Toon posts:

Router aankopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Router voor in huis. Beneden, 1e en 2e verdieping. Tuin van 10meter diep.

Eigenlijk simpel: ik wil een router om nu eens gewoon alles goed te hebben lopen. Ik wil af van de basis router van mijn prodiver door deze alleen als bridge te gebruiken en dan 1 router te hebben die zorgt dat er overal bereik is.

Bereik in huis nodig:
Alle verdiepingen snel wifi.
1 gamer en 1 werkt vanuit huis (beveiligde, redelijk zware verbinding)
10 verschillende apparaten, telefoons, tablets, laptops en computers.

Wat is je budget?
Rond de 200

Graag ook advies van locatie voor de router. Meeste gebruik is beneden en op de 2e verdieping. Ik heb al verschillende routers van 200-250 bekeken maar gaan deze voldoende zijn? Of misschien te sterk voor wat ik gebruik?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2016 11:08 ]

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-02 15:51
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:06:
Ik zoek een?
Router voor in huis. Beneden, 1e en 2e verdieping. Tuin van 10meter diep.

Eigenlijk simpel: ik wil een router om nu eens gewoon alles goed te hebben lopen. Ik wil af van de basis router van mijn prodiver door deze alleen als bridge te gebruiken en dan 1 router te hebben die zorgt dat er overal bereik is.

Bereik in huis nodig:
Alle verdiepingen snel wifi.
1 gamer en 1 werkt vanuit huis (beveiligde, redelijk zware verbinding)
10 verschillende apparaten, telefoons, tablets, laptops en computers.

Wat is je budget?
Rond de 200

Graag ook advies van locatie voor de router. Meeste gebruik is beneden en op de 2e verdieping. Ik heb al verschillende routers van 200-250 bekeken maar gaan deze voldoende zijn? Of misschien te sterk voor wat ik gebruik?
Als je op elke verdieping snel en belangrijker nog, betrouwbare wifi verbinding wil hebben ga je dit niet redden met 1 router.
De prijs van de router is niet altijd een indicatie van het bereik, sterker nog er zijn in NL regelgevingen over de hoeveelheid vermogen die je router mag zenden. Meer heeft vaak ook niet zoveel zin omdat je client ook nog terug moet kunnen "praten" naar je AP. (simpele uitleg als jij heel hard schreeuwt kan de andere persoon jou duidelijk verstaan maar zolang deze terug praat kan jij die persoon alsnog niet verstaan en kun je dus geen gesprek houden)

In jouw situatie zou ik gaan voor op zijn minst:
1 AP beneden en 1 AP op de 2e verdieping (gezien je aangeeft dat deze belangrijk is)
Voor de tuin zou je kunnen denken aan een AP wat geschikt is om buiten te hangen.

Voor het budget wat je stelt kan je in ieder geval 2 goede AP's in je huis hangen, de tuin zou je dan later kunnen doen.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.