Toon posts:

Een heel vaag MB/Geheugen probleem ;-(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gister een Asus A7V en een Duron 600, ik heb mijn PC-100 geheugen overgezet en tot een uur geleden werkte alles prima, opeens vindt POST maar 64mb en wat ik ook doe, die andere 2 DIMM's van elk 32mb vindt ie niet, ik heb mijn oude MB ff aangesloten en die werkt ptima met het geheugen!

Een van jullie wel eens zo'n raar probleem tegengekomen?

Verwijderd

Waarschijnlijk door het probleem dat je nou eenmaal niet elke geheugenmodule in elke computer met andere modules (andere grotere) kan douwen (verschilt per moederbord)

Verwijderd

Topicstarter
Zou best kunnen, die 2 DIMM's van 32mb. zijn van hetzelfde type/merk

Verwijderd

Ik ken je plank niet. Maar.. kan je in de BIOS je geheugen instellingen niet veranderen? Kan je bijvoorbeeld de "sdram cycle lenght" niet op 3 i.p.v. 2 zetten? Lagere timings geven hogere snelheden maar meer kans op problemen. Hogere timings geven minder snelheid en meer stabiliteit. Misschien dat je zo alsnog je geheugen aan de praat krijgt.

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 17:30

riffey#4

aka Beever#4

Probeer anders eens een andere volgorde van de banken.

Verder gefeliciteerd met je combinatie.
Bij mij draait die nu op 850 Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Verwijderd

Topicstarter
Vamorgen met de leverancier gebeld (SWW) en die zeiden dat et waarschijlijk komt omdat die 2 DIMM's van 32mb OEM zijn waardoor POST het geheugen niet goed kan uitlezen, is dan van mindere kwaliteit dan A merk en daardoor wat langzamer, zij raadde me ook al aan om de cycle length wat hoger te zetten maar heeft niet geholpen, ik heb van een kennis ff zijn 2*64mb geleent en die worden wel goed gedetecteerd, net weer het geheugen met mijn oude MB getest (Asus P5A) en die ziet ze wel gewoon.
Pagina: 1