USB-C adapters en 'Chinese' alternatieven

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 23:50
Voor sommigen zal het niet ontgaan zijn: De nieuwe Macbook Pro heeft geen reguliere USB-A poorten meer, maar bevat alleen USB-C poorten. Echter in het kader van dit artikel op Tweakers waarin o.a. geadviseerd wordt aan de gemiddelde consument om geen/minder Chinese USC-alternatieve aan te schaffen, vraag ik mij af: hoe zit dat dus met adapters voor de Macbook Pro?

Wat ik begreep aan het artikel, voor zover ik mij kon herinneren (daar het alweer weken geleden is dat ik 't heb gelezen), is dat, door de mogelijkheden van USB-C, er verschillende voltage niveaus door USB-C kan lopen. Afhankelijk van de kwaliteit van je product (c.q. kwaliteitsnormen) kan het zijn dat je product niet naar behoren kan werken en zelfs voor power-overload kan zorgen.

Dat lijkt mij nou niet zo verstandig met zo'n dure Macbook en ongetwijfeld dure randapparatuur. Echter meer dan €100,- aan dongles zit ook niet iedereen op te wachten.

Dus simpelweg: hoe veilig en zonder zorgen kan men een USB-C <-> Lightning/USB-A/Ethernet/HDMI/etc. van AliExpress bijvoorbeeld halen?

Dit artikel is Apple/Macbook onafhankelijk, het geldt voor zowel het mac als Windows platform. Vandaar dat ik 't heb geplaatst in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz98
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 13:18
Volgens mij kan dat minder kwaad dan een usb oplaad kabel.
De problemen ontstaan vaak bij het opladen omdat er dan grote hoeveelheden stroom door heen gaan.
Maar met een simpel adapters gaat er veel minder stroom door heen (volgens mij).

Het ligt er ook een beetje aan wat voor chinees spul je haalt.
Je hebt namelijk chineese meuk en gewoon goede producten.
Ik gebruik bv bijna dagelijks een usb-c kabel van Blitzwolf die me prima bevalt en zonder problemen werkt.
Ik heb die van mij besteld bij BangGood maar aliexpress heeft ze ook.

Er is ook een speciaal topic voor het kopen van spullen in china daar kan je ook altijd je vragen stellen.
Maar ik zou zelf het risico niet willen nemen en zou het lekker bij cooblue bestellen

Modbreak:Psst, puntje 5 van Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 12% gewijzigd door br00ky op 02-11-2016 22:15 . Reden: Referrals verwijderd ]