Toon posts:

Coolermaster EP 5-6I11 = aanrader !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Net (vanmorgen)m'n TB 1200/266 AXIA binnengekregen.
Loopt nu op 1400(nog niet hoger geprobeerd),en wordt met m'n nieuwe coolermastertje van nog geen 30 piek niet warmer dan 59 graden stressed(2 uur torture) met dit warme weer!!! :)
Kortom:zoek je een goede stille cooler,is deze EP 5-6I11 echt een aanrader.
(moest alleen wel brute force gebruiken met installeren...)

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

klopt ja!
maar is 37dBA toch niet wat lawaaierig?

waarmee kan je het geluidsniveau vergelijken? of hoor je het niet meer door alle extra fans? :)

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik heb deze ook gehad..
Je moet idd fors geweld gebruiken om hem erop te drukken... toen ik lijntjes wilde trekken en m eraf haalde gebeurde er iets vervelends: ik hoorde knarsend geluid.
idd de core vergruist.. :(
Ik terug naar de winkel en daar kreeg ik een nieuwe CPU mee en (voor nop) de cooler die ik nu heb... Met koperen kern >:)

Verwijderd

Wat is de beste manier om deze koeler erop te zetten zonder dat je je core kapot maakt

dit namelijk omdat ik hem ook heb liggen

maar nu ik sommige verhalen lees over het makkelijk kapot gaan van core wil ik toch best voorzichitg zijn :)

iemand ideeën??

• DaRKoNe
Ik heb nu dus de Cooler Master CB5-5G12 en die heeft enkele voordelen ten opzichte van de EP5-6I11:

- Koelt beter
- Veeeeeeeeeel makkelijker te installeren (je kunt het met 1 vinger zonder kracht te zetten)
- Het koelblok is een stuk kleiner
- Er zit een koperen kern in...

Voor meer info zie: Specs

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 juni 2001 15:05 schreef erniemars het volgende:

waarmee kan je het geluidsniveau vergelijken? of hoor je het niet meer door alle extra fans? :)
Had hiervoor een FOP38,dus ja,ik vind em erg stil ;)
En ik heb geen casefans oid,m'n HQ45 staat in een burokast met deurtje dicht,vandaar dat het me verbaast dat de cpu zo koel blijft...
Casetemp=33/34 gr

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 juni 2001 15:10 schreef systeemkast.nl het volgende:
Wat is de beste manier om deze koeler erop te zetten zonder dat je je core kapot maakt

dit namelijk omdat ik hem ook heb liggen

maar nu ik sommige verhalen lees over het makkelijk kapot gaan van core wil ik toch best voorzichitg zijn :)

iemand ideeën??
Gewoon zorgen dat de heatsink v/d cooler recht op de core blijft(dus met een hand goed vasthouden),en met een (passende)schroevendraaier het lipje naar beneden drukken.
Als je er maar altijd voor zorgt dat de cooler/heatsink recht blijft.

Ik was trouwens ook bang dat ik de core beschadigd had,want toen ik alles geinstalleerd had,en wilde booten deed ie niks(zweet zweet !!!)
cmos ge-cleared en jumper handmatig ingesteld ipv "auto" en toen deed ie het gelukkig wel... *D

btw DaRKoNe...wat is jouw cpu-temp met die CB5-5G12 ???
Ik zie nml.dat die van jouw minder airflow heeft dan die van mij.(9.18CFM tov 21.19CFM)

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 15:22 schreef Reaper® het volgende:

[..]

Gewoon zorgen dat de heatsink v/d cooler recht op de core blijft(dus met een hand goed vasthouden),en met een (passende)schroevendraaier het lipje naar beneden drukken.
Als je er maar altijd voor zorgt dat de cooler/heatsink recht blijft.

Ik was trouwens ook bang dat ik de core beschadigd had,want toen ik alles geinstalleerd had,en wilde booten deed ie niks(zweet zweet !!!)
cmos ge-cleared en jumper handmatig ingesteld ipv "auto" en toen deed ie het gelukkig wel... *D
phew :)

ik hoop dat ik meer geluk heb :) zal wel niet want ik installeer heb gelijk met een nieuw moederbord

zal me benieuwen wat voor leuke foutmeldingen ik nu weer krijg :P

thx voor het advies

Verwijderd

ik was even aan het zoeken en kwam op dit helpbestand , mischien dat andere mensen die ook problemen hebben met installeren van koeler/cpu hier wat aan hebben

http://www.amd.com/products/cpg/athlon/pdf/23986.pdf

• DaRKoNe
Toch blijf ik bij mijn mooie Cooler Master CB5-5G12... Stil (30,5 dB(A)) en toch wel een aardig aantal toeren. Op de site staat 4500 rpm maar bij mij draait ie met zo'n 5600 rpm :)

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 15:16 schreef Reaper® het volgende:

[..]

