[MMORPG][PC] Revelation Online

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-03 15:01

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik hou deze even kort om alvast topic te maken.
Later als er meer bekend is na CBT1 spelen dan komt er meer informatie en plaatjes te staan.

Op My.com site (Bekend van Skyforge) is een interessante mmorpg binnenkort van start: Revelation Online.

Op het eerste gezicht lijkt het spel niet zo bijzonder maar toch wel moeite waard om even naar te kijken.
Even aantal kenmerken:
- Je kunt ermee vliegen (Dat doet men denken aan Aion Online)
- Sword fights (Het lijkt op Swordsman)
- Niet gender locked (dus je kan kiezen wat je wilt) en keuze uit 6 classes.
- De spel is niet instanced. Je kunt vrij rondlopen zonder laadschermen te zien. Dit maakt vliegen stuk leuker.
- Action based fight dus WASD style zoals we kennen van Tera.
- En er is fan service en grappige kleding stukken. (Hopelijk geen Tera gekte) voor liefhebbers.
- Vliegende mounts in alle soorten en maten (Doet me denken aan Flyff) dus ook vliegende kat waar 4 spelers mee kunnen. Normale mounts zijn er ook.
- PVE en PVP content aanwezig, dus je kunt kiezen wat je wilt.
- Ook opvallend: je mag gratis je uiterlijk aanpassen als je toch niet tevreden bent. Uiteraard is character generator ook aardig uitgebreid.
- Het verhaallijn/questlijn schijnt licht lineair te zijn.

Er zijn al aantal Youtube video's te zien, ze zijn wel van Koreaanse kant of Alpha versies, dus nog met onvertaalde delen.

Er zullen nu geen keys meer zijn, maar je kan nog Founders pack kopen om mee te kunnen doen aan eerste CBT1 op 3 november. Dat is heel binnenkort.

Je kunt hier verder kijken: https://ro.my.com/en/about?lang=en_US

Omdat de publisher My.com is, is er wel een angst voor P2W effect. Bij Skyforge weet ik dat er enorme P2W aanwezig is dankzij jackpot-prijs event. Ik hoop dat het niet te sterk naar voren komt.

Wordt vervolgd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Reserved voor extra aanvulling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-06 17:34

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Volgde deze al even, het is een behoorlijke mashup van Tera, B&S, GW2 (S3) en BDO, maar vanuit de vele first impressions zit ik nog beetje met de combat zelf. Het voelt soms te statisch aan, beetje zoals Wildstars, veel bewegen, veel poeha, maar het is veel random bashwerk dan tactisch klikken (zoals Tera of BDO).

1 pluspunt, ze hebben scythe whielders :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik heb al vermoeden dat velen even terughoudend toekijken. Je herkent aantal game delen die beetje afgekeken zijn van andere mmo's. Dus uniek is het niet meer. Vliegen zie je echter niet vaak terug in meeste mmorpgs.
In een youtube review is er ook gemeld dat wereld nog niet zo levendig is.

Ik heb zelf kleine Founder pack genomen zodat ik zeker mee kan spelen. Maar ik ga niet meer spenderen in dure Founder pack omdat aantal delen je kan krijgen na wat spelen. De kleinste Founder pack maakt het al goed met kleine extra's om snel vooruit te komen.
Je kan bijvoorbeeld al vliegen vanaf level 9.

De eerste posts worden aangepast komende dagen en vooral via ervaringen tijdens CBT1. Dus tot nu toe kan ik weinig doen voor jullie. Je mag gerust reageren en informatie geven die ik in eerste post kan zetten.

Ik heb zelf gespeeld in Swordsman Online, Aion Online, Tera, BnS en BDO dus ik herken heel wat kenmerken.

De studio is NetEase: http://game.163.com/en/list.html
Er zitten aardig wat anime related online spellen bij. NetEase is een Chinese producer, niet een Zuid-Koreaanse.
De Chinese versie is hier: http://tianyu.163.com/fab/1/

[ Voor 17% gewijzigd door MrDummy op 01-11-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-06 22:54
Ik heb de Chinese versie nog op m'n PC staan.
De gameplay is soepel. Vliegen werkt ook fijn. Verder kan ik er nog weinig van maken van ik kan geen Chinees lezen.

Maar ik ben inderdaad wel wat terughoudend. Aziatische MMO's zien er altijd geweldig uit en spelen goed maar uiteindelijk zit er altijd een typisch Aziatisch sausje overheen wat ervoor zorgt dat ik die games vaak niet langer dan een maand speel (veel grinden, P2W, pay for convenience etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

superbassie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:40:
Maar ik ben inderdaad wel wat terughoudend. Aziatische MMO's zien er altijd geweldig uit en spelen goed maar uiteindelijk zit er altijd een typisch Aziatisch sausje overheen wat ervoor zorgt dat ik die games vaak niet langer dan een maand speel (veel grinden, P2W, pay for convenience etc.).
An sich vind ik dat niet zo'n probleem, ik ben met aziatische MMO's opgegroeid en ergens werd grinden voor mij juist een rustgevende bezigheid (mindless mobs neermaaien, kan ik mee leven).

