Windows 10 "vertraging"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-09 11:10
Mijn vraag
Sinds een week (toen viel het me voor t eerst op) zijn bepaalde dingen in windows "vertraagd". Bijvoorbeeld, als ik opgestart ben en mijn muis op een taskbar icoontje zet, komt gelijk de omlijsting (en waar nodig de "preview"). Echter, als mijn PC een tijd aanstaat, gebeurt dit niet meer gelijk, maar zit er 3-4 seconden vertraging in.

Klikken in bijvoorbeeld vensters gaat "vertraagd" (taakbeheer), echter een game die op dat moment draait gaat wel vloeiend, zonder inputlagg.

Het voelt aan als een RDP/teamviewer sessie. Soms openen vensters zich ook niet helemaal, dan is bijvoorbeeld alleen de buitenrand zichtbaar. Sleep ik dan het venster heen en weer, dan verschijnt ineens de inhoud.

Relevante hardware: Crucial MX100, i7 4790k, GTX 970, 16gb ram. Drivers up to date.
Geen hitteproblemen en performance technisch (ook onder het gamen) zat resources vrij om normaal te moeten kunnen werken.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Steam, AVG, HitmanPro, games (bijv. CSGO, ARK), Firefox, Chrome, Discord, MSi Afterburner, Skype?
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
AVG/hitman laten scannen voor "meuk". Andere drivers, controle op hitte en resource gebruik.
Updates van de bovengenoemde software geinstalleerd (Waar dat kon).

Het is een vaag probleem daar ben ik me van bewust, vraag raak bij onduidelijkheden (:

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik zie niet terug of je met tools ook iets gevonden hebt? Denk aan malware.

Klinkt als een "issue" met explorer.exe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
Heeft wel wat gevonden, voornamelijk cookie gerelateerde zaken en wat gamelaunchers die als suspected staan, verder met beide programma's geen daadwerkelijke heftige meldingen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adminappelgebak
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-07 16:45
Hoe is je belasting van de CPU en het werkgeheugen als je een venster opstart/opent. Probeer dit eens bij te houden enkele keren met bijvoorbeeld taakbeheer. Mogelijk draait er een proces wat al je geheugen/CPU capaciteit opvreet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zen!th
CPU gebruik is 30-35% onder ARK/CSGO, als ik op dingen klik komt t niet boven de 50% uit. Ram is nog meer dan 50% leeg, ook daar gebeurt niks raars.