Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zakelijk laptop keuzestress

Pagina: 1
Acties:

• Furacao86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-07-2023
Ha allen,

Ik ben voor een zakelijk laptop aan het twijfelen tussen twee varianten van een HP Probook 450G3

Namelijk:
https://tweakers.net/pricewatch/557937/hp-probook-450-g3-w4p30et/specificaties/

of

https://tweakers.net/pricewatch/557907/hp-probook-450-g3-w4p21et/specificaties/

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Het voornaamste gebruik voor deze laptop is office 365, een klein beetje web-development en presentaties geven. Geen zware processen zoals photoshop/renderen/gamen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Budget ligt rond de 650 euro, echter mocht de meerwaarde hoog zijn, kan dit opgerekt worden naar de prijs van de w4p30et. Vandaar mijn voornaamste vraag in hoeverre de upgrade van een i3-6100u naar een i5-6200u de meerprijs waard is gezien de werkzaamheden? (toch een verschil van 170,-)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Jazeker deze zal dagelijks vervoerd worden.

Dank alvast voor jullie input!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Je spendeert nu 650€ voor een 15,6" laptop die qua model tussen consumenten en de zakelijke markt inhangt, het is immers geen EliteBook.
Deze 15,6" selecteer je modellen met een 'HD' scherm, 1366x768 (WXGA Wide), ben je je hier bewust van? Dit vind ik eigenlijk niet meer kunnen. Deze resoluties op 13" of 14" kan nog maar, ik mis ruimte op een 15,6" scherm met deze resoluties.

Office 365 en presentaties gaan echt prima op de i3, maar hoe zwaar en hoe vaak is je web-development? Ik zou juist met web-development(ik denk deels grafisch ontwerpen websites, ik kan het mis hebben?) dat je juist baat hebt bij deen FullHD scherm.

Eigenlijk zijn die ProBooks te duur, als ik wat aan klik in de pricewatch krijg ik dit: categorie: Laptops
  • 13,3" - 15,6" ik weet niet wat je precies wilt en wat nodig is, je geeft dit niet specifiek aan.
  • i3 of i5 van Sky Lake / Kaby Lake
  • SSD van minimaal 120GB
  • FullHD scherm
Je kan dan HP Pavilions, HP 250 G5, IdeaPad's, VivoBooks en ZenBooks vinden. Ruime keuze met betere specificaties voor minder geld. :o
Nu heb ik zelf pricewatch: HP ProBook 440 G3 T6N99ET maar die heb ik geupgrade naar 8GB ram en er een 275GB SSD bijgezet maar alsnog minder betaald dan die pricewatch: HP ProBook 450 G3 W4P30ET zou kosten. :? ik zie zeker de charme er van in want het is echt een prachtlaptop die zeer degelijk gebouwd is. Maar ik ben bang dat je je nu in je vingers snijdt en te veel gaat betalen.

Wil je een advies over deze twee laptops, ga dan voor de goedkoopste, wil je een goed advies over een laptop in het algemeen zul je iets meer details moeten prijsgeven en ons je eisen moeten vertellen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Furacao86
Hey True, Dank voor je reactie!

Het webdevelopment verhaal zit praktisch niets aan grafisch ontwerpen in. Bijna alle processen gebeuren in-browser (Denk CMS maar dan wat geavanceerder) Dus er moeten vooral zonder problemen een behoorlijk aantal browserschermen open kunnen staan.

Toch nog even de rest van je vragen:
- 15.6" heeft wel mijn voorkeur
- Ik had gezien dat de resolutie niet optimaal is, maar deze beeldscherm breedte en resolutie heb ik nu op mijn oudere laptop ook wat voor mij nog zonder problemen werkt. (maar... zie beneden).
- Grote meerwaarde bij deze 2 voor mij is dat ze ook meegeleverd worden met een windows 7 pro en Windows 10 pro edities licenties.
- Betrouwbaarheid en robuustheid zijn voor deze laptop belangrijke eisen. Ik hoop er toch wel een paar jaar mee vooruit te kunnen, mobiliteit is hier een belangrijke factor. Als ik echt paardenkracht nodig heb, heb ik nog een stevige desktop staan.
- Een extra ding wat ik nog niet vermeld had, maar wat wel meetelt is zowel HDMI als VGA uitgang. Doordat de presentaties vaak bij klanten worden gegeven, met een variëteit aan beamers, is dat wel zo fijn.

Je hebt me wel (nog meer) aan het twijfelen gebracht met je overtuigende argumenten :) en kwam na wat extra zoeken uit bij de pricewatch: Medion Akoya E6422 (30020433, Qwerty) uit.

Maar dit is volgens mij wat meer een consumentenlaptop? Valt wat goedkoper uit, en heeft een betere resolutie, maar wel ddr3 i.p.v. ddr4 geheugen en een kleinere accu.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Medion is een merk van Lenovo, ze maken op zich prima OEM pc's en laptops, maar het is inderdaad wel een consumenten merk.

Kijk anders ook eens hier: http://shop.lenovo.com/nl...-id=laptops_en_ultrabooks of vergelijkbaar op de site van Dell of HP, als betrouwbaarheid, robuustheid belangrijk zijn en je er een paar jaar mee wilt zijn de ProBooks(in mindere mate, want die hangt er dus tussen) EliteBooks en ThinkPads zeker het overwegen waard. Je komt dan waarschijnlijk wel wat hoger uit maar kan kan dan ook echt een heel tijd mee. Bij Lenovo op de site kun je bijvoorbeeld ook gemakkelijk (voor 70 € meer :X ) Windows 7 + 10 krijgen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Furacao86
Ik ga nog wat extra snuffelen. Thanks!

Verwijderd

Gewoon voor de Probook gaan. Zeer goed gebouwde machines. Ik zou ver weg blijven van Medion persoonlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2016 18:48 ]

Pagina: 1