Toon posts:

Lichten schakelen via app

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al even op google gezocht met heel wat resultaten maar niet 100% wat ik zoek.
Ik zou mijn tuinverlichting (en later eventueel meer) willen schakelen met een app op mijn Android smartphone maar zou de bestaande schakelaars aan de muur willen behouden, zodat beiden de lichten kunnen schakelen.

Bestaat zoiets en heeft iemand hier ervaring mee? Het zou niet de bedoeling zijn om de lampen zelf te vervangen door wifi lampen of om de huidige schakelaars weg te werken.

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:07
volgens mij zou je dan eens naar klik aan klik uit kunnen kijken. Deze hebben schakelaars, Power items voor je apparatuur etc

https://tweakers.net/pric...keyword=klik+aan+klik+uit

[ Voor 21% gewijzigd door HKLM_ op 02-11-2016 07:19 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFinch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07 15:41
Domoticz, je kan dat voor weinig al maken. Ik heb het met een raspberry Pi gedaan.
Zwave devices heb je opbouw en inbouw voor je stopcontacten.
https://www.domoticz.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:21

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

Dit is 1 van de goedkoopste projecten die ik gezien heb
Weet niet of dit helemaal is wat je wil (of je het dus zelf wilt bouwen)

Maar met deze basis kun je eigenlijk een hele hoop doen. En enige wat je nodig hebt is een ESP8266, een solid state relais een 3,3v voeding en een behuizing (die voor in de tuin wel waterdicht moet zijn).
Maar met een beetje slim inkopen moet je dat makkelijk voor minder dan een tientje kunnen doen (en met de ESP8266 kun je makkelijk meerdere lampen schakelen kwestie van meer relais aansturen )

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 23:42

BasilFX

BasilFX

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 07:11:
Ik heb al even op google gezocht met heel wat resultaten maar niet 100% wat ik zoek.
Ik zou mijn tuinverlichting (en later eventueel meer) willen schakelen met een app op mijn Android smartphone maar zou de bestaande schakelaars aan de muur willen behouden, zodat beiden de lichten kunnen schakelen.
Wat ben je zoal tegen gekomen dat het net niet is? Maakt voor ons makkelijker om te oordelen of onze oplossingen het wel zijn ;)

Als de huidige lamp direct geschakeld wordt via een bestaande schakelaar, dan ontkom je er niet aan om deze te moeten vervangen: je bent dan op zoek naar zoiets als dit.

http://www.basilfx.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeDzi
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-10 09:29
Ik neem aan dat je eigenlijk bedoeld dat je de Lamp wil aan en uit doen via een app, maar dat je niets aan de schakelaar wil veranderen cq verwijderen. Als je iets wil wat de schakelaars bediend das namelijk wat lastiger dan alleen het licht aan en uit. daarnaast als je beide schakelaars wilt blijven gebruiken dan kun je vaak in lampen een goed systeem vinden, maar zodra je de fysieke schakelaar omzet werkt het niet meer omdat je de spanning naar je oplossing weghaald

Licht aan en uit kun je bereiken door klik aan klik uit bv of met domoticz zoals hierboven ook al genoemd. Maar bijvoorbeeld Milight of philipsHUE werkt ook prima. Milight vooral is een vrij goedkoop werkend geheel met een app bridge +lamp ben je 20 euro max kwijt

[ Voor 17% gewijzigd door WeeDzi op 08-11-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehim
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 07-06-2023
BasilFX schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 07:27:
[...]

Als de huidige lamp direct geschakeld wordt via een bestaande schakelaar, dan ontkom je er niet aan om deze te moeten vervangen: je bent dan op zoek naar zoiets als dit.
Je kan de huidige schakelaars blijven gebruiken als je ze aanstuurt met een lage spanning en een pullup of pulldown weerstand. Dat zou je dan kunnen XORen met het signaal van de ontvanger voor het op afstand aansturen van de schakelaar en daarmee dan iets als een solid state relay of triac of iets dergelijks aansturen. Kvraag me af of je t in de doos krijgt, maar theoretisch miet t kunnen. Wellicht met enige modificaties. Ik vraag me af of het t waard is though. Je hebt dan echter wel de clicky feel van een wandschakelaar voor grotere vermogens.
Pagina: 1