Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adminappelgebak
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-07 16:45
Goedemiddag allen,

Ik kwam laatst op een vacature van de NS betreffende een operational management traineeship. Nu ik het zo zat door te kijken leek het mij erg interessant, maar mijn vraag is meer wat ik ervan moet verwachten en of anderen hiermee ervaring hebben?

Ik heb beetje rond gezocht op internet, maar hoe betrouwbaar dat is vraag ik mij ten zeerste af. Wat ik namelijk heb kunnen vinden was alleen maar zwaar positief. Nu kan dat natuurlijk wel echt zo zijn, maar vandaar mijn vraag of iemand hier ervaring heeft met het traineeship van de NS. Ook hier op Tweakers kwam ik alleen oude berichten tegen.

En aan wat voor salariëring moet je denken als HBO trainee bij de NS?

Hoor graag van jullie :)

[ Voor 5% gewijzigd door adminappelgebak op 01-11-2016 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphsy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-09 18:55

murphsy

Product Monkey

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 25-08 12:49
Wat ik van vrienden op de werkvloer begrijp, is dat de NS een goede werkgever is. Zo nu en dan wat star, zoals iedere grote organisatie, maar een prima werkgever verder met toch ook wel hele nette secundaire voorwaarden, zeker voor wat betreft vervoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adminappelgebak
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-07 16:45
Pizza_Boom schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:49:
Wat ik van vrienden op de werkvloer begrijp, is dat de NS een goede werkgever is. Zo nu en dan wat star, zoals iedere grote organisatie, maar een prima werkgever verder met toch ook wel hele nette secundaire voorwaarden, zeker voor wat betreft vervoer.
Ben ook zeker benieuwd inderdaad! Het traineeship sprak mij wel erg aan namelijk en beidt volgens mij ook genoeg uitdaging! ^^ Maar zitten die trainees voornamelijk op kantoor aan projecten te werken of staan ze ook op de werkvloer?

En ja, qua werkgever lijkt mij de NS inderdaad een goede! Hoorde al wel meer goede verhalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM99
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:53

MM99

That is the way I am!

Ik heb bij NS Management Traineeship gevolg. Tot vorig jaar heete operationeel traineeship zo.

Ik kan je wel al paar dingen vertellen.
- Selectie procedure is best zwaar. Van de 400+ mensen waren er in mijn jaar 10 mensen aangenomen.
- Begeleiding is goed. Je krijgt verschillende begeleiders/mentors/chouches/adviseurs.
- Je krijg snel veel verantwoordelijkheid. Je moet hier wel mee om kunnen gaan.
- Het is zwaar. Maar ook leuk.
- Je moet bereid zijn om heel kritisch naar je zelf te kijken en te werken aan je persoonlijke ontwikkeling. Dat is the main goal van de hele traineeship.
- Ik heb geen trainee gekend dat HBO had afgerond. Misschien dat het tegenwoordig anders is. Maar iedereen die ik ken heeft WO.
- Begin salaris zat rond 2800 bruto voor 36 uurs contract (+ gratis eerste klas reizen door heel Nederland). Tweede jaar zit rond 2900. Daarna moet je op een positie binnen bedrijf soliciteren. Je salaris hangt dan van je nieuwe positie af. Maar 3300-3500 is geen gek bedrag als je goed doet.

Vraag maar los wat je wilt weten :)