Had hiervoor een FOP38,dus ja,ik vind em erg stil ;)
En ik heb geen casefans oid,m'n HQ45 staat in een burokast met deurtje dicht,vandaar dat het me verbaast dat de cpu zo koel blijft...
Casetemp=33/34 gr
Hoi Reaper, ik heb ook de HQ45 met EP5-6I11 maar dan met duron 900 Mhz, Casetemp=32/33 C, CPU= 46 :)
I'm very happy, was van plan de Swiftech te kopen maar die hadden ze niet op de pc-beurs daarom maar de Coolermaster gekocht. Scheelt veel geld...

Greetz The Freak >:)

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:35
Je kan natuurlijk ook een spacer gebruiken om te voorkomen dat je core vergruist. toch ??

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 15:48 schreef GarBaGe het volgende:
Je kan natuurlijk ook een spacer gebruiken om te voorkomen dat je core vergruist. toch ??
ben een leek mischien maar wat is een spacer?
en waar haal ik er eentje??

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Op vrijdag 29 juni 2001 15:48 schreef GarBaGe het volgende:
Vertel mij maar hoe je die spacer erop zet zonder de koeler eraf te halen. Nou? NOU?!?! :P Is meteen de rede waarom ik geen potloodstrepies heb gezet, ik denk niet dat m'n proc het overleeft als ik de koeler eraf haal (Coolermaster geval). als iemand een leuke zaagmethode of zo weet die tenminste 80 procent zeker m'n proc niet sloopt dan hoor ik dat graag >:)

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

De reden waarom er cores gesloopt worden is omdat mensen gaan wrikken en de heatsink veel te schuin houden.
Dus gewoon een voorzichtig zijn, heatsink niet teveel kantelen en er kan je 'niets' gebeuren. En het uitbouwen van je mobo geeft je ook weer wat extra ruimte (werkt een stuk safer).

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 juni 2001 15:44 schreef Freaky het volgende:

Hoi Reaper, ik heb ook de HQ45 met EP5-6I11 maar dan met duron 900 Mhz, Casetemp=32/33 C, CPU= 46 :)
I'm very happy, was van plan de Swiftech te kopen maar die hadden ze niet op de pc-beurs daarom maar de Coolermaster gekocht. Scheelt veel geld...

Greetz The Freak >:)
59 graden was wel fully stressed:
1200@1400@1,85V 2 uur torture en case closed.
Op dit moment is ie 53 graden :7
(kamertemp 24 gr)

En het is iid bijlangrijk om je mobo uit je case te halen voordat je de cooler installeerd !!!

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 16:20 schreef Reaper® het volgende:

[..]

(kamertemp 24 gr)

En het is iid bijlangrijk om je mobo uit je case te halen voordat je de cooler installeerd !!!
Ook closed case, wel exra case-fan voorin, and fully stressed believe me :Y)
Nog niet o'clocked want nieuw systeem...

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 14:57 schreef Reaper® het volgende:
Net (vanmorgen)m'n TB 1200/266 AXIA binnengekregen.
Loopt nu op 1400(nog niet hoger geprobeerd),en wordt met m'n nieuwe coolermastertje van nog geen 30 piek niet warmer dan 59 graden stressed(2 uur torture) met dit warme weer!!! :)
Kortom:zoek je een goede stille cooler,is deze EP 5-6I11 echt een aanrader.
(moest alleen wel brute force gebruiken met installeren...)
Ik heb exact dezelfde cooler en ook ik moest brute force gebruiken om hem erop te krijgen (ben 1 kere uitgeschoten ;) ). Maar voor de rest: prima koeler. Wanneer overklokken eens aan de orde komt, pleur ik er even een lekkere grote fan op (delta'tje :) )

Verwijderd

Ik heb die cooler ook op een AMD Athlon 1ghz.
Werkt inderdaad goed, en maakt ook geen lawaai.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 21:41
Ik heb hem ook, m'n processor kan ik nu hoger klokken dan met m'n andere koeler midden in de winter met open raam en open kast |:( Nu is heet denk ik 15graden warmer in m'n kamer en m'n processor 10graden koeler:)

