Wanneer heb je een klapperlijn of een kapot modem.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meller14
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-08 16:25
Hoi!, heb wat toptics af gelezen maar niet zo veel tijd om het zo uit te zoeken.

Wij zitten bij online en vind het een bagger provider maar dat terzijde.

we hebben een HUAWEI HG655d modem. die sinds 3 a 4 dagen problemen vertoont.
instabiel internet, hoge packet loss.

alle standaard oplossingen al uitgevoerd geen resultaat

Gebeld met online en geven aan dat lijn analyze voor 24h gestart word wat ook standaard is.

mijn vraag in feit is gebaseerd op onderstaande info van de modem:

Verbindingsstatus
Help
DSL synchronisatiestatus Verbonden
Verbonden gedurende 00:18:35

Lijnstatus
Upstream lijnsnelheid (kbit/s) 1017
Downstream lijnsnelheid (kbit/s) 11440
Verbindingstype ADSL2+
Kanaaltype
Interleaved
Upstream SNR (dB) 5.8
Downstream SNR (dB) 5.8
Upstream uitgangsvermogen (dBmV) 12.6
Downstream uitgangsvermogen (dBmV) 0
Upstream CRC fouten 14339
Downstream CRC fouten 3547
Upstream FEC errors 55751
Downstream FEC errors 69317

Lijn Demping Status
Upstream demping (dB) 16.3
Downstream demping (dB) 37

De FEC en CRC errors zijn als ik het niet verkeerd heb idioot hoog.

aangezien online me hier geen antwoord op kon geven vraag ik het hier.

hoe kun je het beste uitsluiten of het een modem probleem is (FEC ERRORS) of een klapperlijn (CRC ERRORS)

En ik heb alleen een annex b modem liggen dus dat gaat helaas niet werken.

Ben even benieuw of jullie me iets nieuws kunnen aanleren ;)

alvast bedankt voor jullie antwoorden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
Er zijn momenteel al een dikke week storingen bij Online, het kan dus zijn dat jij er ook last van hebt. Recent ook een brief ontvangen dat je verbinding is overgezet naar een nieuw netwerk?

Die lijnanalyse houdt simpelweg in dat ze gaan kijken hoeveel fouten er op de lijn voorkomen in 24 uur. Schiet je niks mee op.

Als er teveel fouten binnen een bepaalde tijdsbestek is, dan gaat je lijn klapperen. Die fouten zijn dan ook veel te hoog. Hoe heb je het thuis aangesloten? Direct op de ISRA?

[ Voor 27% gewijzigd door krakendmodem op 02-11-2016 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meller14
ja op een u1 in de woonkamer, kabel verdwijnt in de kruipruimte geen kortere kabel mogelijk. want is van KPN.

Idd vergeten er bij te zeggen 21 oktober overgezet naar KPN netwerk vertelden ze mij. 1 groot voordeel is dat ik VDSL tot mijn beschikking heb als ik ga overstappen.

maar ik was benieuwd of iemand meer weet over de FEC en CRC.

(cyclic redundancy check) maar wat dit voor invloed heeft voor de modem. (kan de modem in zo'n geval een oorzaak zijn)

[ Voor 15% gewijzigd door meller14 op 02-11-2016 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:50
in 18 minuten up time 18k crc fouten is echt veelste veel!

Fec fouten zijn herstelbare fouten en mag je ca 1000 van per minuut hebben.

CRC fouten zijn onherstelbare fouten en mag je max 1 per 15 min hebben maar liever gewoon 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meller14
Jan-man schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:05:
in 18 minuten up time 18k crc fouten is echt veelste veel!

Fec fouten zijn herstelbare fouten en mag je ca 1000 van per minuut hebben.

CRC fouten zijn onherstelbare fouten en mag je max 1 per 15 min hebben maar liever gewoon 0.
oke!, kun jij me ook vertellen wat waarschijnlijker is? Klaplijn of kapot modem. Want Online kon niks met de gegevens die ik hierbij ook had staan. (unskilled helpdesk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincedd
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07-10 15:21
meller14 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:37:
ja op een u1 in de woonkamer, kabel verdwijnt in de kruipruimte geen kortere kabel mogelijk. want is van KPN.

