Toon posts:

nvidia gtx 950

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn pc is onlangs in elkaar gezet door mycom.
Hierbij is ook de videokaart ‘Nvidia GTX 950’ erin gezet.
Ik merk echter dat er geen duidelijke verbetering is geworden in de kwaliteit van het spelen van bepaalde spellen vergeleken met mijn oudere (slechtere) computer.
Ik begon te twijfelen of mijn computer wel deze nieuwe video kaart gebruikt of dat juist de videokaart van Intel wordt gebruikt (ofwel Integrated graphics card genoemd volgens internetbronnen).

Wanneer ik probeer het Nvidia configuratiescherm te openen krijg ik de volgende foutmelding:

“Nvidia Beeldscherminstellingen zijn niet beschikbaar
U gebruikt momenteel geen beeldscherm dat is aangesloten op een Nvidia GPU”

Ik heb verder ook gecheckt of mijn drivers up to date waren.

Ik denk dat ik mijn monitor niet in mijn video kaart heb gestoken maar in mn moederbord maar ik heb geen flauw idee waar ik mijn VGA kabel in zou moeten stoppen.
Dit is een foto van de achterkant van mijn pc: http://imgur.com/a/CRuDW

Verder is mijn processor: Intel core i5-6400 @2.70GHz

Wellicht kunt u mij verder helpen

M.v.g.

Alle reacties

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je werkt nu inderdaad op de IGP. Daaronder heb je je videokaart zitten, daar moet je je kabel op aansluiten. De kans dat je daar een VGA connector op hebt zitten is heel klein, dus je zult sowieso met een verloopje moeten werken.

• Sj0eRdJuH
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-01 12:11
Boven de 2 witte plaatjes zitten 2 zwarte met een aantal aansluitingen waar zo te zien op de foto de kapjes nog opzitten. In 1 van die aansluitingen moet je kabel om gebruik te maken van de videokaart, mocht daar geen VGA aansluiting opzitten (wat tegenwoordig steeds minder gebeurt) dan zou je een andere kabel moeten kopen welke in 1 van die aansluitingen past en in je beeldscherm, of een verloopje zoals TERW_DAN zegt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sj0eRdJuH op 02-11-2016 09:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh ik snap het bedankt!

Op die klepjes staat DVI, betekent dit dat ik een VGA to DVI adapter moet kopen?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2016 09:40 ]

• stylzzzz
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-01 12:04
Klopt helemaal, DVI naar VGA adapter. Die moet je hebben!

Verwijderd

Topicstarter
En maakt het niet uit welke ik koop?
Ik zie er namelijk een voor 6 euro en een met dezelfde functie voor 10 euro.
Ik neem aan dat ik met deze:

http://www.allekabels.nl/...DPAAwQY2V7d7iRhoCW5Tw_wcB

Goed zit?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nope, dat gaat niet werken. Je moet de andere kant op. Van DVI naar VGA, niet andersom.

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:56

Hegeman

Weet van alles wat

TERW_DAN schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:48:
Nope, dat gaat niet werken. Je moet de andere kant op. Van DVI naar VGA, niet andersom.
Kwestie van het blokje omdraaien?

Verwijderd

Topicstarter
Zal deze wel werken dan?
http://www.allekabels.nl/..._pNkqDiTCHXS_kBoC8izw_wcB

Er bestaan blijkbaar ook DVI-A , DVI-D enzo.. hoe weet ik welke ik moet hebben of maakt dat niet uit?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2016 09:51 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

hegemanjelle schreef op woensdag 02 november 2016 @ 09:49:
[...]

Kwestie van het blokje omdraaien?
Dan kan hij net zo goed pogen om z'n VGA kabel in z'n DVIpoort te prakken natuurlijk. De genders moeten wel kloppen natuurlijk.
Dat zal beter gaan. Let wel dat je analoge pins hebt in je DVI poorten.
En als je monitor ook een DVI of HDMI connector heeft, dan gewoon een DVI - DVI of HDMI - HDMI kabel pakken. Heb je gelijk digitaal beeld.

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-01 12:21
Wat voor aansluitingen heeft je beeldscherm? Als je toch iets nieuw moet kopen, zou ik eerst kijken of het met 1 kabel kan, zonder verloopje ertussen. Zeker als je de mogelijkheid hebt om een digitale aansluiting te gebruiken in plaats van vga.

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:38
Je moet een kabel/verloopje hebben dat een vrouwelijke vga poort heeft en een makkelijke dvi aansluiting, dus die kabel die je nu linkt zal niet werken.

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-01 12:21
Misschien kan je even duidelijke foto's van zowel de aansluitingen achterop je videokaart als de aansluitingen op je monitor plaatsen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet nu gaan maar ik zal er verder naar kijken wanneer ik thuis kom (rond drieën).

Alvast bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1