NAS voor foto opslag

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-02 22:56
Mijn vraag:

Ik zoek een NAS (minimaal 2 bay, voor RAID) waar ik mijn photo's op kan slaan. Belangrijker dan de nas zelf, zijn de apps voor de verschillende mobiele platformen (iOS en Android 6). Ik wil de foto's die ik neem op mijn telefoon direct laten synchroniseren en hetzeflde moet op de tel van mijn vrouw gebeuren. Daarnaast gebruik ik lightroom maar de sync daarvan regel ik zelf (denk ik)

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Windows 10
iOS 10
Android 6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb ervaring met zelf bouw nas uit het verleden met daarop OpenMediaVault. Volgens de playstore kan de app echter niet direct al je foto's syncen en is deze al tijden niet geupdate.

Ik heb nooit eerder een Qnap of Synology gehad maar zijn de apps daarvan goed? Ik gebruik nu onedrive. Die app werkt opzich goed. Behalve dat ie soms wat traag en het feit dat ik nu 1tb op mijn onedrive heb maar mijn vrouw weer moet betalen om van de 5gb beperking af te komen....

Beste antwoord (via Limbeckx op 01-11-2016 20:27)

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:44

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Limbeckx schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:38:
[...]

Kan ik ervoor kiezen om met die app foto's die ik maak op mijn mobiel, direct te uploaden naar de NAS?

Hebben we het dan over de DS Photo app?
Klopt. Werkt perfect. De NAS maakt er mooie albums van. Per album kun je instellen welke gebruikers ze mogen zien, of dat het album openbaar is, of met een wachtwoord beveiligd zodat ook mensen zonder account op je NAS de foto's kunnen zien zonder dat het gelijk openbaar is.

Cunning linguist.

Alle reacties

• mkroes
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:18
Als je al een zelfbouw nas hebt, waarom dan niet iets van owncloud of nextcloud draaien?
Is je eigen persoonlijke onedrive / dropbox.

Heb Nextcloud zelf ook draaien en ben hier best tevreden over.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:59

Rmg

Limbeckx schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:59:
Mijn vraag:

Ik zoek een NAS (minimaal 2 bay, voor RAID) waar ik mijn photo's op kan slaan. Belangrijker dan de nas zelf, zijn de apps voor de verschillende mobiele platformen (iOS en Android 6). Ik wil de foto's die ik neem op mijn telefoon direct laten synchroniseren en hetzeflde moet op de tel van mijn vrouw gebeuren. Daarnaast gebruik ik lightroom maar de sync daarvan regel ik zelf (denk ik)

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Windows 10
iOS 10
Android 6

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Ik heb ervaring met zelf bouw nas uit het verleden met daarop OpenMediaVault. Volgens de playstore kan de app echter niet direct al je foto's syncen en is deze al tijden niet geupdate.

Ik heb nooit eerder een Qnap of Synology gehad maar zijn de apps daarvan goed? Ik gebruik nu onedrive. Die app werkt opzich goed. Behalve dat ie soms wat traag en het feit dat ik nu 1tb op mijn onedrive heb maar mijn vrouw weer moet betalen om van de 5gb beperking af te komen....
De Qnaps en Synologies zijn prima apparaten, daar is owncloud support voor en daar zijn wel prima apps voor. En anders heb je nog Synology's eigen cloud station.

Vergeet alleen niet: Raid is geen backup! :Y)

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-02 11:58

Eentje

houd van de vijver

Synology is heerlijk. Ik moet nog even kijken of ik hem kan laten syncen met de gratis 1tb stack die ik sinds paar dagen heb van transip

Foto app op Android en ios werken prima

There eent no place like home

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Eentje schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:58:
Synology is heerlijk. Ik moet nog even kijken of ik hem kan laten syncen met de gratis 1tb stack die ik sinds paar dagen heb van transip

jup

meer backup is beter

Tja vanalles

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-02 22:56
Eentje schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:58:

Kan ik ervoor kiezen om met die app foto's die ik maak op mijn mobiel, direct te uploaden naar de NAS?

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-02 11:58

Eentje

houd van de vijver

`Limbeckx ik gebruik het zelf niet heb 50gb dropbox maar gaat via cloudstation.

http://www.wijngaard.org/...th-synology-cloudstation/

There eent no place like home

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:16
[...]

De DS photo app schijnt dat te kunnen ja, heb het zelf nog nooit geprobeerd

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • Beste antwoord

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:44

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

[...]

Klopt. Werkt perfect. De NAS maakt er mooie albums van. Per album kun je instellen welke gebruikers ze mogen zien, of dat het album openbaar is, of met een wachtwoord beveiligd zodat ook mensen zonder account op je NAS de foto's kunnen zien zonder dat het gelijk openbaar is.

Cunning linguist.

Pagina: 1