Idd vergeten er bij te zeggen 21 oktober overgezet naar KPN netwerk vertelden ze mij. 1 groot voordeel is dat ik VDSL tot mijn beschikking heb als ik ga overstappen.

maar ik was benieuwd of iemand meer weet over de FEC en CRC.

(cyclic redundancy check) maar wat dit voor invloed heeft voor de modem. (kan de modem in zo'n geval een oorzaak zijn)
21 oktober is al geweest en je geeft toch echt adsl specs. van je modem op. Niks vdsl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meller14
vincedd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 19:50:
[...]

21 oktober is al geweest en je geeft toch echt adsl specs. van je modem op. Niks vdsl
Ik zag dat in de pqcc tool van kpn wholesale, er is ook nog geen overstap geweest.
ze hebben alleen de lijnkaart erbij gezet ik zit ook gewoon nog bij Adsl. (TOCH?)

<DeliverableProduct Network="Sni-F" Technology="Adsl2_Pots" CanShare="Pots" OrderableDownKbps="16001" DistributionPoint="Kp-C" Tv="false" OrderableUpKbps="1025" />
<DeliverableProduct Network="Sni-F" Technology="Adsl2_Pots" Dlm="Sc" CanShare="Pots" ExpectedDownKbps="17000" OrderableDownKbps="20000" DistributionPoint="IJmd-AAK" Tv="true" OrderableUpKbps="1024" />
<DeliverableProduct Network="Sni-F" Technology="Vvdsl2_Pots" Dlm="Sc" CanShare="Pots" ExpectedDownKbps="100000" OrderableDownKbps="100000" DistributionPoint="IJmd-AAK" Tv="true" OrderableUpKbps="10000" />

( https://pqcc.soap.dslorder.nl/pqcc/v7.0/pqcc.aspx )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:50
meller14 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 19:31:
[...]

oke!, kun jij me ook vertellen wat waarschijnlijker is? Klaplijn of kapot modem. Want Online kon niks met de gegevens die ik hierbij ook had staan. (unskilled helpdesk)
Kan vanalles zijn. kan kapot modem zijn kan klapper ende lijn zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 16:15
meller14 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:01:
[...]

Ik zag dat in de pqcc tool van kpn wholesale, er is ook nog geen overstap geweest.
ze hebben alleen de lijnkaart erbij gezet ik zit ook gewoon nog bij Adsl. (TOCH?)

<DeliverableProduct Network="Sni-F" Technology="Adsl2_Pots" CanShare="Pots" OrderableDownKbps="16001" DistributionPoint="Kp-C" Tv="false" OrderableUpKbps="1025" />
<DeliverableProduct Network="Sni-F" Technology="Adsl2_Pots" Dlm="Sc" CanShare="Pots" ExpectedDownKbps="17000" OrderableDownKbps="20000" DistributionPoint="IJmd-AAK" Tv="true" OrderableUpKbps="1024" />
<DeliverableProduct Network="Sni-F" Technology="Vvdsl2_Pots" Dlm="Sc" CanShare="Pots" ExpectedDownKbps="100000" OrderableDownKbps="100000" DistributionPoint="IJmd-AAK" Tv="true" OrderableUpKbps="10000" />

( https://pqcc.soap.dslorder.nl/pqcc/v7.0/pqcc.aspx )
Je zit nu nog op een "oude" adslcentrale aangesloten (IJmd), indien je een nieuw abonnement besteld, dan ga je naar VDSL en dan zit je inderdaad op een andere lijnkaart. (IJmd-AAK)

Voor nu: gewoon lekker doorbellen en vragen om een nieuw modem. Of opzeggen en overstappen naar een fatsoenlijke provider.

[ Voor 5% gewijzigd door krakendmodem op 02-11-2016 21:22 ]

Pagina: 1