Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb Telenet internet via Wi-Fi en ook Digitale TV via Telenet en heb een digicorder staan.

Nu zou ik in een 2de kamer, waar ik onlangs een Smart TV plaatste ook internet willen, maar omdat de kamer op wat afstand is van waar de installatie staat vermoed ik dat met Wi-Fi Powerlines werken niet de verstandigste keuze is?

Daarom zou ik willen werken met NIET wifi powerlines, maar gaat dit wel terwijl mijn Telenet installatie WEL wi-fi is?

Thanks.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
voorkom problemen later en zoek een manier om toch die kabel te leggen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
2 kabels denk ik dan

1 van de telenet modem naar de Smart TV
1 naar de 2de Digibox

Niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ja, doen. Kabels. Twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En daar ligt nu net het probleem.
Dat is hier helemaal niet evident dus zoek ik naar een andere oplossing.

Dit is de situatie:

Telenet modem rechtstreeks op (geen Smart)TV living met een digicorder ertussen.

Telenet modem zorgt ook voor Wi-Fi op bvb mn laptop of op mn smartphone/tablet...aan de andere kant van mn huis is dit wi-fi signaal zeer zwak, zo zwak dat ik daar met al deze toestellen eigenlijk nog amper op internet geraak.

Achteraan mijn huis bevindt zich dus ook een andere "Smart" TV die ik reeds aangesloten heb aan de coax en waar ik dus reeds zenders kan hebben zoals Eén, Canvas...maar niet VTM, etc etc.

Graag wil ik dus daar ook interactiviteit zoals ik hier in de living heb (tv gids, tv-theek etc) en alle andere zenders uiteraard ook. Uiteraard moet ik dan een 2de Digibox kopen/huren, das het probleem niet.

Ik dacht dit op te lossen met de Devolo 550 Duo+ die ik hier toevallig ooit via een miskoop nog had liggen, maar ze lijken dus niet geschikt omdat ze niet Wi-Fi zijn, maar ik wil geen Wifi Powerlines gebruiken owv zwak signaal etc.

KORT gezegd :-) -> ik wil mijnen internet deftig hebben in die andere kamer en interactiviteit op die nieuwe TV.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2016 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:58

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je al weet dat PLC-zooi geen goed signaal leveren, dan is het eenvoudig: Ethernet leggen.

Enig alternatief is MoCA, wat aardig aan de prijs is en over coaxkabels (die er blijkbaar al liggen) kan werken.

Verder zie ik het onderscheid wat jij maakt tussen PLC en WiFi-PLC niet. Als het PLC-deel brak is, is het brak, ongeacht of er nu een WiFi AP ingebouwd zit of niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakzalver
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-07 12:13
De Devolo's maken niet via WiFi verbinding met elkaar...

Die Devolo 550 Duo+ set maakt verbinding via de elektra (stroomkabel; zelfde stroomgroep/zelfde fase)

De 1st Duo sluit je bekabeld aan in de living op de Telenet modem.
Op de 2de Duo (welke je achteraan plaatst) sluit je dan een router (met Wifi) aan.

Het geheel kan je testen door de 2e Devolo via een kabel op je laptop aan te sluiten.
Zo kan je uitzoeken op welke stopcontact je Devolo wel of niet werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door kwakzalver op 01-11-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:55

Speedmaster

Make my day...

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:59:

KORT gezegd :-) -> ik wil mijnen internet deftig hebben in die andere kamer en interactiviteit op die nieuwe TV.
En dat is precies de reden waarom je gewoon kabels moet gaan trekken
Pagina: 1