Als dat plaatje klopt heb je helemaal geen vast IP op je computer ingesteld. Het krijgt een IP via DHCP van de router. Mogelijk heb je in de router een statische toewijzing gedaan, dat is net iets anders - maar werkt goed genoeg om altijd zelfde IP te houden.
[...]
http://prntscr.com/d1sucu Dat is wat ik heb ingevoerd op de router wat bedoel je met intern en extern? Zo zie ik andere het ook allemaal doen.
Hmm, Sitecom heeft weer eens een halfbakken oplossing gemaakt... blijkbaar kun je een poort alleen 1-op-1 forwarden. Dan zijn intern en extern gelijk, dus met deze regels heb je poorten 1334 en 7777 van extern naar 192.168.0.130 geforward. Aangezien je PC ook op 130 zit, klopt dit.
[...]
Ja precies deze router.
[...]
Dit is alles wat er op de hele modem staat: WLR - 3100/4100/5100 > ABC
Dat is geen modem maar een Sitecom router, en is wat volgens jou hierboven op de router stond
Ben je niet modem en router door elkaar aa het halen? Ik vraag nu naar de modem, het "Caiway glasmodem" waar je het over had.
[...]
De dienst is voor momenteel terraria maar die port wil ik ook voor andere applicaties gebruiken wanneer de server niet actief is. Als dit niet lukt kan ik dus niet meer servers hosten voor verschillende games en remote access op mijn pc vanaf school.
OK. Dan voor de derde (en wat mij betreft laatste...) keer:
Kun je die poorten op je PC benaderen binnen je LAN, dus vanaf ander PC/laptop/mobieltje/voor mijn part internet-enabled-toaster bij jou thuis?
Zonder antwoord op deze vraag kan het zijn dat we helemaal voor niets jouw gare routerschermen zitten door te baggeren.
Huh? Wat zij hier "virtual server" noemen is ook gewoon port forwarding - Sitecom heeft twee opties om hetzelfde te doen ingebakken
Haal zoals hierboven gezegd alles weg qua virtual server, port triggering etc. Zorg dat je alleen die twee regels bij port forwarding hebt staan.
Oh, en je WiFi staat op een in 99% van de gevallen minder handig kanaal. Je wilt normaliter alleen de niet-overlappende kanalen 1, 6 of 11 gebruiken. Hij staat nu op 2. Als dat automatisch gekozen is door de router, wil je niet zijn auto-functie gebruiken, en kun je beter handmatig instellen. Handmatig gekozen? Kies dan een andere, namelijk 1, 6 of 11. Hou er rekening mee dat in de 2.4GHz band WiFi-kanalen twee naar boven en twee naar beneden overlappen, en dat je veel beter pal bovenop een ander netwerk kan zitten (dan deel je het kanaal, maar zend je niet door elkaar) dan half overlappend (aangezien je dan wel door elkaar zendt en elkaars signaal als ruis gezien wordt).