Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondijkstra
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-11-2024
Heeft het zin om een CI+ module te kopen als je gebruik wilt maken van een Humax of Horizon go box?

...

De tv die ik op het oog heb: Samsung KS 8000 serie. Kunnen deze 'smart' tv's bijvoorbeeld ook programma's opnemen op bijvoorbeeld een NAS?
...

thx!

Beste antwoord (via rondijkstra op 07-11-2016 10:15)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

CEA: Consumentenelektronica Aankoopadvies ;)

Ik heb beiden tegelijk in gebruik; een CI+ in de TV en een losse Humax HD recorder. Beiden met eigen decoderkaart. Moet je dr alleen wel twee hebben / huren.
Protip: lus de coax niet door via de humax naar je TV, maar sluit de boel met een splitter aan. Die Humax dozen doen iets met het signaal en dat vindt de CI kaart in de TV niet leuk.
Betekent dus ook dat je een goed signaal aan moet leveren, want dat moet gesplit worden. Maar werkt dus wel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Een CI+ module koop je juist omdat je geen gebruik wil maken van een externe box. Dus nee, dat heeft geen zin.

Wat de mogelijkheden zijn van de genoemde Samsung zou je prima kunnen uitzoeken door even online de handleiding te bekijken. Opnemen op een NAS lijkt me in ieder geval vrij ongebruikelijk; meer waarschijnlijk is op een externe harde schijf via usb.

Ten slotte nog een verhuizing naar CEA met dit topic aangezien die aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondijkstra
precies, die box wil ik liever ook niet, maar deze heeft soms zijn voordelen. Opnemen zonder dat de tv aanstaat is handig.

Wat betekend CEA? Ben niet bekend met jargon van deze site.. (-:

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:19

The Eagle

I wear my sunglasses at night

CEA: Consumentenelektronica Aankoopadvies ;)

Ik heb beiden tegelijk in gebruik; een CI+ in de TV en een losse Humax HD recorder. Beiden met eigen decoderkaart. Moet je dr alleen wel twee hebben / huren.
Protip: lus de coax niet door via de humax naar je TV, maar sluit de boel met een splitter aan. Die Humax dozen doen iets met het signaal en dat vindt de CI kaart in de TV niet leuk.
Betekent dus ook dat je een goed signaal aan moet leveren, want dat moet gesplit worden. Maar werkt dus wel :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rondijkstra
ok Eagle,

Dat lijkt me een aardige oplossing. Wellicht is dat een mogelijkheid hier.
Bedankt.