Mijn oude pc is op. Veel gedoe mee gehad de afgelopen tijd; dus tijd voor een nieuwe!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc gaat gebruikt worden om te gamen, streams/netflix kijken, surfen en lichte office werkzaamheden. Bij games moet je denken aan LoL, CS:GO, Skyrim, Overwatch. Ik sluit niet uit dat ik de komende jaren nieuwe CoD releases zou willen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil aan de componenten die ik nodig heb, dus inclusief monitor, niet meer dan € 1600 besteden (excl. verzenden/assemblage/etc).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al onderstaande voeding uit mijn huidige pc, beetje overkill, maar ooit kado gekregen.
Ook heb ik nog een wat oudere SSD waarmee ik mijn oude pc een upgrade heb gegeven.
Heb ik daar nog wat aan? OS erop, of gewoon een nieuwe SSD?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua opslag heb ik aan 525 GB genoeg. De 240 GB van nu levert nauwelijks problemen op.
Stock koeler of toch een ander?
Dit is de lijst die ik momenteel in gedacht heb excl. monitor.
Ik hier een nieuwe SSD bij gezet voor het geval de oude niet volstaat.
Voor de monitor zit ik te denken aan:
Dit is wel iets waar ik het minst zicht op heb. Ik heb me verdiept in NT vs. IPS en g-sync maar ik weet nog steeds niet wat nou een mooie combinatie is wat cpu/gpu/monitor betreft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor merken of kleuren hardware. Dichte kast zonder veel poespas en corsair geheugen vanwege de prijs.
Ga je overklokken?
Ik heb geen ervaring met overklokken, dit ben ik ook niet van plan te gaan leren/doen
Wat verwacht je van ons?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De pc gaat gebruikt worden om te gamen, streams/netflix kijken, surfen en lichte office werkzaamheden. Bij games moet je denken aan LoL, CS:GO, Skyrim, Overwatch. Ik sluit niet uit dat ik de komende jaren nieuwe CoD releases zou willen spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil aan de componenten die ik nodig heb, dus inclusief monitor, niet meer dan € 1600 besteden (excl. verzenden/assemblage/etc).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al onderstaande voeding uit mijn huidige pc, beetje overkill, maar ooit kado gekregen.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | OCZ ModXStream Pro 700W | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Ook heb ik nog een wat oudere SSD waarmee ik mijn oude pc een upgrade heb gegeven.
| 1 | Crucial M500 2,5" 240GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 0,- | |
Heb ik daar nog wat aan? OS erop, of gewoon een nieuwe SSD?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Qua opslag heb ik aan 525 GB genoeg. De 240 GB van nu levert nauwelijks problemen op.
Stock koeler of toch een ander?
Dit is de lijst die ik momenteel in gedacht heb excl. monitor.
| 1 | Intel Core i5-6500 Boxed | € 209,90 | € 209,90 |
| 1 | Gigabyte GA-B150M-D3H | € 78,95 | € 78,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming | € 471,- | € 471,- |
| 1 | Fractal Design Define S | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 82,29 | € 82,29 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 120,50 | € 120,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.033,64 | |
Ik hier een nieuwe SSD bij gezet voor het geval de oude niet volstaat.
Voor de monitor zit ik te denken aan:
| 1 | Dell S2716DG Zwart | € 585,- | € 585,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U2715H Zilver, Zwart | € 439,- | € 439,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.024,- | |
Dit is wel iets waar ik het minst zicht op heb. Ik heb me verdiept in NT vs. IPS en g-sync maar ik weet nog steeds niet wat nou een mooie combinatie is wat cpu/gpu/monitor betreft.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur voor merken of kleuren hardware. Dichte kast zonder veel poespas en corsair geheugen vanwege de prijs.
Ga je overklokken?
Ik heb geen ervaring met overklokken, dit ben ik ook niet van plan te gaan leren/doen
Wat verwacht je van ons?
- Kan ik met deze build fatsoenlijk gamen op 1440p, zo nee welke aanpassingen kan ik binnen het budget doen?
- Kan ik het best gaan voor een g-sync monitor of is een goedkopere monitor met misschien wat meer budget in de kast beter, ergo; wat is een goede combinatie van cpu/gpu/monitor om te maken?