Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 834703

Topicstarter
Ik zou mij graag een monitor aanschaffen om aan mijn MBP te koppelen, maar twijfel tussen deze drie modellen:

1. Dell Ultrasharp U2715H
2. Dell Ultrasharp UP2716D
3. Dell Ultrasharp U2515H

Het verschil tussen optie 1 en optie 2 is me niet geheel duidelijk, specificaties en prijs komen bijna volledig overeen. Het verschil met optie 1 en optie 3 is enkel de grootte, waar ik ook nog een beetje over twijfel.

Momenteel werk ik op een Macbook Pro 13" (early 2011) en doe vooral grafisch werk met de programma's Illustrator, Indesign en Photoshop. Wanneer ik m'n monitor heb, is de kans groot dat ik hier ook m'n PS4 op aansluit maar dit is niet zo belangrijk qua specificaties, het grafische werk is het belangrijkste.

Welke monitor raden jullie mij aan?

Alvast bedankt! ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het voornaamste verschil tussen die 2 27" monitoren lijken de aansluitingen te zijn, en een geïntegreerde KVM. Als je die niet gebruikt dan zou ik voor de goedkoopste gaan.
En of je 25" of 27" pakt is vooral persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:12
pricewatch: Dell Ultrasharp UP2716D Zilver, Zwart
pricewatch: Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart
pricewatch: Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart

Het verschil tussen 25 en 27 inch is wel duidelijk dus ik heb alleen even gekeken naar de 27inch versies.

Aantal kleuren, aansluitingen, op het eerste gezicht.

Mooie side by side comparison: Hieruit blijkt dus dat de 2716D de voorkeur geniet voornamelijk op het gebied van kleuren.
Iemand met een soortgelijke vraag maar geen antwoord:)

[ Voor 12% gewijzigd door battler op 02-11-2016 13:19 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:15:
Het voornaamste verschil tussen die 2 27" monitoren lijken de aansluitingen te zijn, en een geïntegreerde KVM. Als je die niet gebruikt dan zou ik voor de goedkoopste gaan.
Bedankt voor je snelle antwoord!

Sorry voor de misschien domme vraag, maar wat is die KVM juist? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
TERW_DAN schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:15:
Bedankt voor je snelle antwoord!

Sorry voor de misschien domme vraag, maar wat is die KVM juist? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mooie side by side comparison: Hieruit blijkt dus dat de 2716D de voorkeur geniet voornamelijk op het gebied van kleuren.
Iemand met een soortgelijke vraag maar geen antwoord:)
Dus de 2716D is beter wanneer je met grafisch werk bezig bent? Persoonlijk denk ik dat ik 27" prefereer.

Heb al enkele uren het internet afgesurft naar reviews, video's, forums. Ben enkele verschillende posts tegengekomen maar nergens wordt een duidelijk antwoord gegeven, daarom dat ik het zelf even post. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanb14
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-06 10:22
De UP2716D heeft een veel betere backlight uniformiteit.
Hier een review van de buren: https://nl.hardware.info/...6d-review-voor-fotografen
De backlight uniformiteit van de U2715H blijkt om te janken...
Pagina: 1