Draadloze netwerk kaart upgrade.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-02 19:13
Ik zoek een?
Draadloze interne netwerk kaart

Wat is je budget?
20/25 ?

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mijn setup:

Besturingssysteem
Windows 10 Home 64-bit
Processor
Intel Core i5 3550 @ 3.30GHz 29 °C
Ivy Bridge 22nm Technologie
RAM
8,00GB Dual-Kanaal DDR3 @ 802MHz (10-10-10-30)
Moederbord
ASUSTeK COMPUTER INC. P8Z77-M PRO (LGA1155) 23 °C
Grafisch
SMC23A550U (1920x1080@60Hz)
1535MBNVIDIA GeForce GTX 760 (192-bit) (Sapphire/PCPartner) 37 °C

Ik heb geen idee welke draadloze netwerk kaart ik nu heb, maar ik haal maar 10MB per seconde, met mijn laptop haalde ik altijd wel 80MB (100MBIT VAN ZIGGO)

Iemand die mij hierbij kan helpen?

Beste antwoord (via Thewisbone op 02-11-2016 20:17)

• ChefSpeciall
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-03-2025
Thewisbone schreef op woensdag 02 november 2016 @ 19:01:
[...]
Nee, die moet nog uitgezocht haha. maar wat ik niet snap, waarom kan de laptop met zo'n klein kaartje en interne antennes betere connectie krijgen dan zo'n hele groot zwart logge antenne
Een en ander staat in de volgende links uitgelegd:
(net als Arator al zei)

Klikkerdeklikklik
klikkerdeklikklik2
Zie stap 9

Alle reacties

• ChefSpeciall
Wat is de omgeving waarin je voor draadloos gaat? Afstand tot router (ook type router), muren (materiaal), verdieping(en) en woon je in een gebied met veel draadloze netwerken?

Ik ben zelf geen pro op dit gebied, maar met deze informatie kan een echte kenner je beter advies geven.

Succes!

• Thewisbone
ChefSpeciall schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:44:
Wat is de omgeving waarin je voor draadloos gaat? Afstand tot router (ook type router), muren (materiaal), verdieping(en) en woon je in een gebied met veel draadloze netwerken?

Ik ben zelf geen pro op dit gebied, maar met deze informatie kan een echte kenner je beter advies geven.

Succes!
Aah, ik woon in een dorpje. WIFI is goed afgesteld op kanaal. huis is van steen. (niet dik maar 1 steen breed zeg maar) Router is ongeveer 10 meter vanaf waar de computer staat

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:33
Geen mogelijkheid om een kabel te trekken? Zeker bij een vaste pc vind ik dit toch een meerwaarde hebben. Als je toch draadloos wil doorgaan, aan welke interface had je gedacht? Als ik hier de pricewatch bekijk, zijn het vooral usb-dongles.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• Thewisbone
Arator schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:39:
Geen mogelijkheid om een kabel te trekken? Zeker bij een vaste pc vind ik dit toch een meerwaarde hebben. Als je toch draadloos wil doorgaan, aan welke interface had je gedacht? Als ik hier de pricewatch bekijk, zijn het vooral usb-dongles.
Nee jammer genoeg niet, router staat beneden computer boven. en ga binnenkort toch uit huis.

• ChefSpeciall
Thewisbone schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:42:
[...]
Nee jammer genoeg niet, router staat beneden computer boven. en ga binnenkort toch uit huis.
Is al iets bekend over je nieuwe woonsituatie? Ik ben zelf op zoek naar een goede interne draadloze netwerkkaart omdat 1) een kabel doortrekken geen mogelijkheid is en 2) een powerline adapter een ontzettend instabiele verbinding geeft. Voor de prijsrange die jij zoekt, zijn er maar weinig kaarten die goed uit de test komen.
Gaat het hier puur om de snelheid van de verbinding te verhogen of ondervind je problemen met toepassingen vanwege je huidige snelheid (zo ja, welke toepassingen)?

• Thewisbone
ChefSpeciall schreef op woensdag 02 november 2016 @ 17:37:
[...]

Is al iets bekend over je nieuwe woonsituatie? Ik ben zelf op zoek naar een goede interne draadloze netwerkkaart omdat 1) een kabel doortrekken geen mogelijkheid is en 2) een powerline adapter een ontzettend instabiele verbinding geeft. Voor de prijsrange die jij zoekt, zijn er maar weinig kaarten die goed uit de test komen.
Gaat het hier puur om de snelheid van de verbinding te verhogen of ondervind je problemen met toepassingen vanwege je huidige snelheid (zo ja, welke toepassingen)?
Nee, die moet nog uitgezocht haha. maar wat ik niet snap, waarom kan de laptop met zo'n klein kaartje en interne antennes betere connectie krijgen dan zo'n hele groot zwart logge antenne

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:33
maar wat ik niet snap, waarom kan de laptop met zo'n klein kaartje en interne antennes betere connectie krijgen dan zo'n hele groot zwart logge antenne
Ik ben even aan het kijken geweest of ik een mooie foto hierover kon vinden, maar niet direct iets geschikts gezien. Een wifi antenne van een laptop zijn kabeltjes die door gans de laptop lopen, en eventueel tot in het scherm. Dus dit zijn "gigantische" antennes. Verder staat je laptop meestal op je tafel of bureau. Een vaste pc dikwijls tegen de grond, onder die tafel. Verder bestaat de behuizing van een laptop tegenwoordig vooral uit plastic. Een case van een pc meestal nog uit een metaal. Het zijn allemaal zaken die het wireless signaal kunnen storen.

Als het dan toch wireless moet, en door een plafond, dan is 2,4GHz voldoende vermoed ik. Kijk eens op de pricewatch. Let wel even of er windows 10 drivers beschikbaar zijn, want dat lijkt bij sommigen een probleem te vormen.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • Beste antwoord

• ChefSpeciall
[...]
(net als Arator al zei)

Klikkerdeklikklik
klikkerdeklikklik2
Zie stap 9

• Thewisbone
ChefSpeciall schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:11:
[...]

(net als Arator al zei)

Klikkerdeklikklik
klikkerdeklikklik2
Zie stap 9
Super dikke thanks! eigenlijk best logisch ja! dan kan ik dus beter voor een USB wifi dingentje gaan. Bedankt!
Pagina: 1