Noctua industrial serie vs be quiet silent wings 3

Pagina: 1
Acties:

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik zoek een?
120mm ventilators voor in mijn kast (5 stuks) voor goede airflow en weinig geluid

Wat is je budget?
€25, per stuk

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
noctua industrial serie
http://tweakers.net/price...alppc-2000-pwm-120mm.html
of be quiet silentwings 3
http://tweakers.net/price...nt-wings-3-pwm-120mm.html

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
mijn kast heeft op het moment geen ventilatoren. Totaal kunnen er 5 in, en dat wil ik dus ook gaan doen.
in de pc zit een 6700k cpu en een gtx 1080 gpu, alles lucht gekoeld, dus goede airflow door de kast is noodzakelijk.

ik wil met de ventilators een goede airflow creëren maar zonder dat het een lawaaierige boel wordt.
Alles wordt pwm aangestuurd dus het vertragen van de snelheid van de ventilatoren is geen probleem

Verwijderd

Het gaat toch om deze pricewatch: Cooltek UMX4 Zwart behuizing? Die komt standaard met 3 fans!

• ronald92
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:28:
Het gaat toch om deze pricewatch: Cooltek UMX4 Zwart behuizing? Die komt standaard met 3 fans!
ja maar die heb ik direct er uit gehaald. op 12v kreeg ik bijna geen lucht verplaatsing. verbaasde me echt hoe weinig dit was.

daarom wil ik ook in 1 keer alles aanpakken

Verwijderd

Omdat er geen geforceerde intake is. Monteer de 2 topfans eens als intake op de bodem en kijk wat dat doet.

• ronald92
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:57:
Omdat er geen geforceerde intake is. Monteer de 2 topfans eens als intake op de bodem en kijk wat dat doet.
de ventilator zelf produceert geen luchtstroom.
heb ze op 12 volt gezet en me hand er achter gehouden, voelde bijna niks.
heb ook nog een phanteks ventilator die gemonteerd ook op 12 volt gezet en die blaast de hele kast door.

Maar de mee geleverde ventilatoren zijn ook geen 25mm dik, maar zijn dunne ventilatoren.

daarom vervang ik ze liever dat ik het goed voor elkaar heb

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Die noctua industrials leveren een Goede airflow. het enige nadeel zijn de decibels die die dingen produceren.

Maakt je dat niet uit dan zou je die erin kunnen zetten.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

• ronald92
  • Niet online
Tjm De Groot schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:38:
Die noctua industrials leveren een Goede airflow. het enige nadeel zijn de decibels die die dingen produceren.

Maakt je dat niet uit dan zou je die erin kunnen zetten.
na een goede google sessie kwam ik op dat de noctua het erg goed doet op lage rpm, bij 700rpm doen ze het net zo goed betreft geluid productie en airflow dan de concurentie met 1200 rpm doet, weet niet in hoe verre dit waar is.
vooral tegenover de nieuwe silentwings 3 kan dit een ander verhaal zijn

Verwijderd

Volgens mij ben je beter af met een Noctua Redux.
Pagina: 1