Mijn huidige pc crasht de laatste tijd regelmatig (groene schermen, wit scherm met rode strepen,...) en maakt ook enorm veel lawaai. Is echter al eens uitgekuist dus ligt niet aan stof. Niet zo handig dus ben ik op zoek naar een oplossing
Specificaties oude systeem (medion uit Aldi...):
Windows 10 home
processor: AMD Athlon II X4 620 Processor 2.60 GHz
RAM: 4 GB waarvan 3.25 beschikbaar
systeem: 32 bits besturingssysteem, x64 processor
harde schijf: 890 GB + 40 GB HHD
Nieuwe systeem
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik werk regelmatig met Adobe Cloud programma's (photoshop, illustratior, animation,...) adhv een wacom, uiteraard ook de office programma's, films bekijken, games spelen (EA - sims ed). En natuurlijk ook het gewone surfen en mailen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Gewoon een acceptabele prijs-kwaliteitverhouding, met een richtprijs van € 1000. Ik ben vb niet bereid het dubbele te betalen voor 10% extra performance, maar wil ook niet dat de computer binnen enkele jaren niet meer voldoet. Graag had ik ook advies of ik beter een volledig nieuw systeem koop of dat enkele onderdelen updaten voldoende zou zijn, maar daar vrees ik al voor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In het verleden vaak HP gehad, hier zeer tevreden over. Maar maakt op zich niet uit.
Ga je overklokken?
Geen idee wat het is, hoe het moet,... Dus blijf daar maar beter af denk ik.
Specificaties oude systeem (medion uit Aldi...):
Windows 10 home
processor: AMD Athlon II X4 620 Processor 2.60 GHz
RAM: 4 GB waarvan 3.25 beschikbaar
systeem: 32 bits besturingssysteem, x64 processor
harde schijf: 890 GB + 40 GB HHD
Nieuwe systeem
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik werk regelmatig met Adobe Cloud programma's (photoshop, illustratior, animation,...) adhv een wacom, uiteraard ook de office programma's, films bekijken, games spelen (EA - sims ed). En natuurlijk ook het gewone surfen en mailen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Gewoon een acceptabele prijs-kwaliteitverhouding, met een richtprijs van € 1000. Ik ben vb niet bereid het dubbele te betalen voor 10% extra performance, maar wil ook niet dat de computer binnen enkele jaren niet meer voldoet. Graag had ik ook advies of ik beter een volledig nieuw systeem koop of dat enkele onderdelen updaten voldoende zou zijn, maar daar vrees ik al voor
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In het verleden vaak HP gehad, hier zeer tevreden over. Maar maakt op zich niet uit.
Ga je overklokken?
Geen idee wat het is, hoe het moet,... Dus blijf daar maar beter af denk ik.