Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 14:10
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

De laptop zal voornamelijk van games gebruikt worden. Hoeft zeker niet de allernieuwste games op de hoogste grafische instellingen aan te kunnen. Dit is ook niet haalbaar voor dit bedrag.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Max 850 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

De laptop zal voornamelijk thuis gebruikt worden, dus een laag gewicht en lange accuduur zijn een pré, maar geen must.

Het scherm moet wel minimaal een diagonaal van 14 inch hebben.
Een SSD is tegenwoordig ook bij een must in een laptop.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Wat is zelf heb gevonden:

Eigenlijk heb ik een selectie in de pricewatch gemaakt. De filter die ik heb aangezet is: GTX 950 en 960, omdat ik denk dat dit de beste laptop kaarten binnen dit budget zijn. Mocht ik er naast zitten hoor ik het graag ;)

categorie: Laptops

Deze specifieke laptop viel mij op (Full HD IPS scherm, SSD, goede videokaart), maar weet niet helemaal of de specificaties kloppen wanneer ik een winkel selecteer.

pricewatch: Medion Erazer P6661 (30020352, Qwerty toetsenbord)

Alvast dank voor jullie hulp _/-\o_

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HardwareOutlet1
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 06-08 14:56
Alvast een kanttekening, de Medion die je zelf aandraagt heeft een redelijk zwakke dualcore CPU. Ik zou dit zelf niet aanraden, zeker niet als je gaat gamen. Hij bottleneckt toch al snel in games ben ik bang, hiervoor zou je ook de review op hardware info kunnen bekijken van dit specifieke model.

pricewatch: MSI GL62 6QD-016NL

Die zou je ook kunnen bekijken, heeft eenzelfde GPU, stukken snellere CPU (ditmaal wel quadcore), alleen ontbreekt de SSD.

Als je Clevo barebones niet raar vind valt er bij Laptopplus ook eea samen te stellen met een GTX950m, zie bijvoorbeeld hier: https://www.laptopplus.nl...nch-clevo-n550rc-gtx-950m

Mocht je je budget met 50 euro kunnen uitbreiden, zou ik zelf zeggen om toch even door te sparen en hiervoor te gaan: pricewatch: Asus ROG Strix GL553VW-DM059T

Die heeft qua specificaties erg ver boven de alternatieven die ik eerder noemde, maar ook hier ontbreekt de SSD.

Heb ook nog even verder gezocht voor je - https://www.amazon.de/dp/...N=B01F94XFT4&linkCode=df0

Als je op Amazon kan bestellen is dit het 'beste' voor je budget - GTX960, i5 Quadcore, en een SSD. Let wel dat je op Amazon.de alleen kunt bestellen met een credit card, maar ze leveren wel gewoon in Nederland, en garantie is ook normaal. Wel is het zo dat bij deze laptop geen Windows is meegeleverd, maar dat moet geen probleem vormen voor de creatieve geest hier op Tweakers.

[ Voor 55% gewijzigd door HardwareOutlet1 op 02-11-2016 10:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:53
Mocht je voor amazone gaan en een beetje meer uit kunnen geven. Dan zou ik voor deze gaan.

Acer Aspire V15 Nitro BE

i5 6300HQ, 960m (4GB), 1TB HDD + 256 GB SSD, matt IPS 1080p scherm, inclusief W10. Ook met USB 3.1 C aansluiting, voor de toekomst ;)

Ik heb hem vandaag binnen gekregen. Ik heb hem nog niet goed kunnen testen, maar hij ziet er geweldig uit. En de specs zouden goed moeten zijn.

Hier is nog een review van het top model.

Hij heeft natuurlijk wel een QWERTZ toetsenbord. Voor mij is dit geen probleem (ik woon in Duitsland). Het is vooral dat de Z en Y anders zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arsene
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14-08 23:00
Dell Inspiron 7566. Die was vorige week nog verkrijgbaar met 100 euro korting

http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15-7559-laptop/pd

Hij is op dit moment tijdelijk niet leverbaar in NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piqueno11
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:10
HardwareOutlet1 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 10:17:
Alvast een kanttekening, de Medion die je zelf aandraagt heeft een redelijk zwakke dualcore CPU. Ik zou dit zelf niet aanraden, zeker niet als je gaat gamen. Hij bottleneckt toch al snel in games ben ik bang, hiervoor zou je ook de review op hardware info kunnen bekijken van dit specifieke model.
Ik ben het hier dus totaal niet mee eens. Ik heb zelf de Medion Erazer p6661 met de zelfde specificaties en ik kan je vertellen dat het een SUPER gaming laptop is. Ik speel zelf onderandere Overwatch en bo2 op full settings en dat gaat vlekkeloos. Ook de ssd en 1tb hdd opslag zijn super goed en door de ssd ook super snel.

Ik raad je aan om niet verder te zoeken, wat je zelf al hebt gevonden is echt een toppertje.

Dit typ ik op mijn Erazer btw 8)

Huidige setup : I5-4460 @ 3.2GHz -ASRock B85M Pro4 - MSI Radeon R9 280 Gaming 3G - Crucial MX100 256GB SSD - Crucial Ballistix 8GB 1600mhz - CoolerMaster N300 - Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HardwareOutlet1
piqueno11 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:53:
[...]

