Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR-Dept
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-08 16:16
Goedemorgen Tweakers,

Ik ben een grafisch vormgever van 30 jaar en ga per 1 december een nieuwe uitdaging in. De nadruk ligt hier op het ontwikkelen van WordPress websites en daarnaast allround vormgeving. Het bedrijf is bereid te investeren in cursussen en de eerste cursus staat voor 2 december in de planning:

http://www.competencefact...rdpress-beheer/index.html

Zelf heb ik al enkele websites online gezet met betrekking tot standaard thema's (zowel HTML/CSS als WordPress). De basiskennis van WordPress is redelijk aanwezig maar het doel is om zelf custom WordPress websites te realiseren, zowel vanuit templates als vanuit de basis.

Mijn HTML/CSS kennis is vrij basic, ik kan het lezen, tot op zekere hoogte bewerken/aanpassen en de voorkant visueel aantrekkelijk maken.

Mijn vraag/discussiepunt:

Wat is de meest logische route om kennis te vergaren m.b.t. alle aspecten van WordPress en vervolgens dieper de code in te duiken zodat custom templates makkelijk, goed en snel realiseerbaar zijn.

Met vriendelijke groet,

Jerrold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seroczynski
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Je kan alles wat je weten wil vinden in de WordPress Codex: Theme Development.

Veel succes met je nieuwe baan.

Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JR-Dept
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 31-08 16:16
Seroczynski schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:51:
Je kan alles wat je weten wil vinden in de WordPress Codex: Theme Development.

Veel succes met je nieuwe baan.
Hartelijk bedankt! Zeker een informatieve link.

Zoals het op mij overkomt zou de vervolgstap m.b.t. de ontwikkeling van custom WordPress sites een basis cursus PHP zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon wordpress installeren en alle bestanden ontleden en themes uitkleden en aanpassingen verrichten en er dan zelf wat van maken. css/php kennis is toch wel het minimaal. sql is ook wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:38

Basszje

Reisvaap!]

Als je vormgever bent in de internetwereld zou je sowieso goed thuis moeten zijn in (S)CSS / HTML en alle aspecten daarvan. Dat is bijna al genoeg voor het frontend gebeuren. Kennis van PHP daarnaast is ook wel handig om de logica te begrijpen van template tags.

Als je bezig bent komen er vanzelf wel eisen / vragen waar je dieper in kan duiken.

Via Coursera en dergelijke kan je genoeg basiscursussen vinden, ook PHP / JS etc.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Pagina: 1