Vraag

• Lambda
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-01 17:04
Hallo,

Naar aanleiding van het volgende topic:

Help! Nieuwe pc zit vast in bootloop, wat te doen?

Vraag ik om hulp met exact hetzelfde probleem. Ook ik heb een pc gebouwd met een B150-HD3P moederbord. Wel heb ik ander RAM geheugen gebruikt dan in de topic die hierboven gelinkt is:

pricewatch: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16

Mijn probleem is echter wel identiek. De PC start op, blijf een korte tijd aan (zowel case fans als de CPU fan draait), en vervolgens start hij opnieuw op.

Ik kan niet in de BIOS komen (geen beeld) en heb min of meer uitgesloten dat het in de GPU zit. Wat betreft vervolgstappen zit ik behoorlijk vast. Ik zou ander RAM geheugen kunnen proberen zoals in bovenstaand topic aangegeven is maar het lijkt mij dat het geheugen wat ik gebruikt heb gewoon compatible is.

Eveneens zou ik een interne moederbord speaker kunnen kopen, al vraag ik mij af of me dit echt verder gaat helpen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

Verwijderd

Dat geheugen werkt probleemloos op het moederbord mits het defect is.

Om de oorzaak van de bootloop te achterhalen moet je vanaf 0 beginnen. Testen buiten de behuizing op de door van het moederbord. Alleen moederbord, cpu, cpu koeler, één ram module en de voeding. Monitor aansluiten op het moederbord en kijken of je in het bios kan komen. Herinstalleer de cpu want dat wil nog wel eens helpen.

• batumulia
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:44
Heb je deze al helemaal doorlopen? Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Steam/Origin/Uplay: Batumulia | Star Citizen GoT organisation / Referral code | Gamerig

• Lambda
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 07:25:
Dat geheugen werkt probleemloos op het moederbord mits het defect is.

Om de oorzaak van de bootloop te achterhalen moet je vanaf 0 beginnen. Testen buiten de behuizing op de door van het moederbord. Alleen moederbord, cpu, cpu koeler, één ram module en de voeding. Monitor aansluiten op het moederbord en kijken of je in het bios kan komen. Herinstalleer de cpu want dat wil nog wel eens helpen.
Ik zal vandaag de mobo buiten de behuizing testen en eventueel opnieuw de cpu + heatsink installeren om te kijken of het daar misschien fout gegaan is.
Een soort gelijk stappenplan heb ik doorlopen, van testen met 1 RAM stick en verschillende geheugen slots tot het opnieuw plaatsen van de CPU en heatsink en het opnieuw aansluiten van het moederbord.

[ Voor 23% gewijzigd door Lambda op 01-11-2016 09:48 ]

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025

UltiemePCNerd

Banaan.

Je zou misschien kunnen checken of je case stand-offs geen kortsluiting veroorzaken. Zelf had ik een tijdje geleden ook een bootloop door RAM. Moest Windows opnieuw installeren. (Ik kon de RAM die ik wou installeren ook niet gebruiken). Raadpleeg je moederbord handleiding voor welke DIMM slots je moet gebruiken voor 2 sticks ram. Bij een boel moederborden met 4 dimms (en als je er 2 hebt) moet je of in slot 1 & 3 installeren (1 is de dichtste bij de cpu) of 2&4. Moet je ook even uitproberen.
Edit: Wat zijn de rest van je specificaties?

[ Voor 4% gewijzigd door UltiemePCNerd op 01-11-2016 09:50 ]

• Lambda
Bedankt voor alle hulp. Heel vreemd, vanochtend de PC laten booten met een aantal kabels uit het moederbord unplugged (o.a. audio, casefans en hdd + sdd kabels) + de GPU eruit gelaten en 1 stick RAM.

Vervolgens startte de PC op naar behoren. Vervolgens heb ik alles weer 1 voor 1 ingeplugged en het werkte gewoon. Naar mijn weten heb ik niks anders gedaan dan de eerste twee keer.

Probleem lijkt in ieder geval opgelost!

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Mogelijk ergens statische energie geweest ;)

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Pagina: 1