Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Welke gamelaptop kiezen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Spanky79
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19-11 17:31
Mijn vraag: welke gamelaptop is de beste keuze:

Voor mijn werk reis ik regelmatig en ik sleep dan in het vliegtuig meestal een gamelaptop mee, poolse televisie ben je tenslotte snel zat...ik gebruik hem om te gamen en films te kijken

Ik heb de volgende wensen aan de laptop:
- flink scherm voor films, FHD of hoger (vraag: ga ik het verschil zien als ik iets kies met ee UHD scherm?)
- Een echt goede gpu; ik wil snel en goed gamen, ook de komende jaren
- Veel opslag, 1,5+ TB graag. Ik sleep namelijk met de laptop ook een hoop films mee; later zelf inbouwen geen punt, mits er wel connectoren aanwezig zijn, koop ik graag en 2 tb schijfje voor de films.
- Ivm vliegen is gewicht wel een issue, alhoewel ik nu een medion van 3 kilo meesleep. (met gtx 680m, dat begint toch wel te verouderen nu). De alienware is toch wel zwaar, welke laptop is licht, maar wel sterk genoeg om een vliegveld te overleven?

Relevante software en hardware die ik gebruik; steam, AVG, standaardspul zoals office en inloggen op mijn werk via een citrix portal. Ik maak soms een video met actioncam en bewerk deze, maar dat is maar soms. Ik houd van FPS en freeroaming games, maar ook total war speel ik graag. Dus enige grafische power is van harte welkom.

Uiteraard heb ik wat gekeken op pricewatch en andere plekken en kom uit op een paar opties, de gtx 1070 17 inch modellen van:

Alienware (zwaar, duur, maar wel stevig en goed gekoeld), MSI, HP omen (ziet er leuk uit, goed geprijsd ook), Asus RoG, Medion (heb ik nu, tevreden over). Welk merk heeft momenteel de voorkeur voor mij? waarom?

Keuzes mbt specs die ik nog moet maken en waar ik graag advies over zou willen, of jullie ervaringen:

- Scherm: FHD of UHD- ga ik het verschil met mijn huidige FHD scherm zien?
- GPU: 1070 lijkt me voldoende, is dit ook voor UHD & bijvoorbeeld doom op ultra voldoende?
- Futureproof, ik wil hier wel een paar jaar mee vooruit
- Voldoende opslag; welke laptops hebben al voorbereide ruimte voor een extra 2,5 inch schijf? Inclusief de stekkertjes en eventueel een bracket? Ik kan dit eigenlijk nergens vinden, alhoewel de MSI met meerdere schijven geleverd kan worden. de Alienware wordt slechts met ssd + hdd aangeboden, is daar nog ruimte in?
- Toetsenbord en touchpad; ik gebruik heel vaak geen muis (alleen met gamen) dus goed touchpad is belangrijk. Wie heeft dat het best voor elkaar?
- Is dat tobi- eyetracking een toevoeging, of meer een leuke gimmick?

Als laatste, het budget; ik wil graag onder de 3000€ blijven, moet lukken volgens mij. 2000€ zou mijn gewenste richtprijs zijn, maar bij echte meerwaarde wil ik best wat meer uitgeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Spanky79 op 01-11-2016 12:38 ]

Alle reacties

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-11 10:41
pricewatch: MSI GS73VR 6RF-021NL Stealth Pro
voor die grote en specs is het echt ongeveer het lichtste wat je gaat vinden.
voor een 1070 kom je al ruim boven de 3 kilo inclusief grotere behuizing.

koeling is prima, wel hoorbaar tijdens gamen, maar ken geen game laptop welke dat niet heeft.
enige nadeel vind ik de wat beperkte accuduur, 3,5 uur normaal browsen e.d. 1,5/2 uur gaming/intensief.

als je toch kleiner en lichter wil als deze MSI dan moet je toch naar de 15'' gaan.
ik ben er vanuit gegaan dat je met flink scherm dan ook gewoon een 17'' bedoeld.

als je meer wilt weten over de betreffende laptop hoor ik het wel.

• Spanky79
Denniz0229 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:49:
pricewatch: MSI GS73VR 6RF-021NL Stealth Pro
voor die grote en specs is het echt ongeveer het lichtste wat je gaat vinden.
voor een 1070 kom je al ruim boven de 3 kilo inclusief grotere behuizing.

koeling is prima, wel hoorbaar tijdens gamen, maar ken geen game laptop welke dat niet heeft.
enige nadeel vind ik de wat beperkte accuduur, 3,5 uur normaal browsen e.d. 1,5/2 uur gaming/intensief.

als je toch kleiner en lichter wil als deze MSI dan moet je toch naar de 15'' gaan.
ik ben er vanuit gegaan dat je met flink scherm dan ook gewoon een 17'' bedoeld.

als je meer wilt weten over de betreffende laptop hoor ik het wel.
Ik heb nu een medion gamelaptop, die is ook wel meer dan 3 kilo. Geen absoluut vereiste, echter wel fijn als ik niet steeds hoef te betalen voor overbagage. Ik vind die RoG laptops best mooi, maar 4,5 kilo...

3,5 uur browsen op de accu is overigens prima, dat heb ik nu ook en ik heb ook altijd nog de ultrabook van de baas bij me.... (13 inch), die doet het een hele dag.

Gamen doe ik normaliter met in-ears, dus enig geruis is ook geen probleem.

Echter, die gtx1060, is dat niet een beetje licht om komende jaren FPS mee te kunnen blijven spelen? Kun je bijvoorbeeld doom op ultra spelen?

