Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren (en dames).

Heb vandaag een Unify video camera opgehangen en een Unify NVR recorder aangesloten. Na een tijdje loopt het hele LAN vast, Mikrotik router niet benaderbaar (zelfs niet via MAC), Ziggo router verliest internet connectie.

Alles moet opnieuw opgestart worden. Daarna herhaalt het zich weer.

Alles loopt via een HP ProCurve 1810G - 24 poorts switch, en Mikrotik RB2011 als gateway.

Ik zie wel heel veel (veel meer dan bij andere poorten) broadcast pakketjes op poort 15 (daar waar camera is aangesloten). Ook de Mikrotik log zegt dat hij veel broadcasts ziet, en denk dat er een loop is ontstaan.

Is er hier iets aan te doen? Zal ik de camera via een VLAN eruit filteren? Zo ja, komen die broadcasts niet alsnog bij de router terecht of weer via een omweg bij het LAN? Want ik moet wel de camera kunnen bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat voor broadcasts zijn het? Unifi kan inderdaad voor video multicast doen, maar broadcast? Volgens mij standaard niet...

Doe anders een packet capture om te kijken wat er precies gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:08
Zet igmp snooping eens aan in die HP switch.
Die zorgt ervoor dat die multicast alleen aankomt waar het heen moet en niet op het hele lan terecht komt.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heeft deze switch geen igmp snooping. Bij heeft wel "broadcast control", maar deze gaat pas werken, als er meer dan 5% van de poort snelheid (in mijn geval is dat dus 50 Mbps van de Gbit poort) gaat "flooden".

het blijkt nu, dat als ik alleen de camera aan laat (dus zonder de NVR), het netwerk stabiel is. Ik kan ook op de camera komen en kijken.

Als ik de NVR aansluit, gaat het mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK, de NVR van Ubiquity op een andere Mikrotik router gezet, firmware laten updaten, en probleem opgelost.

Alles draait als een zonnetje.