4k ultra wide gaming 2e gtx 1070 nodig?

Pagina: 1
Acties:

• timicool
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Ik heb even een vraagje,

Ik wil graag een pricewatch: Acer Predator X34A Zwart aanschaffen, nu is dit een enorm mooie monitor die 100hz doet op een resolutie van 3440x1440 echter vraag ik me af wat voor een resultaten ik kan verwachten met 1 gtx 1070 (laptop variant) op zo'n resolutie.

En indien ik hier dus relatief weinig aan zou hebben kwam de vraag in mij op: zou ik de 1070 in mijn laptop in sli kunnen draaien als ik daar bvb zo'n razor core aan hang voor een 2e 1070 en hoe veel invloed zou dit dan hebben op de prestaties in games?

Laptop specs:

clevo P751DM2-G barebones
GTX 1070 8 gb laptop variant
32 gb ddr4 op 2666 mhz
I7 6700k op 3,8 ghz
Samsung SM951
2 TB hdd

Over temps en koeling hoeft hier geen rekening te worden gehouden omdat het systeem onder full load momenteel de 60 graden nog niet aan tikt op 40% van de max fan speed.

Al vast bedankt voor de reactie!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Resultaten als in...?
De desktop variant gaat net wel / net niet een stabiele 60fps in bf1 met ultra settings halen.

"Resultaat" is lastig te kwantificeren als er belangrijke variabelen ontbreken;)

[ Voor 26% gewijzigd door Switchie op 01-11-2016 00:39 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Switchie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 00:36:
Resultaten als in...?
De desktop variant gaat net wel / net niet een stabiele 60fps in bf1 met ultra settings halen.

"Resultaat" is lastig te kwantificeren als er belangrijke variabelen ontbreken;)
Oké stel we nemen gewoon de standaard AAA titles als richtlijnen (GTA, Farcry, Battlefield enz)

En is het dan mogelijk om die laptop gpu met een desktop gpu in sli te zetten, want dan zou ik de 100hz ook moeten kunnen halen.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Je haalt waarschijnlijk Hz en fps door elkaar. 100hz pak je sowieso aangezien dit de refreshrate van de monitor betreft. Evengoed pakt mijn tv 100hz op een serie die 30fps heeft.

Daarnaast betreft het een 1440p monitor en vraag je advies voor 4k. Welke van de 2 gaat het worden? Ondanks de ultrawide resolutie is 4k namelijk nog net weer een stapje verder.

Anyway, mocht de vraag zijn;
Ga ik met de genoemde opstelling stabiel >100 fps draaien met ultra settings op een ultrawide 1440p monitor. Dan is het antwoord waarschijnlijk nee.

Ondanks dat het een vrij exotische set-up is waar waarschijnlijk geen benches voor bestaan durf ik het aan om vrij stellig te zijn, omdat;
1. De desktopversie van de 1070 al moet zweten om een beetje stabiel 60fps te draaien.
2. De mobiele versie een stuk minder spierballen heeft
3. Sli nooit 1+1=2 is maar eerder 1.5 (als je het al redt)

[ Voor 24% gewijzigd door Switchie op 01-11-2016 01:43 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:02

D4NG3R

kiwi

:)

Switchie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 01:39:
1. De desktopversie van de 1070 al moet zweten om een beetje stabiel 60fps te draaien.
2. De mobiele versie een stuk minder spierballen heeft
De desktop en laptop versies ontlopen elkaar nauwelijks (luttele %en verschil in het voordeel van de desktopversie), de desktopversie heeft een paar shaders minder maar tikt op een hogere kloksnelheid. De chip is verder identiek.
Mwhah een aantal games halen er nabij de dubbele performance uit, maar het aantal games dat echt effectief gebruik maakt van CFX of SLI is inderdaad op 2 handen te tellen. :+

Richting de TS: Wat is je uiteindelijke doel nou? Maxed out op die resolutie vsync willen spelen? (100FPS)

Dat gaat niet gebeuren, zelfs niet met een (desktop) 1080.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 01-11-2016 01:50 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Mijn excuses als ik onduidelijk was,

Ik weet inderdaad waar Hz voor staat (de refreshrate) en ik snap dat je met vsync 100 fps moet halen om die volledig te benutten.

Maar mijn hoofd vraag is eigenlijk:

Kan je uberhoubt een Laptop 1070 in sli zetten met een desktop 1070 met bvb zo'n razor core?

