Macbook in slaap tijdens backup

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-09 22:54
Ik probeer op de macbook backups te maken van een gekoppelde externe schijf naar mijn synology NAS met een third party backup tool.

Als tools heb ik gebruikt: Chronosync en Goodsync.

Bij beiden heb ik het probleem dat zodra het scherm uitgaat de backups stoppen. De enige manier die ik dus kan verzinnen is het scherm niet uit te laten gaan, maar bij grote backups kost dat nodeloos energie. Powernap heeft geen invloed op deze apps lijkt.

Ik heb gelezen over een programma Caffeine om hem wakker te houden, maar eigenlijk wil ik een oplossing waarbij je niet eerst allerlei extra handelingen moet doen om een simpele backup mogelijk te maken.

Iemand nog tips?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 15:36
Shodan schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:25:
Ik probeer op de macbook backups te maken van een gekoppelde externe schijf naar mijn synology NAS met een third party backup tool.

Als tools heb ik gebruikt: Chronosync en Goodsync.

Bij beiden heb ik het probleem dat zodra het scherm uitgaat de backups stoppen. De enige manier die ik dus kan verzinnen is het scherm niet uit te laten gaan, maar bij grote backups kost dat nodeloos energie. Powernap heeft geen invloed op deze apps lijkt.

Ik heb gelezen over een programma Caffeine om hem wakker te houden, maar eigenlijk wil ik een oplossing waarbij je niet eerst allerlei extra handelingen moet doen om een simpele backup mogelijk te maken.

Iemand nog tips?
En waarom gebruik je TimeMachine niet met je Synology NAS en kijk je even bij de settings van Timemachine, volgens mij kan je gewoon kiezen dan om de gekoppelde schijven NIET te excluden van de backup en gaat hij gewoon mee, enige voorwaarde dat er aanhangt is dat hij MacOS geformatteerd moet zijn, dus geen FAT32, ExFat of NTFS.

Timemachine is dan prima om mee te doen wat jij wilt. Ook werkt dat gewoon met Powernap

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-09 22:54
SpoekGTi schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:44:
[...]

En waarom gebruik je TimeMachine niet met je Synology NAS en kijk je even bij de settings van Timemachine, volgens mij kan je gewoon kiezen dan om de gekoppelde schijven NIET te excluden van de backup en gaat hij gewoon mee, enige voorwaarde dat er aanhangt is dat hij MacOS geformatteerd moet zijn, dus geen FAT32, ExFat of NTFS.

Timemachine is dan prima om mee te doen wat jij wilt. Ook werkt dat gewoon met Powernap
In eerste instantie omdat ik het dan niet zelf in de hand heb, maar misschien is dat ook niet nodig. Het gaat om foto's. Liefst heb ik een exacte kopie van die foto's en niet in "timemachine format". Zodat ik er ook met mijn windows PC gewoon bij kan.

De Hdd is wel gewoon MAC-OS geformateerd.

Bovendien wil ik een synchronisatie zonder "propogation of deletion" Hoewel dit in principe natuurlijk ook in timemachine zit.

Ik heb nu al een backup van alle foto's, zo'n 800GB gesynchroniseerd tussen NAS en externe schijf.

Timemachine heeft ooit op mijn NAS een corrupt bestand veroorzaakt, waardoor ik alles daarop kwijt was. Dat gebeurt mij niet met simpele synchronisatie/backup software.