Beste tweakers!
Na het bouwen van mijn eigen PC heeft mijn lieve moeder gevraagd of ik voor haar ook een klein systeem wil samenstellen en bouwen. De main effort van dit systeem gaat voornamelijk om het spelen van The Sims 3. Mogelijk andere Sims spellen die gaan volgen. Natuurlijk ontbreekt het browsen en kleine administratie zaken niet op deze computer.
Dit systeem is vooral om te gamen zodat mijn moeder haar werk gewoon op haar laptop kan doen(die het spel eigenlijk niet echt meer goed trekt..)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Prioriteit #1: Sims 3 en mogelijk Sims 4/5 in de toekomst
Prioriteit #2: Kleine zaken zoals internet
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk!
Ik heb mijn systeem opgebouwd uit componenten van de Best Buy Guide. Laatst zijn er toch wat nieuwe dingen uitgekomen(zoals de 1050 Ti)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een monitor die ik mee ga nemen en mijn moeder heeft nog speakers liggen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een videokaart en processor sterk genoeg om The Sims 3 te kunnen draaien. Ik zou graag willen dat de computer makkelijk te upgraden is, dus gelieve geen oude generatie CPU's/moederborden(vandaar skylake)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar Nvidia en intel. Ik sta altijd open voor overtuiging en verandering
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein, vandaar micro ATX. Daarna stil en goedkoop!
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag een check vanuit jullie kant willen qua selectie van componenten(ervaringen/kwaliteit en prijs/kwaliteit). Zijn mijn CPU/GPU overkill of is dit wel aan te raden vanwege upgraden in de toekomst? Ook zou ik graag willen weten of jullie ergens de prijs kunnen drukken, en hoe precies. Overig advies wat jullie aan of op te merken hebben zie ik graag hieronder! De resolutie zal 1680 x 1050 zijn.
Misschien zou ik alles op een enkele SSD kunnen draaien maar dat is een discussiepuntje.
Hieronder nog een build met alleen een M2 SSD schijf in tegenstelling tot de SSD/HDD combinatie.
Die grootte zou eventueel wat kleiner kunnen wat ongeveer 50 euro scheelt.
Na het bouwen van mijn eigen PC heeft mijn lieve moeder gevraagd of ik voor haar ook een klein systeem wil samenstellen en bouwen. De main effort van dit systeem gaat voornamelijk om het spelen van The Sims 3. Mogelijk andere Sims spellen die gaan volgen. Natuurlijk ontbreekt het browsen en kleine administratie zaken niet op deze computer.
Dit systeem is vooral om te gamen zodat mijn moeder haar werk gewoon op haar laptop kan doen(die het spel eigenlijk niet echt meer goed trekt..)
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Prioriteit #1: Sims 3 en mogelijk Sims 4/5 in de toekomst
Prioriteit #2: Kleine zaken zoals internet
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk!
Ik heb mijn systeem opgebouwd uit componenten van de Best Buy Guide. Laatst zijn er toch wat nieuwe dingen uitgekomen(zoals de 1050 Ti)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een monitor die ik mee ga nemen en mijn moeder heeft nog speakers liggen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een videokaart en processor sterk genoeg om The Sims 3 te kunnen draaien. Ik zou graag willen dat de computer makkelijk te upgraden is, dus gelieve geen oude generatie CPU's/moederborden(vandaar skylake)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Voorkeur gaat uit naar Nvidia en intel. Ik sta altijd open voor overtuiging en verandering
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Klein, vandaar micro ATX. Daarna stil en goedkoop!
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag een check vanuit jullie kant willen qua selectie van componenten(ervaringen/kwaliteit en prijs/kwaliteit). Zijn mijn CPU/GPU overkill of is dit wel aan te raden vanwege upgraden in de toekomst? Ook zou ik graag willen weten of jullie ergens de prijs kunnen drukken, en hoe precies. Overig advies wat jullie aan of op te merken hebben zie ik graag hieronder! De resolutie zal 1680 x 1050 zijn.
Misschien zou ik alles op een enkele SSD kunnen draaien maar dat is een discussiepuntje.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-6100 Boxed | € 115,95 | € 115,95 |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | Gigabyte Radeon RX460 WINDFORCE OC 4G | € 142,50 | € 142,50 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 58,91 | € 58,91 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 20,98 | € 20,98 |
| 1 | Logitech K280e qwerty | € 19,95 | € 19,95 |
| 1 | Logitech B100 Zwart | € 6,76 | € 6,76 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 42,95 | € 42,95 |
| 1 | be quiet! System Power B8 350W | € 36,99 | € 36,99 |
| 1 | Kingston SSDNow UV400 240GB | € 66,95 | € 66,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 617,88 | |
Hieronder nog een build met alleen een M2 SSD schijf in tegenstelling tot de SSD/HDD combinatie.
Die grootte zou eventueel wat kleiner kunnen wat ongeveer 50 euro scheelt.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i3-6100 Boxed | € 115,95 | € 115,95 |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 55,95 | € 55,95 |
| 1 | Gigabyte Radeon RX460 WINDFORCE OC 4G | € 142,50 | € 142,50 |
| 1 | Cooler Master Silencio 352 | € 58,91 | € 58,91 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 20,98 | € 20,98 |
| 1 | Logitech K280e qwerty | € 19,95 | € 19,95 |
| 1 | Logitech B100 Zwart | € 6,76 | € 6,76 |
| 1 | Crucial CT2K4G4DFS8213 | € 42,95 | € 42,95 |
| 1 | be quiet! System Power B8 350W | € 36,99 | € 36,99 |
| 1 | Crucial MX300 m.2 525GB | € 123,- | € 123,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 623,94 | |