Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MacBook pro 13" (2016) vs Dell xps 13 kaby lake

Pagina: 1
Acties:

• Barth1234
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-02-2024
Bovengenoemde modellen vind ik beide mooie laptops. Design wise gaat mijn voorkeur uit naar de MacBook Pro. Ik heb momenteel een MacBook air. En bij Apple heb ik altijd het gevoel: it just works.

Ik vind de keuze echter moeilijk, omdat er veel aansluitmogelijkheden zijn verdwenen en je voor hetzelfde geld een Dell hebt met een i7 kaby lake, 16gb ipv 8gb, 512 gb ipv 264 gb en een touch screen.

De laptop moet de komende 4 jaar mee gaan. Wat raden jullie aan?

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk het draaien van officeapplicaties, foto's beheren en bewerken en video's streamen. Casual gamen zou fijn zijn.

Wat is je budget?
1750 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, elke dag naar werk en klanten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Design vind ik erg belangrijk, vandaar dat ik uitkom op de genoemde types.

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Wat vind je zelf fijner werken? Heb je liever Windows of macOS? Als je Windows fijner vindt, is de keuze al snel gemaakt. Als je liever macOS hebt, dan zou ik toch eerder voor de Mac gaan.

Welke aansluitingen gebruik je? Als dat echt een probleem is, zou je kunnen kijken naar een USB-C dock voor de Macbook. Kost ook wel weer wat, maar als je macOS gewend bent en niet op Windows kan werken dan is er ook niet veel keus, tenzij je voor een oude model gaat.

[ Voor 42% gewijzigd door MysticX op 01-11-2016 00:57 ]

hi!

• Barth1234
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-02-2024
Ik vind beide os-en voordelen en nadelen hebben. Hier dus geen specifieke voorkeur. Ik heb wel een iPhone. De laptop hang ik vaak aan een beamer dus verloopstukken naar vga en en HDMI zijn nodig bij de MacBook.

Het belangrijkste zit hem voor mij in de snelheid van de processor en de hoeveelheid geheugen. Is dat van die MacBook voldoende om 4 jaar mee door te komen? Het duurdere MacBook pro model is voor mij geen optie, dan ga ik echt over mijn budget.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb mijn Dell XPS geretourneerd. Het trackpad is echt bijna onwerkbaar. Zeker als je het trackpad van een Macbook Air gewend bent. Dat alleen was voor mij de reden om hem terug te sturen. Daarnaast had mijn XPS 13 redelijk last van coil whine. In eerste instantie viel het niet zo op, maar onder belasting werd het steeds erger. Zeker bij het gebruik van de touchscreen was het heel erg hoorbaar. De cluster aan dooie pixels was de druppel.

De XPS is echt een hele mooie machine en hopelijk had ik er gewoon pech mee. Als deze issues niet hadden gespeeld was het absoluut een blijvertje geweest. Ik had overigens de i5 Kaby Lake met hi res touchscreen optie.

Qua OS heb ik persoonlijk ook geen voorkeur. Beide werken prima en sinds Windows 10 is er gewoon niet zo heel veel meer te zeuren over het OS.

[ Voor 9% gewijzigd door BillSpaarbank op 01-11-2016 13:25 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-11 21:42
BillSpaarbank schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:25:
Ik heb mijn Dell XPS geretourneerd. Het trackpad is echt bijna onwerkbaar. Zeker als je het trackpad van een Macbook Air gewend bent. Dat alleen was voor mij de reden om hem terug te sturen. Daarnaast had mijn XPS 13 redelijk last van coil whine. In eerste instantie viel het niet zo op, maar onder belasting werd het steeds erger. Zeker bij het gebruik van de touchscreen was het heel erg hoorbaar. De cluster aan dooie pixels was de druppel.

De XPS is echt een hele mooie machine en hopelijk had ik er gewoon pech mee. Als deze issues niet hadden gespeeld was het absoluut een blijvertje geweest. Ik had overigens de i5 Kaby Lake met hi res touchscreen optie.

