![]() | ||
Het ESPRESSOBin Board ervaringen topic | ||
Dit topic is bedoeld als gathering waarin allerlei relevante zaken rondom het via Kickstarter aangekondigde project ESPRESSOBin Board worden besproken. Het bordje kwam onder mijn aandacht nadat ik een mailing had gekregen van Globalscale Technologies Inc die mijn contact gegevens waarschijnlijk nog hadden van een van mijn vorige projecten: de SheevaPlug. Na wat onderzoek was mijn interesse gewekt vooral omdat dit bordje gebaseerd is op de Marvell Armada 3700 embedded processor en voor zover ik kan ontdekken hoofdzakelijk bedoeld is als headless computing device lees server. Het geclaimde verbruik speelt daarbij ook een grote rol: Tegenwoordig springen de low cost (development) bordjes als paddelstoelen uit de grond, (bijv. RPi, Beaglebone, Wandboard etc) maar dat was het voor mij toch allemaal net niet. Ik wens namelijk geen onnodige bloat aan features zoals HDMI, audio of bluetooth. Al die extra features vreten alleen maar onnodig stroom, is mijn persoonlijke mening. | ||
ESPRESSOBin Board Specs / Interfaces | ||
![]() | ||
ESPRESSObin Specs
| ||
![]() ![]() | ||
ESPRESSOBin Board Project planning / status | ||
Cool, here take my money! Helaas, het board is momenteel nog niet te krijgen. Huidige status van het kickstarterproject is dat men op zoek is naar backers. Ik heb een 2GB DDR3 RAM versie geplegded vanwege eerdere ervaringen (lees chronisch tekort) mbt ram en dergelijke embedded devices. Het is niet de bedoeling dat het een bestellingen status topic wordt. Op de ESPRESSOBin kickstarter pagina staan diverse interessante Usecases toegelicht. Wellicht dat het topic in eerste instantie hier over kan gaan?! | ||
Planning![]() | ||
Prijzen +overige kosten | ||
Omdat het een Kickstarter project betreft bieden ze de volgende smaken: ![]() Verzendkosten richting NL: $23 Verwachte BTW en invoerkosten: +/- €30 | ||
Aanvullende info | ||
Bovenkant van het bordje ![]() Onderkant van het bordje ![]() Marvell Armade 3700 marketing video [YouTube: https://youtu.be/qNHVxInkROE] Een voorbeeld UseCase Video ![]() De originele Kickstarter marketing Video ![]() |
[ Voor 21% gewijzigd door WeaZuL op 01-11-2016 14:38 ]
NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict