Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ecomline doet het niet met lage aanvoertemperatuur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• detim
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 10:34
Hallo,

Ik woon nu sinds een jaar in een huis waar een 16 jaar oude Nefit Ecomline Economy HRC23 hangt.
Ik ben aan het overwegen om een warmtepomp aan te schaffen gezien ik vloerverwarming gebruik.

Nu wilde ik testen of het huis nog lekker warm wordt op lage temperaturen dus heb ik de aanvoer van mijn ketel terug gezet naar 40 graden. Echter als ik dit doe dan verwarmt hij een aantal seconden en daarna slaat hij af. Op het scherm komt dan 0Y te staan.
Dit probleem heb ik met een aanvoer tot 60 graden, dus alles tussen 40 en 60 geeft het zelfde probleem.

Ik heb met mijn Nefit easy nu weersafhankelijk stoken ingeschakeld waardoor hij via de thermostaat de aanvoertemperatuur verlaagd, echter heb ik dan hetzelfde probleem.

Ik heb al geprobeerd om het CV vermogen op z'n laagst te zetten en heb alle radiatoren als buffer open gedraaid, echter blijft het probleem voorkomen.

Nu zijn mijn vragen:

- Is dit normaal, of zal er iets aan de ketel kapot zijn? Iemand enig idee voor een simpele fix?
- Stel ik koop geen nieuwe warmtepomp (wacht nog op offertes), zou het dan lonen om een nieuwe CV ketel te kopen? Zodat ik daarop de aanvoer kan verlagen en zuiniger kan stoken? Of is het niet mogelijk met een CV ketel met temperaturen rond de 40 graden te werken?