BDO heeft ook na 50 een behoorlijk hoge curve qua exp, buiten dat de beschikbare 'grindplekken' maar schaars zijn en je niet veel uitwijkmogelijkheden heb.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
CBT1 begint op 3 november rond 15.00 CET, maar ze starten in de stilte servers. Dus het heeft geen zin om gelijk te hameren voor de toegang. Ik begin gewoon in de avond dan ben ik vrijwel meteen erin en speel ik.

Het levelen gaat vlot in paar uur spelen en ben je snel op level 30, dan wat langer op 40. Maar dat kan snel in een dag. Vanaf level 57 zal het langzaam gaan omdat story line niet meer volop aanwezig is.

Om bij storyline te kunnen houden moet je steeds dungeons doen voor de aanvullende exp.

Tot level 30 gewoon zelf questen doen. Side quests doen tot level 40. Daarna zal je parties moeten doen voor voldoende exp. Volg altijd oranje quests, ze zijn voor je character.
Maak gebruik van level uitstel, want je gear moet meegaan met je level. Anders heb je een probleem. Je kan uitstellen tot 200% exp. Vanaf 37 kun je craften voor je gear en upgraden.
Je moet exorcism missies doen want je krijgt ze van npcs.
Vanaf level 50 kun je meer PvP doen.

En hot spring inns geven je exp via drinken en snacks. Ze zijn niet pure AFK plaatsen maar als afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:32
Ik was super hyped over deze game. Tot ik hoorde dat de Chinese of Koreaanse versie een mount heeft van 800 dollar...... Heb hem snel van mijn hype list afgehaald en kijk wel over enkele maanden waar ze zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
loki504 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 07:25:
Ik was super hyped over deze game. Tot ik hoorde dat de Chinese of Koreaanse versie een mount heeft van 800 dollar...... Heb hem snel van mijn hype list afgehaald en kijk wel over enkele maanden waar ze zijn.
Niet alles wordt direct overgenomen door My.com, denk ik. Maar je hoeft geen mount nemen als je ook kan vliegen. In grootste Founder pack zit al een mount.

Maar 800 dollar is inderdaad erg, erg duur. Het zal wel heel exclusieve zijn.

Het spel heeft ook Housing systeem. Je kunt aardig wat inrichten van decoratie, wanden, stoelen, schilderijen, tot zelfs mooie bad.

Ik lees dat het spel mogelijk 10 jaar lang ondersteund zal worden door NetEase.

Straks maar beginnen met spelen en ervaring opdoen.
----
Kort update:
Het levelen gaat prettig vlot als je gele quests doet. Je vergeet makkelijk dat je gear niet snel genoeg meeloopt. Ik weet dat meeste blauwe gear in Darkfall gepakt moet worden, want tijdens questlijn krijg je niet genoeg blauwe gear binnen.

Het is wel behoorlijk druk met veel spelers. Er zijn nu grote problemen met NA server terwijl EU server stuk beter voor is. Ook ontbrekende NPCs zijn soms dubbel uitgevoerd op EU server, maar op NA nog niet. Vooral rond level 35 is dat te merken.

Jammer dat nog groot deel niet vertaald is, gelukkig is het niet moeilijk met voldoende ondersteuning en automatische waypoints.

De controls is even wennen, want ik speel priest class en spel raadt geen action mode aan.
Morgen weer verder. Even lekker slapen.
Wacht nog even met guild maken, want er zit naam bug in, kan niet meer dan 8 tekens aan.

[ Voor 34% gewijzigd door MrDummy op 04-11-2016 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valermos
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-06 14:58
Zeker een goede game!
echter is het een CBT dus bevat het nog veel kinderziektes, maar goed alles komt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik word wel moe van veel Russische e Chinese tekens. Nog veel belangrijke delen zijn niet vertaald, erger nog, links gaan naar Russische website.

Ik probeer gewoon van alles, maar het blijft wel moeilijk om goed te levelen en juiste keuzes te maken.
Maar goed, in OBT wordt alles gereset en meer vertaald. Dan kan ik boel beter volgen.

Het spel loopt goed, maar als healer heb ik wel veel werk. Je moet naast healen ook steeds om je heen kijken of er geen gevaar op je weg loert. Twee modes zijn bruikbaar voor healer maar action mode niet. De klassieke mode heeft geen eenvoudige camera controle.

Binnenkort PVP eens testen, sommigen zijn wel enthousiast over.
Wel raar dat vliegen bijna net zo gaat als mount in auto routing. Je kan toch hoog vliegen en kortere weg nemen. Dat is niet altijd zo.

Het is wel nodige werk om steeds gear goed op level te houden. Maar met dungeon runs gaat het goed.
Morgen weer verder, oftewel CBT dag nr. 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 09:27
Zal eens een kijkje nemen zodra er een open beta is. Ziet er uit als een typische aziatische MMO. Een ArcheAge achtig iets wederom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik heb PVP gespeeld met Battleground 20v20. Je moet zones veroveren. Er komt heel wat teamwork bij kijken en ik moet steeds zorgen dat ik erbuiten blijf én anderen blijf healen.

Als healer voldoet Classic mode als enige, omdat alle skills beschikbaar zijn. In andere modes worden aantal skills uitgeschakeld en dat wordt wel moeilijker.

Het is wel spannend en ik ben benieuwd naar andere PVP modes, want er zijn veel keuzes mogelijk. Zelfs CTF spel mode zou er ook bijkomen. Dan heb je als laatste massale 1000v1000 mode of zo. Bijvoorbeeld tijdens sieges. Op de map zijn siege locaties al te zien.

De CBT1 loopt nog 1 week door tot 17 november . Best wel lang met al die Chinese teksten.
Ik ben aan het kijken hoe het gaat met levelen in PVP. Het gaat langzaamaan omhoog.

[ Voor 12% gewijzigd door MrDummy op 10-11-2016 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
De spel zou nu geheel vertaald zijn tot level 49, dus in CBT2, dat gisteren van start is gegaan en 2 weken lang kan uitproberen. Helaas zijn delen map nog wel in andere taal, maar dat zijn meestal textures.

Met meer vertaalde delen spel hoop ik binnenkort de startpost samen met iemand bij te kunnen werken met informatie.

Wel moet je nog steeds opletten:
- zorg dat je gear op level is (tov je character level) en verleng alleen als je goed voor staat. Te snel verlengen kan problemen geven in moeilijkere mode dungeons. Ga dus niet te snel levelen. Het helpt je amper mee en bezorg je anderen meer problemen - vooral als healer of tank.
- Koop op tijd skills in, zodat je goed voor staat, vooral bonus skills.
- Maak gebruik van crafting, zo kun je je eigen gear zelf upgraden en beter maken. Dit kan vanaf op level 37.
- Blijf grinden in dungeons, want daar krijg je goede gear drops om jezelf te kunnen upgraden. Van overbodige gear kun je salvagen.
- En geniet ook van PVP :) PVP geeft punten en die kun je weer gebruiken om goede items te kopen en wat skills upgraden.
- Gebruik regelmatig bonus skills, het geeft punten en je kan ze dan upgraden.

Tot zover dit bericht.

[ Voor 10% gewijzigd door MrDummy op 21-12-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03-06 19:56
ben erg benieuwd naar deze mmo :( heb tot nu toe helaas nog geen beta key kunnen bemachtigen dus zal ff moeten wachten tot obt waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-06 10:54
Zat er al meerdere keren aan te denken om een topic te maken :P, had zelfs al een soort van introductie gemaakt, misschien dat ik deze nog ergens heb.

Wat mij eigenlijk trok naar deze MMO is de variatie wat ze hierin beloven. Als ze alles gaan waarmaken wat ze beloven is dat we het volgende krijgen:

- Dungeons met meerdere difficulties
- Raids
- PvP zoals Arena's, Battlegrounds en Sieges
- Overige PvE content
- Housing
- Grote mounts waar je met je Guild kan vliegen
- Geen gender locks (al hoewel ik laatst een filmpje keek waarbij nog niet alle genders/races geunlocked waren. En natuurlijk spreekt deze stijl niet iedereen aan)

Wat mij ook wel aantrekt zijn dingen zoals het vliegen met wings, dat ziet er wel tof uit.

Waar ik ook wel benieuwd naar ben zijn de graphics update die is aangekondigd, dit zou er voor moeten zorgen dat het spel er stukken beter uit zien. Ik heb zelf de game nog niet gespeeld, dus kan amper zeggen hoe het er nu uitziet. Maar op de meeste YouTube filmpjes ziet het er niet geweldig uit.

Daarnaast ben ik ook benieuwd naar het verdien model. Zoals in Black Desert Online ziet je character er van level 1 - 50+ hetzelfde er uit als je geen geld uitgeeft aan cosmetics. Blade & Soul werd in het begin ook kapot gemaakt door nieuwe items in de store te gooien (al hoewel dit er later uit is gehaald). Veel mensen klagen al over het P2W model, maar dit zullen we vast nog wel zien van hoe erg dit is in Revelation Online.

Helaas heb ik ook nog geen beta key kunnen bemachtigen. Waarschijnlijk wordt het wachten op de open beta (als die er komt).

Waar ik nog wel op ga wachten zijn de definitieve reviews. Veel reviews spreken niet heel erg veel goeds van Revelation Online. Daarnaast is het misschien niets, maar de cinematics zien er niet heel erg denderend uit :P, eigenlijk best wel slecht. Op de video's wordt ik daarnaast niet heel eg warm van de combat, maar dit heeft denk ook te maken met de manier waarop Revelation z'n video's maakt.

Indien ik de mogelijkheid krijg ga ik zeker Revelation Online proberen. Als het in de buurt komt van Blade & Soul maar met meer content dan kan ik mij daar wel mee vermaken. Weet trouwens niet of dit een hele goede vergelijking is, maar bij de eerste indruk kwam het zo over. De combat in Blade & Soul vond ik erg fun, maar ik had gewoon weinig te doen op max. level qua PvE content.

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
speel momenteel de chinese versie om het uit te proberen ( heb nog geen beta key :P ) Gameplay is wel leuk maar niet denderend.

Ben nog maar lvl 30 en het is moeilijk met de slechte vertaling van alles dus kan er een slecht oordeel over geven. Al met al denk ik voor PvE is het een leuke game met veel te doen. Ook het mentoring systeem is wel goed zodat high lvl spelers de low lvl ook helpen en er iets aan hebben.

Cinematics... tja ze zijn niet goed, maar als je daar doorheen kijkt is het best een leuke game hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
iemand een beta key voor cbt 3 die hij niet nodig heeft? (Weet niet of ik het hier mag vragen ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salamanderr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-06 11:23
Dit spel lijkt er veel weg te hebben van Aion wat ik momenteel speel. Enig idee of dit spel ook open world PvP heeft?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Salamanderr schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:05:
Dit spel lijkt er veel weg te hebben van Aion wat ik momenteel speel. Enig idee of dit spel ook open world PvP heeft?
Wat ik op het internet lees is dat het hele spel een grote PvP zone is, en dat er enkele plekken zijn waar je niemand kan aanvallen. Wat ik ook lees is dat je jezelf moet flaggen voor PvP.

Andere die geflagt zijn voor PvP kunnen jou wel altijd aanvallen, zelfs wanneer je je eigen PvP flag uit hebt staan.

Bron: https://ro.my.com/forum/t...this-game-open-world-pvp/

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
het heeft wel wat weg van aion idd... met het vliegen (ik vind het vliegen hier beter uitgewerkt).
Het pvp gedeelte klopt zoals diigii beschrijft.

Heb echter alleen zelf nog geen pvp meegemaakt op de CN servers... er is uiteraard wel GvG wat erg leuk is :)

Heb ondertussen gelukkig een CBT3 key dus ben benieuwd hoe de EU versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Visho schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 15:14:
het heeft wel wat weg van aion idd... met het vliegen (ik vind het vliegen hier beter uitgewerkt).
Het pvp gedeelte klopt zoals diigii beschrijft.

Heb echter alleen zelf nog geen pvp meegemaakt op de CN servers... er is uiteraard wel GvG wat erg leuk is :)

Heb ondertussen gelukkig een CBT3 key dus ben benieuwd hoe de EU versie is.
Lucky you, ook de komende dagen mijn mailbox in de gaten houden. Hopen dat ik ook nog een key mag ontvangen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ben ook benieuwd of ik een key ontvang, maar verwacht van niet aangezien ik redelijk laat was. Anders maar wat streams kijken, ziet er wel interessant uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenmepper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-03 23:47
is het niet als je een founder pack koopt van 16 euro dat je mee kan doen met de beta van morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
mierenmepper schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:34:
is het niet als je een founder pack koopt van 16 euro dat je mee kan doen met de beta van morgen?
Volgens de website krijg je het volgende als je de pack koopt van €15,99:

- Closed Beta Test
Guaranteed CBT Access

- Early access
Enjoy a head start in Open Beta

- Premium Account (30 Days)
Earn experience faster and more comfortably with a premium account!

- Unique "Revelation Explorer" Title
Get a unique title in blue color.

- Imperial Livery Outfit
An exclusive outfit, only available in Founder packs.

Dus je zou inderdaad access moeten krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenmepper
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-03 23:47
wie spelen er allemaal morgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visho
ik ben er na mijn werk :) op reddit zijn heel veel keys die vergeven worden.

Stuur mij maar een pm als er mensen vanmiddag/vanavond spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
En zijn er nog mensen die begonnen zijn met het spelen van Revelation Online? Ik heb zelf geen Founder's Pack gehaald, waar ik eigenlijk ook wel blij om ben. Niet omdat het spel slecht is, maar omdat ik las dat je bijna alle items uit de Founder's Pack in-game kan krijgen. Natuurlijk heb je wel een name reservation.

Wat ik tot nu toe heb gezien is "leuk", maar niet heel erg speciaal. De engine ziet er behoorlijk verouderd uit, en dan bedoel ik niet gelijk de graphics, maar ook de animaties en de manier waarop je bijv. mensen in de verte ziet. Het ziet er bij streamers gewoon uit of je de FPS in de verte op 10 hebt staan. Waardoor de animaties er heel erg vaag uitzien.

Toch denk ik dat ik hem volgende week wel even ga downloaden om te checken. Daarnaast hoor ik veel mensen klagen over P2W, dus ook maar even kijken in hoever mensen zich aanstellen, of als het wel echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik ben er alweer mee gestopt, combat viel me toch behoorlijk tegen, het geheel voelde gewoon niet vloeiend aan.

Die fps in de verte is gewoon een framerate limiter, hebben best veel games in bepaalde principes. Black desert bv laden spelers in de verte initieel als 'dummies' en afhankelijk van je settings pas gedetaileerd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
SinergyX schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 15:25:
Ik ben er alweer mee gestopt, combat viel me toch behoorlijk tegen, het geheel voelde gewoon niet vloeiend aan.

Die fps in de verte is gewoon een framerate limiter, hebben best veel games in bepaalde principes. Black desert bv laden spelers in de verte initieel als 'dummies' en afhankelijk van je settings pas gedetaileerd in.
Ah, dat is wel mooi dat het in te stellen is. Het kwam toevallig bij alle streamers voor die ik keek, dus vandaar.
Jammer dat de combat tegen viel. Het ziet er verder wel behoorlijk high paste uit.

Ik denk dat ontwikkelaars tegenwoordig wel met goede games moeten komen willen ze concurreren met hedendaagse MMO's. Maar daarbij denk ik dat elke MMO niet perfect is, en het moet iemand ook liggen.

Zoals met Revelation Online zal het ook wel een gedeelte de artstyle zijn die wel of niet bij mensen in de smaak valt. Blade & Soul lijkt er qua artstyle wel heel erg op.

Er zijn de afgelopen jaren wel heel wat nieuwe MMO's aangekondigd die binnen nu en een paar jaar gereleased worden. Maar zolang ze qua content en uniekheid niet veel nieuws bieden, dan vrees ik het ergste. Zelf speel ik nog WoW en ben ik is een keer verder gegaan met FFXIV. Toch heb ik in deze game (ondanks dat hij best goed is!) het gevoel dat ik WoW weer opnieuw speel. Maar dit gevoel heb ik juist weer niet met spellen zoals BDO en AA. Waarschijnlijk omdat ik vind dat deze games toch iets unieks bieden wat WoW niet heeft. Vooal de professions in WoW zijn behoorlijk waardeloos.

Maar ik denk dat ik Revelation Online nog wel ga downloaden om het even te checken, maar ik denk dat dat hem bij mij ook niet wordt.

Beetje off-topic: Zag laatst wel een filmpje van de Dragons Dogma MMO. Deze zag er ook wel grappig uit, maar deze is alleen te spelen in de oosterse landen. Het spel is ook wel uniek, maar wat ik zo qua content kon zien bood het niet extreem veel nieuwigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Diigii schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 16:44:
Er zijn de afgelopen jaren wel heel wat nieuwe MMO's aangekondigd die binnen nu en een paar jaar gereleased worden. Maar zolang ze qua content en uniekheid niet veel nieuws bieden, dan vrees ik het ergste. Zelf speel ik nog WoW en ben ik is een keer verder gegaan met FFXIV. Toch heb ik in deze game (ondanks dat hij best goed is!) het gevoel dat ik WoW weer opnieuw speel. Maar dit gevoel heb ik juist weer niet met spellen zoals BDO en AA. Waarschijnlijk omdat ik vind dat deze games toch iets unieks bieden wat WoW niet heeft. Vooal de professions in WoW zijn behoorlijk waardeloos.
Vergelijk het een beetje met auto's.

In 1992 kwam BMW met de E30 DTM
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Bhqfu0j9TAUMEaXmNd2XQQwO/full.jpg

Degelijke auto, reed goed, was mooi, deed z'n ding, perfecte race auto. Goed, grip was matig, kon niet mee met de latere (post-DTM) races, motor ging niet zo lang mee, maar de auto hield z'n charme en in goedkopere races jaren erna reden mensen nog met E30 en varianten.

Dus andere developers dachten, die E30 is best populair, laten we dat concept pakken en ook zo'n game maken. Dus wat maken ze dan? Ok een BMW, gebaseerd op de ooit bekende E30, meer grip, betere motor, vette velgen, wat kan daar nu mis mee zijn?

Nouja.. krijg je dus zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qeU1uLRZgvA5feO0csataXEV/full.jpg

Op papier een racewagen, vette features, meer opties, maar is dit nu echt functioneel? Nope.

Een balans maken in een game, zoals WoW en diverse anderen in hun eigen genre deden is moeilijk, heel moeilijk. Zeker als je puur meegaat met een hype op bepaald type MMO (zoals action-combat of free-aim), zijn er maar handje vol die echt goed zijn, die een racewagen neerzetten zoals de E30 was, maar de rest zijn gewoon 12wieler BMW's. Leuk om te zien, maar niet om mee te racen.

En zo zie ik ook een beetje Revelation Online, de echte raceauto's zijn al gemaakt, je maakt niet zomaar een raceauto door gewoon random onderdelen van die autos te pakken en dat in 1 auto te proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
SinergyX schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 17:24:
[...]

Vergelijk het een beetje met auto's.

In 1992 kwam BMW met de E30 DTM
[afbeelding]

Degelijke auto, reed goed, was mooi, deed z'n ding, perfecte race auto. Goed, grip was matig, kon niet mee met de latere (post-DTM) races, motor ging niet zo lang mee, maar de auto hield z'n charme en in goedkopere races jaren erna reden mensen nog met E30 en varianten.

Dus andere developers dachten, die E30 is best populair, laten we dat concept pakken en ook zo'n game maken. Dus wat maken ze dan? Ok een BMW, gebaseerd op de ooit bekende E30, meer grip, betere motor, vette velgen, wat kan daar nu mis mee zijn?

Nouja.. krijg je dus zoiets:
[afbeelding]

Op papier een racewagen, vette features, meer opties, maar is dit nu echt functioneel? Nope.

Een balans maken in een game, zoals WoW en diverse anderen in hun eigen genre deden is moeilijk, heel moeilijk. Zeker als je puur meegaat met een hype op bepaald type MMO (zoals action-combat of free-aim), zijn er maar handje vol die echt goed zijn, die een racewagen neerzetten zoals de E30 was, maar de rest zijn gewoon 12wieler BMW's. Leuk om te zien, maar niet om mee te racen.

En zo zie ik ook een beetje Revelation Online, de echte raceauto's zijn al gemaakt, je maakt niet zomaar een raceauto door gewoon random onderdelen van die autos te pakken en dat in 1 auto te proppen.
Goed verwoord! En ik denk dat je zeker gelijk hebt. Ik ben ook benieuwd wat er de komende tijd gaat gebeuren, en of die "barrière" doorbroken wordt. Veel concepten van MMO's zijn leuk, zoals de MMO waar je op een gegeven moment dood gaat en waarbij je als je zoon verder speelt. Het nadeel wat ik dan weer zie bij deze MMO's is dat ze door kleinere groepen ontwikkelaars worden gemaakt, en dat het budget er niet is om de game echt goed te maken.

Maar daarnaast zijn natuurlijk de gamers ook voor een gedeelte te blamen. Zelf ben ik er ook zeker niet vrij van, maar de meeste MMO's die uitkomen kunnen vaak ook niet alles bieden wat de oudere MMO's al hebben. En daar gaan mensen dan gelijk over zeuren. Ik snap als ontwikkelaar ook dat je niet gelijk alles wil releasen omdat er anders weinig content over blijft. Maar dan moet je je als ontwikkelaar de vraag stellen of je een keer out of the box kan denken, en een keer iets anders doet dan de standaard extraatjes in MMO's zoals housing, standaard professions etc etc :P.

Maar goed, deze discussies zullen zeker de komende tijd wel blijven. Of we moeten verrast worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Diigii schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 18:47:
[...]

Goed verwoord! En ik denk dat je zeker gelijk hebt. Ik ben ook benieuwd wat er de komende tijd gaat gebeuren, en of die "barrière" doorbroken wordt. Veel concepten van MMO's zijn leuk, zoals de MMO waar je op een gegeven moment dood gaat en waarbij je als je zoon verder speelt. Het nadeel wat ik dan weer zie bij deze MMO's is dat ze door kleinere groepen ontwikkelaars worden gemaakt, en dat het budget er niet is om de game echt goed te maken.

Maar daarnaast zijn natuurlijk de gamers ook voor een gedeelte te blamen. Zelf ben ik er ook zeker niet vrij van, maar de meeste MMO's die uitkomen kunnen vaak ook niet alles bieden wat de oudere MMO's al hebben. En daar gaan mensen dan gelijk over zeuren. Ik snap als ontwikkelaar ook dat je niet gelijk alles wil releasen omdat er anders weinig content over blijft. Maar dan moet je je als ontwikkelaar de vraag stellen of je een keer out of the box kan denken, en een keer iets anders doet dan de standaard extraatjes in MMO's zoals housing, standaard professions etc etc :P.

Maar goed, deze discussies zullen zeker de komende tijd wel blijven. Of we moeten verrast worden :D
Ik denk dat je als ontwikkelaar prima alles kan toevoegen wat bestaande MMO's al hebben. Gewoon zorgen dat je na de release genoeg andere content toevoegt zoals:
  • Nieuwe gebeiden
  • Nieuwe dungeons/raids
  • Nieuwe PVP arena's
En daarnaast kun je nog andere dingen verzinnen natuurlijk. Mensen willen (ik ben daar één van) gewoon een MMO met veel verschillende dingen zodat je niet naar een paar maanden erop uit gekeken bent. En daarnaast gewoon kleine content patches die niet te lang op zich laten wachten. Ze hoeven natuurlijk niet direct een gigantisch nieuw gebied te releasen maar dit zou ook in delen kunnen en dan iedere maand een stukje met een nieuwe story bijvoorbeeld.

Anyway!
Zojuist de Open Beta gestart dus hoop dat ik vanavond kan spelen :) Ben erg benieuwd naar het spel. Heb de afgelopen tijd genoeg MMO's geprobeerd en was er vrij snel klaar mee helaas (BDO wel redelijk lang gespeeld maar miste toch de echt dungeons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Brummetje schreef op maandag 6 maart 2017 @ 14:25:
[...]

Ik denk dat je als ontwikkelaar prima alles kan toevoegen wat bestaande MMO's al hebben. Gewoon zorgen dat je na de release genoeg andere content toevoegt zoals:
  • Nieuwe gebeiden
  • Nieuwe dungeons/raids
  • Nieuwe PVP arena's
En daarnaast kun je nog andere dingen verzinnen natuurlijk. Mensen willen (ik ben daar één van) gewoon een MMO met veel verschillende dingen zodat je niet naar een paar maanden erop uit gekeken bent. En daarnaast gewoon kleine content patches die niet te lang op zich laten wachten. Ze hoeven natuurlijk niet direct een gigantisch nieuw gebied te releasen maar dit zou ook in delen kunnen en dan iedere maand een stukje met een nieuwe story bijvoorbeeld.

Anyway!
Zojuist de Open Beta gestart dus hoop dat ik vanavond kan spelen :) Ben erg benieuwd naar het spel. Heb de afgelopen tijd genoeg MMO's geprobeerd en was er vrij snel klaar mee helaas (BDO wel redelijk lang gespeeld maar miste toch de echt dungeons).
Klopt, ik heb zelf ook BDO gespeeld, en ik had precies hetzelfde. De game zelf is zeker heel erg tof, maar ondanks dat je nu cosmetics kan kopen via de Auction House is het toch lastig om deze te kopen, omdat nog weinig mensen dit verkopen. Dit was namelijk één van de grotere redenen waarom ik het niet veel meer speelde. De subscription in BDO is nog verkeerd zo niet. Zo kan je gewoon je character aanpassen zonder daar extra geld voor te hoeven uitgeven, en je kan je gear ook zoveel kleuren geven als je wil.

Ik speel zelf ook nog WoW, en als ik PvE een beetje zat ben ga ik lekker even PvPen. De content in WoW is zeker niet verkeerd, en ik heb in al mijn jaren WoW (begonnen bij Cata) nooit zoveel gespeeld. Natuurlijk zijn er in WoW ook dingen die verbeterd kunnen worden. Voornamelijk de professions zijn niet heel erg goed uitgewerkt. Kortom, je hebt er weinig aan.

Ik heb Revelation Online gisteren gedownload en ik ga vanavond ook spelen (indien dit mogelijk is). Ik denk dat het voornamelijk even kijken en proberen is, maar ik ben er al wel bijna zeker van dat ik het spel niet ga spelen na het zien van alle gameplay/reviews. Het komt ook omdat ik nog veel andere games heb die ik speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 09:27
Ik heb het een paar uurtjes gespeeld, maar wat valt het tegen. Naar mijn mening veel te veel "Chinees gedoe".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366589

Sinds kort begonnen met dit spel, vind het wel erg veel opeens. Maar dit kan ook zo zijn omdat ik niet erg bekend ben met MMORPG spellen. en dit is dan ook een van mijn eerste ( Heb een aantal MMORPG's geprobeerd maar ben nooit echt actief of door blijven spelen met een spel) Ziet er verder wel grappig uit.

Zijn er nog mensen die dit spel spelen / hebben gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
Anoniem: 366589 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 15:54:
Sinds kort begonnen met dit spel, vind het wel erg veel opeens. Maar dit kan ook zo zijn omdat ik niet erg bekend ben met MMORPG spellen. en dit is dan ook een van mijn eerste ( Heb een aantal MMORPG's geprobeerd maar ben nooit echt actief of door blijven spelen met een spel) Ziet er verder wel grappig uit.

Zijn er nog mensen die dit spel spelen / hebben gespeeld?
Toen ik destijds de eerste trailers zag was ik wel redelijk geïnteresseerd in dit spel. Maar toen ik de eerste gameplay beelden zag, was ik al snel afgehaakt.

Heb na de launch de game heel even gespeeld, maar het is niet echt de game voor mij. Niet omdat ik de arstyle niet leuk vind, maar omdat je tegenwoordig zo'n MMO niet echt meer kan uitbrengen rond deze tijd. Hij bestaat al langer in de oosterse landen, maar zo'n MMO is weinig vergeleken met ESO of WoW.

Wel leuk dat je MMORPG's op pakt :). Er zijn heel veel MMO's waar je je tijd wel in verdoen kan. Maar vooraf is het goed om te weten wat je precies wil. Wil je een MMO met een mooi verhaal (en hou je van Star Wars), dan zou je Star Wars: The Old Republic kunnen proberen. The Elder Scrolls Online moet ook steeds beter en beter worden. En World of Warcraft blijft bij velen toch een van de betere MMO's.

Het is natuurlijk ook de vraag wat je zoekt qua "pricing". Veel MMO's zoals ArcheAge (en wat ik gehoord heb van Revelation Online) is dat ze erg P2W zijn. Dus dat je in de in-game store voor echt geld items kan kopen die je aanzienlijk beter maken, of zorgen dat je een grote voorsprong krijgt op de competitie.

Vaak zijn deze MMO's gratis, maar ze verdienen dus door in-game items te verkopen.

Wat betreft "het ineens veel zijn", dit gevoel had ik zelfs ook bij Revelation Online, terwijl ik al best "bekend" ben in de wereld van MMO's. Normaal gesproken zijn de tutorials best goed gemaakt, maar bij Revelation Online is het inderdaad van "er gebeurd ineens heel erg veel".

Maar naast de bovengenoemde MMO's zijn er heel erg veel te krijgen. En er zijn ook nog heel erg veel MMO's in de maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 366589

Diigii schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 16:41:
[...]

Toen ik destijds de eerste trailers zag was ik wel redelijk geïnteresseerd in dit spel. Maar toen ik de eerste gameplay beelden zag, was ik al snel afgehaakt.

Heb na de launch de game heel even gespeeld, maar het is niet echt de game voor mij. Niet omdat ik de arstyle niet leuk vind, maar omdat je tegenwoordig zo'n MMO niet echt meer kan uitbrengen rond deze tijd. Hij bestaat al langer in de oosterse landen, maar zo'n MMO is weinig vergeleken met ESO of WoW.

Wel leuk dat je MMORPG's op pakt :). Er zijn heel veel MMO's waar je je tijd wel in verdoen kan. Maar vooraf is het goed om te weten wat je precies wil. Wil je een MMO met een mooi verhaal (en hou je van Star Wars), dan zou je Star Wars: The Old Republic kunnen proberen. The Elder Scrolls Online moet ook steeds beter en beter worden. En World of Warcraft blijft bij velen toch een van de betere MMO's.

Het is natuurlijk ook de vraag wat je zoekt qua "pricing". Veel MMO's zoals ArcheAge (en wat ik gehoord heb van Revelation Online) is dat ze erg P2W zijn. Dus dat je in de in-game store voor echt geld items kan kopen die je aanzienlijk beter maken, of zorgen dat je een grote voorsprong krijgt op de competitie.

Vaak zijn deze MMO's gratis, maar ze verdienen dus door in-game items te verkopen.

Wat betreft "het ineens veel zijn", dit gevoel had ik zelfs ook bij Revelation Online, terwijl ik al best "bekend" ben in de wereld van MMO's. Normaal gesproken zijn de tutorials best goed gemaakt, maar bij Revelation Online is het inderdaad van "er gebeurd ineens heel erg veel".

Maar naast de bovengenoemde MMO's zijn er heel erg veel te krijgen. En er zijn ook nog heel erg veel MMO's in de maak.
Zelf heb ik een aantal gratis MMO's gespeeld (Tera, ArcheAge en nu RO) Maar ben nooit verder gekomen dan (~level 30). Vaak weet ik dan niet meer wat ik moet doen, of wat ik allemaal kan doen.

Daarom wil ik ook het liefst een gratis MMO spelen, omdat ik nog niet zeker weet of het wel echt iets voor mij is. Ik zou ook over kunnen schakelen naar een betaalde MMO naarmate ik er meer bekend mee ben. Verder ben ik geen fan van Star Wars. en wil ik een MMO die niet al te zwaar draait omdat ik niet een hele goede computer heb (laptop zelfs).

Heb met wat vrienden vroeger ArcheAge en Tera gespeeld maar haak snel af omdat of hun stoppen en ik er gewoon weinig van begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:32
Ik zou eens GW2 proberen. Core game is gratis met restricties. Maar prima te doen. En in GW2 is vrijwel alles shared. En krijg je ook bijna overal EXP voor. Of je nu öres aan het mine bent of quests. Je krijgt er exp voor. En daarom kan je zelf bepalen wat je wilt doen. En kan je dus ook niet echt iets fout doen.
Tevens boost pvp je naar lvl 80 en is gear niet relevant. Dus je kan niet outgeared worden.

[ Voor 12% gewijzigd door loki504 op 07-04-2017 22:14 ]

Pagina: 1