Verder ziet de laptop er mooi uit. Weet jij of er nog een 2,5" HDD in kan?

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-11 10:41
Spanky79 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:25:
[...]

Ik heb nu een medion gamelaptop, die is ook wel meer dan 3 kilo. Geen absoluut vereiste, echter wel fijn als ik niet steeds hoef te betalen voor overbagage. Ik vind die RoG laptops best mooi, maar 4,5 kilo...

3,5 uur browsen op de accu is overigens prima, dat heb ik nu ook en ik heb ook altijd nog de ultrabook van de baas bij me.... (13 inch), die doet het een hele dag.

Gamen doe ik normaliter met in-ears, dus enig geruis is ook geen probleem.

Echter, die gtx1060, is dat niet een beetje licht om komende jaren FPS mee te kunnen blijven spelen? Kun je bijvoorbeeld doom op ultra spelen?

Verder ziet de laptop er mooi uit. Weet jij of er nog een 2,5" HDD in kan?
een extra HDD gaat niet lukken van wat ik zag, check de volgende review maar:
http://www.notebookcheck....book-Review.172138.0.html
uiteraard kan je de 1TB wel vervangen voor een grotere.

verder speel ik geen doom, dus dat zou niet weten. maar kan je met de benchmarks wel redelijk vergelijken lijkt me.
hier word de laptop ook binnen 4 jaar afgeschreven en dan moet een 1060 voldoende zijn om in ieder geval op high te kunnen gamen 4 jaar lang volgens de geleerde.
het nadeel met een laptop is dat je altijd een compromis moet sluiten omdat hoe zwaarder je wil gamen hoe groter de laptop wordt. bij mij gaf de maat en gewicht van de laptop de doorslag om niet voor een 1070 laptop te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Denniz0229 op 01-11-2016 13:37 ]

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:01
Als je een beetje futureproof wil gamen zo ik zeker voor de GTX 1070 gaan, de 1060 heeft nog moeite met spellen op ultra te draaien

[ Voor 6% gewijzigd door Voyarch op 01-11-2016 14:45 ]

• Spanky79
Ik ben er nog niet uit, wat vinden jullie van deze medion?

http://www.medion.com/de/...activeusers#specification

De MD60292, lekker veel opslag

• Voyarch
Ziet er mooi uit

[ Voor 68% gewijzigd door Voyarch op 12-11-2016 21:37 ]

• Spanky79
Nu nog uitzoeken hoe ik die kan bestellen ergens.... Medion verkoopt hem niet in de nederlandse shop

• Voyarch
Hier een review van de andere versie maar wel met gtx 1070
https://nl.hardware.info/...9-review-meeneem-gtx-1070
Ik kon helaas alleen deze versie op de nederlandse webshop vinden http://www.medion.com/nl/...aL_hbdh0qMHEkIBoCRWLw_wcB

[ Voor 66% gewijzigd door Voyarch op 12-11-2016 22:19 ]

• Spanky79
Voyarch schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 22:11:
Hier een review van de andere versie maar wel met gtx 1070
https://nl.hardware.info/...9-review-meeneem-gtx-1070
Ik kon helaas alleen deze versie op de nederlandse webshop vinden http://www.medion.com/nl/...aL_hbdh0qMHEkIBoCRWLw_wcB
Klopt, op de medionsite staat alleen de 128 ssd en 1tb hdd. Op notebookshop oid staat ook de 1,756 grote. Maar eigenlijk wil ik de duitse variant. Ik vraag me af of ik die niet ergens bij een duitse winkel kan kopen. Ik kom vast wel weer een keer in de buurt van een Duitse mediamarkt of saturn als ik onderweg ben voor werk...

• jordanfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:25
Heb sinds een week de NL variant van de Erazor. extra hdd bij pluggen is geen probleem, ruimte genoeg. Bodemplaat er af en je kan er zo een M2 + 2,5' extra in kwijt

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:18
De Duitse variant heeft waarschijnlijk een AZERTY toetsenbord, hier zou ik even op letten.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-11 19:47
Jumpman schreef op zondag 13 november 2016 @ 09:38:
De Duitse variant heeft waarschijnlijk een AZERTY toetsenbord, hier zou ik even op letten.
In Duitsland is het Qwertzu

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:18
sn0w13 schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:32:
[...]

In Duitsland is het Qwertzu
Klopt ja, België AZERTY en Duitsland QWERTZ.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Spanky79
Thx voor de tip over het ToBo...Azerty heb ik wel eens een cursus op gehad, dat ging echt niet... Qwerz vast ook niet...

Ik wil uiteraard een gewoon US/int keyboard.

• Iceman1987
  • Laatst online: 13-11 21:04
Wat vind je van de Clevo P650RS-G? Heeft een 1070, ruimte voor 2x HDD en 2x M2 SSD. En is rond de 2,7Kilo zwaar.

• Spanky79
Iceman1987 schreef op maandag 14 november 2016 @ 19:19:
Wat vind je van de Clevo P650RS-G? Heeft een 1070, ruimte voor 2x HDD en 2x M2 SSD. En is rond de 2,7Kilo zwaar.
Wel aardig, voldoet voor een groot deel, maar ik heb liever een 17,3 inch...

• Iceman1987
  • Laatst online: 13-11 21:04
Je hebt de laptop ook als 17.3 inch.

• jordanfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:25
Iceman1987 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:27:
Je hebt de laptop ook als 17.3 inch.
En die is precies hetzelfde als de Medion Erazer
Pagina: 1