ik voor deze toetsenbord gaan

http://www.gearbest.com/keyboards/pp_298472.html

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Snap ik, maar als het toch al zo dichtbij is en de kloksnelheden wat hoger zijn terwijl ik niet ga overklokken, denk ik dat het beter is even te wachten, niet? Al heb je gelijk dat het waarschijnlijk duurder gaat zijn, maar goed tegen die tijd is de videokaart ook al wat goedkoper dus balanceert dat het weer. Grootste winst lijkt me te zitten in de speed shift die veel sneller en niet meer OS afhankelijk is.
Op een game PC staat neem ik aan sowieso Windows 10. De voordelen van speedshift heb je dus al. Het is mogelijk dat dit in Kaby Lake weer iets efficienter is, maar dat zit dus in die 8%. Waarom zou je op 8% betere performance wachten in een component dat überhaupt niet gaat bottlenecken? Overigens moet je ook rekening houden met dat je GPU op een gegeven moment niet meer voldoet. Dit komt niet omdat hij die dag toevallig 3 jaar in je kast zit, maar omdat er die dag een game uitkomt die je niet meer op de settings die je wilt kan spelen. Hoe later je de GPU dus koopt, hoe korter de levensduur.

Nogmaals, er is altijd iets om op te wachten. Voor een videokaart kun je dat overwegen, voor de rest heeft het weinig zin.
Ja, is die qua performance vergelijkbaar met de Samsung SSD's? Heb vernomen dat die namelijk de beste zijn. :)
De Samsung 750 en de Crucial MX300 zijn van nagenoeg dezelfde kwaliteit. Op Tweakers heeft vaak de Crucial de voorkeur. De Samsung 850 is wel significant beter, wat waarschijnlijk de reden is dat je vernomen hebt dat Samsung in het algemeen beter is. Deze is natuurlijk wel weer duurder.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Significant beter in benchmarks, IRL geen verschil enkel goedkoper, meer GB en minder privacy schending... Daarom kiest Tweakers meestal voor Crucial gok ik.

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Nu online
Theoretisch wel, maar in de praktijk merk je daar niks van. Alleen in je portemonnee :P .
Pagina: 1