Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Belangrijkste is gamen. Ook films kijken en het gebruikelijke surfen natuurlijk maar dingen zoals streamen of opnemen tijdens het gamen zullen niet gebeuren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1500 max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het wordt een PC met alles erop en eraan (inclusief muis, toetsenbord en monitor). Enige wat ik wel heb zijn speakers en een HDD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1440p monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Open voor vrijwel alles. Al heb ik goede dingen gehoord over EVGA GPU's en heb ik zelf vrij slechte ervaring met Asus.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte is fijn maar niet als het de koelprestaties teveel in de weg zit. Liefst een 1070GTX GPU.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet als het totaalprijs boven de €1500 komt (en ik denk vrijwel zeker dat dat het geval zou zijn)
Wat verwacht je van ons?
Mijn grootste vraag is eigenlijk of ik niet beter een paar maanden kan wachten. De volgende generatie Intel CPU's staan voor de deur (al zijn het refreshes) en tegen die tijd zullen de Pascal GPU's waarschijnlijk ook in prijs zijn gedaald. Naar mijn weten komen de nieuwe CPU's in januari uit en tot die tijd vind ik het niet erg om te wachten als dat handig is
Belangrijkste is gamen. Ook films kijken en het gebruikelijke surfen natuurlijk maar dingen zoals streamen of opnemen tijdens het gamen zullen niet gebeuren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de €1500 max.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het wordt een PC met alles erop en eraan (inclusief muis, toetsenbord en monitor). Enige wat ik wel heb zijn speakers en een HDD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
1440p monitor.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Open voor vrijwel alles. Al heb ik goede dingen gehoord over EVGA GPU's en heb ik zelf vrij slechte ervaring met Asus.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte is fijn maar niet als het de koelprestaties teveel in de weg zit. Liefst een 1070GTX GPU.
Ga je overklokken?
Waarschijnlijk niet als het totaalprijs boven de €1500 komt (en ik denk vrijwel zeker dat dat het geval zou zijn)
Wat verwacht je van ons?
Mijn grootste vraag is eigenlijk of ik niet beter een paar maanden kan wachten. De volgende generatie Intel CPU's staan voor de deur (al zijn het refreshes) en tegen die tijd zullen de Pascal GPU's waarschijnlijk ook in prijs zijn gedaald. Naar mijn weten komen de nieuwe CPU's in januari uit en tot die tijd vind ik het niet erg om te wachten als dat handig is
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 229,- | € 229,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 84,49 | € 84,49 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 1070 FTW GAMING ACX 3.0 8GB | € 476,- | € 476,- |
| 1 | Fractal Design Define S | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart | € 319,- | € 319,- |
| 1 | Fractal Design Dynamic GP-14 White blades, 140mm | € 11,23 | € 11,23 |
| 1 | Sharkoon Shark Zone K20 Qwerty | € 29,- | € 29,- |
| 1 | Logitech G300s | € 34,45 | € 34,45 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 82,29 | € 82,29 |
| 1 | Corsair CX450M | € 52,95 | € 52,95 |
| 1 | Samsung 750 EVO (retail) 250GB | € 74,90 | € 74,90 |