Qua OS heb ik persoonlijk ook geen voorkeur. Beide werken prima en sinds Windows 10 is er gewoon niet zo heel veel meer te zeuren over het OS.
Die coil whine is een bekend probleem, die zich bij heel veel XPS'en voordoen. Die van mij heeft het ook, maar inruilen heb ik geen zin in. De trackpad is inderdaad niet te vergelijken met die van een Mac, de Mac loopt hier gewoon kilometers op voor.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Ik heb mijn xps 13 i5 touch gisteren binnen gekregen. te kort om echt een review te geven maar ik ben erg tevreden tot nu toe.
Voor touchpad kun je bij muis settings de gevoeligheid wat aanpassen vinkje uit bij enchance pointer precision (onder mouse speed) / twee vinger scrollen in chrome of in en uitzoomen. Verder nog niet ontdekt.
Het was kort wennen maar na de setting aanpassing vond ik het touchpad prima.
Bouwkwaliteit is heel goed te noemen. Volgens mij stond op tweakers ook een review maar dan met vorige generatie processor.
Ik wou een windows based ultrabook en na overwegen tussen asus en dell op de xps uitgekomen. (had vorige maand ook 100 euro korting bij aktie) combinatie van scherm (touch en dunne bezels) bouwkwaliteit configuratie en prijs was dit voor mij beste keuze.

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Nu snel nog een 'oude' macbook pro retina met 16GB RAM kopen. Mocht je budget het toelaten eventueel met meer opslag dan 128GB. 128GB is weinig, maar ik heb er altijd mee uit de voeten gekund (doe wel geen videobewerking dus dat kan jij beter inschatten wat je minimaal nodig hebt). 8GB RAM liep ik wel geregeld tegenaan en zou elke Pro dan ook 16 GB ten zeerste aanraden.

Gamen en streamen raad ik je af op een mac. Ik heb het zelf een jaar gegamed en het kan zeker, maar als dat een belangrijke reden is waarom je het product wilt kopen kun je niet om windows heen. Zeker gezien je voor dat bedrag een mooie gamelaptop met dedicated GPU kan kopen.
Maar dat zijn dan weer geen opties als je bij de klant op locatie zit. (als in, ik zou geen diensten meer bij iemand afnemen die bij mij op kantoor komt zitten met een 'stofzuiger')

Ikzelf zou voor mijn Pro geen windows willen omdat ik simpelweg minder gedaan krijg in hetzelfde tijdsbestek (tijd = geld).

Zakelijke aankoop?

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-11 15:09

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik heb de nieuwe dell XPS 13 kaby lake.

Ik heb wel even met een schuin oog naar Apple gekeken maar ik hang te veel aan windows software die op een mac bijna niet aan de gang te krijgen is

Ik ben zeer tevreden over de laptop. ik heb nog een issue die moet worden opgelost: ik heb last van een spatiebalk die niet altijd even goed werkt. Als dat is opgelost is het echt een blijvertje

De problemen met het trackpad heb ik niet. die werkt gewoon prima. Ik heb hier geen mackbook pro maar de macbook air is niet beter qua trackpad.

Ik heb de i5 7200 en de 256GB SSD, het scherm heb ik gewoon de full HD, met name omdat deze mat is en in zonlicht beter zichtbaar, Het scherm is behoorlijk helder en kan geloof ik 400 NITS weergeven.

De XPS 13 serie is blijkbaar gevoelig voor de aansluitingen naar een tweede scherm. Een collega met een skylake (9350) had een Dell DA200 adapter gekocht. Die gaf veel problemen (hield de instellingen niet vast) Een "goobay" adapter doet het daarop uitstekend.
Op mijn laptop echter doet de goobay het niet. De dell DA200 (die nog niet teruggestuurd was) doet het echter uitstekend

Bij mij moet de laptop elke dag mee. De accuduur is uitstekend. Ik kan er de hele dag mee vooruit. De opgegeven 22 uur zal die niet halen maar normaal kom ik er de werkdag mee door en meestal ook nog de avond.

Voor mij is het een erg fijne machine.

• johnnijm
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-11 20:22
Af en toe moet ik gebruik maken van Windows applicaties, en met Virtual Box (gratis) op de MacbookPro lukt dat prima, zelfs wanneer je USB-devices aansluit. Ik heb enkele jaren geleden de overstap naar Mac gemaakt, en heb daar geen seconde spijt van gehad, ook al werk ik meestal in een Windows-omgeving. Het touchpad op een Mac is naar mijn mening nog altijd ongeëvenaard, net als het openklappen en verder werken waar je bent opgehouden. Op een Windows-laptop is dat meestal nog een uitzondering :-)

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
houd er rekening mee dat je bij de "nieuwe" macbook wel allerlei verloopjes moet halen wil je er andere spullen op aan kunnen sluiten.

...

Pagina: 1