Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• janpiet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-10 18:19
Ik zit te denken aan een home-alarm systeem op basis van Z-Wave. Mijn vrouw wil het echter liever niet omdat zij wel eens 's nachts door het huis zwerft als ze niet kan slapen. Nu zit ik aan het volgende te denken: een bewegingsmelder die registreert als ze de slaapkamer verlaat waardoor de basis-unit (deels) de overige sensors uitschakelt. Om ze weer in te schakelen als mijn vrouw terugkeert naar de slaapkamer.

Is zoiets mogelijk?

Alle reacties

• bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

bladebla

<Piéééép>

Als een domotica-systeem de logica verzorgd lijkt mij dat mogelijk zo in te richten. Als je er een los alarmpaneel bij gebruikt hangt er vanaf welke mogelijkheden deze biedt. Bij een systeem van Visonic (Geen Z-Wave, wel draadloos 868MHz) weet ik dat je de mogelijkheid hebt om 's nachts je alarm in die modus in te schakelen dat de bewegingssensoren in huis niet actief zijn maar wel de perimiter sensoren zoals magneetcontacten voor deuren en ramen.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 18:48
En alarm systeem kan uit meerdere componenten bestaan naast pirren. Je kunt namelijk kiezen voor een soort schil beveiliging in de nacht ( dus ramen en deuren beveiligd) en bij niemand thuis ook ruimtelijke detectie erbij. Daar heb je geen domotica voor nodig hoor ;)
Als je het budget wil aanpakken door zo min mogelijk apparatuur aan te schaffen dan zou je het met de genoemde logica kunnen oplossen maar als een inbreker die route volgt?

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• janpiet
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-10 18:19
Bedankt voor de reacties. Alles heeft zijn voor -en nadelen. Maar het lijkt mij dat bewegingsmelders hetzelfde kunnen doen dan het beveiligen van deuren en (niet)bewegende ruiten. Niet?

Maar mijn idee is om een combinatie te maken tussen bewegingsmelders en deur/raam contacten. Alleen ben ik op zoek naar een manier om het alarm automatisch uit te schakelen zodra mijn vrouw door het huis gaat zwerven. Daarbij komt ook nog eens dat mijn vrouw 's nachts wel eens een raam van de slaapkamer op kiep-open wil zetten.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 18:48
Ja en nee, een pir detecteert niet of jij je raam hebt open gelaten. Net zoals je deur als die wagenwijd open staat zonder dat hier iemand langs loopt gaat niet af. Magneet contacten worden altijd gebruikt bij de entree deuren en daarnaast optioneel op ramen en deuren. Huidige standaard is alle ramen en deuren van bg en 1e en eventueel 2e als hier opklim mogelijkheden zijn.
En dan zit je pas bij klasse 2 klasse 3 en 4 gaan dual tech sensoren en/of trilcontacten en/of glasbreuk detectie toepassen. Vaak meer maatwerk na wat de klant wens is. Gaat om een geverifieerd alarm van 2 verschillende detectoren.
Maar dan geld natuurlijk alleen als verzekering eisende partij is ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal