Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop vervanging Dell XPS17 - foto en video bewerking

Pagina: 1
Acties:

• Sneakyman
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20-05 20:45
Ik ben op zoek naar een vervanging van mijn XPS 17 laptop. Hij is ondertussen al meer dan 10 jaar oud en heeft het erg goed gedaan, maar merk dat hij steeds minder aankan. Deze bevat 512mb sd, 12 gb ram, 2630k cpu en een H-IPS scherm. Beter moet wel lukken denk ik.

Wat ga je met je laptop doen?
Video en foto's bewerken. Photoshop en Lightroom. Een IPS scherm is dus belangrijk.

Wat is je budget?
< 2000 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar aangezien foto's goed bekeken moeten worden wil ik graag wel 17 inch.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-11 17:00
Ik ga dit topic ook volgen als opvolger van mijn Asus N76. Thomaswack geeft helaas 2 15 inch modellen...

Live today! Nobody promised you tomorrow.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

LAA beleid

En belangrijk:
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.
Je budget is zo hoog dat er ontzettend veel keuze is, ook bij HP/Dell/Lenovo zelf een laptop in elkaar klikken kan gemakkelijk met dit budget, we hebben echt meer info nodig.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:50

Mavamaarten

Omdat het kan!

Wat heb je zelf al gevonden? De pricewatch hier is echt de perfecte tool hiervoor. Je vult je eisen in (17 inch, IPS scherm, ...) en krijgt een lijst resultaten. Veel gemakkelijker gaat het niet worden.

Zijn er nog bepaald eisen, naast een IPS scherm en 17 inch?

Android developer & dürüm-liefhebber

• Sneakyman
Heb zeker onderzoek gedaan en kom eigenlijk alleen maar op de x-books van BTO. Maar deze zijn best wel overpriced. Als er een quadro fx of andere kaart in zit voor fast rendering zou top zijn. Ik zal ff de zoekfunctie proberen, maar denk niet dat daar zulke laptops tussen staan.

Zoek laptop:
17 inch
IPS scherm
Fast rendering graphic card
Moet 2 uur op batterij kunnen uithouden.
Veel sneller dan de XPS 17

SSD en ram kan ik zelf wel toevoegen, dus weet niet wat ik meer kan toevoegen. Als RAM maar tot 32 gb kan upgegrade worden vind ik alles best. @thomaswack. hier zitten 2x 15 inch laptop en een asus laptop bij. De asus laptop heeft een TN scherm. Alle 3 heb ik dus helemaal niks aan. Toch bedankt dat je het geprobeerd hebt ;)

• Drumstick3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-11 11:53
Wellicht dat hier wat leuks tussen zit. serie: Omen 17

Verwijderd

Sorry, ik had niet gezien dat het perse weer een 17 inch moest zijn. De Omen's zijn een aanrader imo.

• johanneslol
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
http://www.dell.com/nl/p/alienware-17-laptop/pd?ref=PD_OC

Misschien een alienware ? Die zijn wel 17 . :) alleen hebben geen professionele videokaarten.

Of deze misschien ?

http://www.dell.com/nl/p/...ron-17-7779-2-in-1-laptop

Deze is wel boven je budget.

http://store.hp.com/Nethe...d=T7V61ET&opt=ABH&sel=NTB

• Sneakyman
Voor andere mensen die meelezen:

Dell precision is hetgeen wat het dichts bijkomt (met grafische kaart en cpu aangepast alleen is dan de prijs wat te hoog)
HP Zbook is ook erg goed, komt alleen niet in de buurt van de dell imho.

http://www.dell.com/nl/be...c=xctop7710emea&ref=PD_OC
http://store.hp.com/Nethe...d=T7V62ET&opt=ABH&sel=NTB

Mocht er nog iets beters zijn hoor ik het graag :). In ieder geval bedankt allemaal voor jullie tips, dell precision wist ik nog niet van af.

[ Voor 26% gewijzigd door Sneakyman op 02-11-2016 08:40 ]

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:23
De Zbook is incl BTW, snellere processor, meer geheugen, beter scherm,.......
Ik heb zelf een voorloper daarvan gehad, echt een beest, maar zwaar.
Mijn dochter heeft nu een Dell voor school (licht compact, met future proof specs) daar ben ik ook zeker over te spreken, maar de Dell uit jouw lijstje is echt een maatje kleiner dan de HP waar je hem mee vergelijkt

• Sneakyman
Met de 2 aanpassingen niet die ik ook aangaf in het bericht. Bij de Dell toevoegen: Intel® Core i7-6920HQ en Nvidia® Quadro® M3000M met 4 GB GDDR5. Prijs klopt wel, ene is inclusief btw en ander exclusief. Maar bij Dell kan je fikse korting krijgen waardoor je ongeveer op zelfde prijs uitkomt: 2500 euro dus.
Pagina: 1