Ik ben het hier dus totaal niet mee eens. Ik heb zelf de Medion Erazer p6661 met de zelfde specificaties en ik kan je vertellen dat het een SUPER gaming laptop is. Ik speel zelf onderandere Overwatch en bo2 op full settings en dat gaat vlekkeloos. Ook de ssd en 1tb hdd opslag zijn super goed en door de ssd ook super snel.

Ik raad je aan om niet verder te zoeken, wat je zelf al hebt gevonden is echt een toppertje.

Dit typ ik op mijn Erazer btw 8)
Om je uit de droom te helpen: nee, je speelt niet op full settings op Full HD, en als je dat wel doet, speel je dit zeker niet met 60FPS strak. Zie hier ook benchmarks van Overwatch, inclusief de kaart die je gebruikt: http://www.notebookcheck....-Benchmarks.166833.0.html

Je mag best blij zijn met je notebook, maar de i5 die erin zit is gewoonweg matig in vergelijking met het aanbod wat ik hierboven heb gelinkt. Als je benchmarks nodig hebt als bewijs, controleer het zelf eventjes op notebookcheck of een vergelijkbare site.

Zie hier ook de review van hardwareinfo: https://nl.hardware.info/...top-voor-weinig-conclusie

Ook daar wordt dezelfde conclusie getrokken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• piqueno11
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:10
HardwareOutlet1 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 11:59:
[...]

Om je uit de droom te helpen: nee, je speelt niet op full settings op Full HD, en als je dat wel doet, speel je dit zeker niet met 60FPS strak. Zie hier ook benchmarks van Overwatch, inclusief de kaart die je gebruikt: http://www.notebookcheck....-Benchmarks.166833.0.html

Je mag best blij zijn met je notebook, maar de i5 die erin zit is gewoonweg matig in vergelijking met het aanbod wat ik hierboven heb gelinkt. Als je benchmarks nodig hebt als bewijs, controleer het zelf eventjes op notebookcheck of een vergelijkbare site.

Zie hier ook de review van hardwareinfo: https://nl.hardware.info/...top-voor-weinig-conclusie

Ook daar wordt dezelfde conclusie getrokken.
Wat je zegt slaat gewoon weg nergens op, je linkt de TS andere laptops omdat ze "beter" zijn, maar de GPU die erin zit is gewoon hetzelfde. Daarna wil je mij vertellen dat de laptop die ik heb niet beter is dan die wat jij linkt, terwijl de gpu zoals ik al zei hetzelfde is. Kom je daarna met dingen als je kan niet op 60 fps high settings spelen. Kan dat wel op de laptops die jij linkt dan?

De discussie was over dat de CPU bottleneckt ja of nee, de antwoord daarop is gewoon nee. Ik speel met mijn laptop Overwatch op high settings en 60fps. En op de pagina die jij hebt gelinkt staat ook op dat dat kan dus ik begrijp je probleem niet 8)7
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NE0iSbu.png

Anyway je mag van mij gelijk hebben als dat je beter laat voelen, ik heb wel wat beters te doen. ;)

Huidige setup : I5-4460 @ 3.2GHz -ASRock B85M Pro4 - MSI Radeon R9 280 Gaming 3G - Crucial MX100 256GB SSD - Crucial Ballistix 8GB 1600mhz - CoolerMaster N300 - Gelid Solutions Tranquillo Rev.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronalddus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 14:10
Dank voor de antwoorden!

Buffalo77 | Pokemon Unite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HardwareOutlet1
piqueno11 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:08:
[...]

Wat je zegt slaat gewoon weg nergens op, je linkt de TS andere laptops omdat ze "beter" zijn, maar de GPU die erin zit is gewoon hetzelfde. Daarna wil je mij vertellen dat de laptop die ik heb niet beter is dan die wat jij linkt, terwijl de gpu zoals ik al zei hetzelfde is. Kom je daarna met dingen als je kan niet op 60 fps high settings spelen. Kan dat wel op de laptops die jij linkt dan?

De discussie was over dat de CPU bottleneckt ja of nee, de antwoord daarop is gewoon nee. Ik speel met mijn laptop Overwatch op high settings en 60fps. En op de pagina die jij hebt gelinkt staat ook op dat dat kan dus ik begrijp je probleem niet 8)7
[afbeelding]

Anyway je mag van mij gelijk hebben als dat je beter laat voelen, ik heb wel wat beters te doen. ;)
Opzich gaat het in sommige applicaties & games niet veel uitmaken dat je CPU minder is, maar in andere gevallen wel. Dat jij in Overwatch dan toevallig wel tevreden bent wil niet zeggen dat dat voor de topicstarter ook zo is, dus dat je zo moet reageren is ook niet nodig. Overigens hebben de helft van de laptops die ik heb gelinkt niet alleen een betere CPU, maar ook een betere GPU (960m vs. 950m). Maar negeer vooral alle benchmarks tests en conclusies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scallius
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 27-08 09:46
piqueno11 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:08:
[...]

[afbeelding]

Volgens mij vergeet je 1 ding...

De benchmark op notebookcheck is de gtx950m met GDDR5 VRAM, een kaart die maar ~15% langzamer is dan de gtx 960m.

De videokaart die in de Erazer zit is echter een 950m met GDDR3 VRAM... GDDR3 is significant langzamer dan GDDR5 en dus is die benchmark totaal niet te vergelijken met wat de GDDR3 voor fps er uit poept.

Wel moet gezegd worden dat de Erazer Overwatch prima zal spelen op redelijke settings. Heel performance hungry is Overwatch niet.
Pagina: 1