Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Internet probleempje

Pagina: 1
Acties:

• daandn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-11 20:45
Hallo tweakers,

Ik ben op het gebied van netwerken, routers, modems, switches en alles wat daarmee te maken heeft geen grote held(eigenlijk gewoon een totale noob) en daarom wil ik aan jullie vragen wat jullie oplossing zou zijn voor mijn probleem.

Ik heb op het moment vanuit mijn router een kabel liggen naar een kastje in de muur in mijn kamer(op zolder). Nu zou ik graag nog een tweede internet kabel willen hebben, maar aangezien mijn kamer op zolder is, zou ik hier ook graag een betere Wifi verbinding hebben.
En aangezien ik dus geen held ben op dit gebied zou ik niet weten wat de beste oplossing hiervoor is. Wat ik zelf als oplossingen had bedacht:
1. Een switch en een losse Wifi-repeater
2. Een router met Wifi
3. Router zonder Wifi en losse Wifi-repeater
Nu heb ik zelf geen idee wat de voor- en nadelen zijn van al deze opties of of ze überhaupt mogelijk zijn.

Dus wat ik aan jullie zou willen vragen, is welke van de 3 zouden jullie wel of niet kiezen en waarom. Nieuwe ideeën zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Alvast bedankt,
Daan

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-11 09:32
Ik begrijp dat er dus al een netwerkkabel naar zolder loopt?
In dat geval zou ik een (simpele) router aanschaffen en deze als access-point inrichten.
(SSID+wachtwoord zelfde als je wifi van beneden)

Zie:
Router als Access Point

[ Voor 8% gewijzigd door MrTre op 02-11-2016 14:00 ]

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-10 11:15
dan voor Dummies:
Als je Ziggo hebt:
Ziggo "Extra wifi-punt" - TP-Link Archer C7

Als je KPN/Telfort hebt
KPN WiFi Versterker DualBand - Arcadyan WA9117AAC23-99

Als je wat anders hebt.....dan een Router met WiFi. (Keuze/advies afhankelijk van budget en eisen)

Hoe deze aan te sluiten is afhankelijk wat je (wilt) kopen.

Een router met WiFi heeft in dit geval meerdere netwerkpoorten (bekabelde aansluiting)
en geeft je ook gelijk het WiFi signaal wat je graag wilt hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door kwakzalver op 02-11-2016 14:17 ]