Een nieuwe audioset of een nieuwe kabel kopen voor mijn tv?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitaz
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 14:40
Ik heb nu de Samsung UE32J6200AW en gebruik de geïntegreerde speakers hiervan.
Bij veel films die ik hierop vanaf mijn USB afspeel loopt het geluid voor op het beeld, nu kan ik hem natuurlijk ter reparatie opsturen, maar ik zat er ook nog aan te denken om er misschien een extern audioapparaat op aan te sluiten. (Audio Delay optie op de tv werkt alleen bij digitale output)

Nu had ik dus even mijn Creative T10 boxen getest, een budget setje die ik al jaren heb en dit was al veel beter dan de tv-speakers. Hier heb ik echter alleen een AUX kabel voor om deze aan te sluiten, dus kan ik ook niet met de Audio Delay gaan spelen.

Nu was dus mijn vraag, is het nu beter om een nieuwe audioset te kopen, die met digitale audiosignalen werkt, of kan ik ook een ander kabeltje kopen voor mijn Creative T10's? (Aux naar Digitaal). Ik heb niet echt geld voor een goede geluidsinstallatie, en ben al tevreden als beeld en geluid maar goed lopen.

Alvast bedankt voor jullie waardevolle inbreng!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:44

Dhrax

Prog Lord

Ik zou zeggen, speur Marktplaats eens langs voor een leuk 2de hands instap setje. Dit is sowieso al vele malen beter qua geluid dan de standaard speakers die in de tv zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Digitaz schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:23:
Bij veel films die ik hierop vanaf mijn USB afspeel loopt het geluid voor op het beeld, nu kan ik hem natuurlijk ter reparatie opsturen, maar ik zat er ook nog aan te denken om er misschien een extern audioapparaat op aan te sluiten.
Ik zie niet wat je denkt te bereiken met het ter reparatie sturen van het toestel. Het levert je alleen maar onnodige kosten op want je krijgt het ding retour met de mededeling dat er niets aan de hand is. Audio sync problemen zijn veel voorkomend en worden veroorzaakt door de processing van het beeld door de tv. Beste oplossing is om er voor te zorgen dat je de delay optie kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitaz
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-09 14:40
S1NN3D schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:36:
[...]
Beste oplossing is om er voor te zorgen dat je de delay optie kan gebruiken.
Vind ik ook, maar dan zit ik te twijfelen tussen een kabeltje om m'n huidige speakers te kunnen delayen of een goedkoop setje vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:26
Je kan van digitaal niet naar analoog met maar 1 kabeltje, daar zal een klein kastje tussen moeten, een zogenaamde DAC (digital to analog converter). Daar zijn er zat van te koop, Google levert prima resultaten. Als ik het zo zie heeft je TV een optische digitale uitgang (ook bekend als Toslink). Dat signaal wil je naar jack of tulp (ook wel RCA genoemd) converteren. Voorbeeld van zo'n kastje.

De keten wordt dan dit: TV -> Optische (Toslink) kabel -> DAC -> (Afhankelijk van precies model): Tulp to mini-jack of mini-jack to mini-jack -> Creative T10.

Je zal dus wat kabels en dat kastjes moeten bijkopen.

Maar ik zou persoonlijk gaan voor een leuk tweedehands setje hier uit de V&A of van Marktplaats. Ligt eraan wat je wilt uitgeven.