Verwijderd

Ik heb die ( dacht ik ) ook :)
Hij's hier nu : 50 graden, maar bij andere progs weer 40 :? in de bios :

System temp : 35 Graden
CPU : 48 Graden

Mja..ik ga nog een koeler erbij zetten..
nog wel eens. Ik heb de pc vandaag binnengekregen..en gebouwd en hij werkt :)

En hij maakt echt super weinig lawaai!
Mijn oude pc was echt een tering herrie :)

( NU nog 256 MB PC 133 MHz..ff werken he :) )

Verwijderd

Topicstarter
ik zie in je sig dat je een ander hebt :)

Verwijderd

hmmm
Ik heb altijd al gezegd dat die EP5-6I11 vet was...
die heatsink met een papst 92mm Fan houdt mijn TB @1533 met voltage mod op 55graden.
op 1450Mhz op 1.92Volt deed hij 42graden..

op 1200Mhz 1.75Volt (alles std dus) gaf hij 36 graden...

Ohja...ook nog eens weinig geluid

Verwijderd

wel artic silver gebruikt trouwens...scheelde zo een 4 graden met normale koelpasta

Verwijderd

Ohja...idle temp is altijd casetemp

Verwijderd

Topicstarter
netjes Nostra :)

Verwijderd

Topicstarter
Net 2 1/2 uur achter elkaar CS gespeeld...
cpu temp 56 graadjes :)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op vrijdag 29 juni 2001 16:20 schreef Reaper® het volgende:

[..]

(kamertemp 24 gr)

waarom zou je je mobo uit de kast halen is helemaal niet nodig nog nooit gedaan als ik een cpu cooler ging verwisselen ( nee ook nog nooit een gecrushede core gehad )

Verwijderd

Topicstarter
Met een full-tower niet nodig idd,maar als je een miditower hebt kun je moeilijk bij de bovenkant van je mobo,dus makkelijker als je het mobo even eruithaald.(zeker voor diegene die nog nooit zelf een cooler gemonteerd hebben)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:07
die ep5-6l11 lijkt me nogal breed. zou hij op een slotket passen? ik wil mn celly@950 toch ietsie koeler hebben. en ik vind stilte ook belangerijk.

tis een abit slotket3 op een BH6 rev1.0

mijn main concern is dat ie buiten de slotket komt en dat ie niet meer op mn slot1 past :-(

Verwijderd

Ik heb em ook maar ik heb een slecht model ofzo :?
Ik heb nu open case en 2 casefans opgehangen, eentje hangt ervoor en eentje ernaast en hij is 51 graden fully stressed nu @ 1200mhz @ 1.75v :?

Volgens mij zijn sommige sensors echt klote... Zijn ook veel mensen die hun sensor te veel naar beneden hebben gedrukt bij het plaatsen van de processor waardoor de sensor nog onnauwkeuriger de temperatuur meet..

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Op vrijdag 29 juni 2001 15:50 schreef systeemkast.nl het volgende:

[..]

ben een leek mischien maar wat is een spacer?
en waar haal ik er eentje??
Zo'n koperen plaatje die je tussen je cooler en proc stopt zodat je (bijna) geen kans hebt op een verotte core

Verwijderd

ach ik heb hem op 1450 met die cooler :P

Verwijderd

Mja ik weet bijna wel zeker dat sommige sensors brak zijn... Ik heb nu 56 graden stressed, en dat terwijl sommige dichte case hebben en geen casefans en toch 50 graden stressed, lijkt me een beetje erg sterk |:( :r

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

53 graden idle en 56 stressed?

Da's misschien goed genoeg maar ik heb hier zelf 34 graden idle en 49 stressed met een ALPHA PAL 6035 + YSTECH fan.

Iets meer herrie....veel betere prestaties!

A.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:46
Dat ding heb ik ook, houdt mijn 800@950 best koel voor iets dat maar 30 piek kost, geen problemen met afhalen en weer terugzetten trouwens (of ik heb geluk ;)), maar goed binnenkort een Thermoengine zien wat die brengt :9 (idle 36 stresed 42 met de coolermaster onder normale buiten temperaturen volgens VIAHWM)

Flickr | Lego collectie

Pagina: 1