Daarnaast zou maxed leuk zijn maar als ik medium high haal op die resolutie in AAA titles en 100+ fps met vsync in games zoals bvb CS GO en andere e-sport titles ben ik al erg tevreden wat denk ik wel moet kunnen met 2 1070's.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

timicool schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:15:
Kan je uberhoubt een Laptop 1070 in sli zetten met een desktop 1070 met bvb zo'n razor core?
Nee.
Daarnaast zou maxed leuk zijn maar als ik medium high haal op die resolutie in AAA titles en 100+ fps met vsync in games zoals bvb CS GO en andere e-sport titles ben ik al erg tevreden wat denk ik wel moet kunnen met 2 1070's.
CSGO en andere E-Sport titels haal je makkelijk op die resolutie boven de 100FPS, ook op hoge settings en met je huidige GPU. Maar de dikke triple A titels niet, die zal je inderdaad af moeten laten zakken naar medium.

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-02 12:31
Switchie schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 01:39:

Dat klopt natuurlijk niet. Schaling is afhankelijk van de game en zal ergens tussen de 0- en 98% zitten.
timicool schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:15:

ik snap dat je met vsync 100 fps moet halen om die volledig te benutten.
Nee, vsync moet je juist van afblijven / uitzetten. Je kiest een 120/144hz scherm omdat het soepeler speelt dan een 60hz scherm. Vsync zorgt juist voor lag en doet je 120/144hz voordeel juist teniet.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

ChojinZ schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:58:
Nee, vsync moet je juist van afblijven / uitzetten. Je kiest een 120/144hz scherm omdat het soepeler speelt dan een 60hz scherm. Vsync zorgt juist voor lag en doet je 120/144hz voordeel juist teniet.
Vsync zorgt voor 1 frame meer inputlag, triple buffering voor 2 frames. Tearing kan zich ook prima voordoen bij >60Hz panelen, al zal dit een stuk minder opvallen. Genoeg mensen blijven zich er echter aan storen, en dat is een prima valide reden om vsync aan te zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door D4NG3R op 01-11-2016 17:11 ]

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:44

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

ChojinZ schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:58:
[...]

Dat klopt natuurlijk niet. Schaling is afhankelijk van de game en zal ergens tussen de 0- en 98% zitten.

[...]

Die schaling kan ook onder de 0% zitten. En vsync zou ik lekker aan zetten in games die tearing hebben. Vsync doet geen afbreuk aan de soepelheid.

Cunning linguist.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bart ® schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:19:
Vsync doet geen afbreuk aan de soepelheid.
Mwhah, Vsync is toch echt wel iets wat je uit wil hebben staan in snelle competitieve shooters, zoals ik eerder al aan gaf zorgt het voor minimaal 1 extra frame aan inputlag, op een 100Hz paneel is dat dus minimaal 10ms extra delay, in de werkelijkheid zal de delay ergens tussen de 10 en 19.9ms (20-29.9 met triple buffering) liggen, samen met de latency tussen spelers kan dit erg snel een merkbaar nadeel opleveren. Op een 60Hz scherm is dit verschil vrij extreem, tussen de 16 en 32ms. (32-47.9 met triple buffering)

• ChojinZ
D4NG3R schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:11:
[...]

Vsync zorgt voor 1 frame meer inputlag, triple buffering voor 2 frames. Tearing kan zich ook prima voordoen bij >60Hz panelen, al zal dit een stuk minder opvallen. Genoeg mensen blijven zich er echter aan storen, en dat is een prima valide reden om vsync aan te zetten.
Die extra frame zorgt er anders wel voor dat je 120hz scherm (1 refresh per 8ms) performend als een 60hz scherm (1 refresh per 16ms) . Die ene frame extra frame duurt immers 8ms.

Wat is dan nog het voordeel van een 120hz scherm? Dat je de snelheid hebt van een 60hz scherm maar dat je v-sync dan wel kan aanzetten? Dat terwijl, zoals je zelf al zegt, tearing op 120/144 hz nauwelijks merkbaar is?

Je kan v-sync op een 120hz scherm aanzetten. Maar logisch is het niet....

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Het zorgt voor maximaal 1 frame lag, niet minimaal. Dus het kan ook 1ms lag geven. En ik zie nergens dat TS een competitieve gamer is die elke milliseconde belangrijk vindt. Daarnaast heeft het dus geen invloed op de soepelheid.

Cunning linguist.

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

ChojinZ schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:26:
[...]

Die extra frame zorgt er anders wel voor dat je 120hz scherm (1 refresh per 8ms) performend als een 60hz scherm (1 refresh per 16ms) . Die ene frame extra frame duurt immers 8ms.

Wat is dan nog het voordeel van een 120hz scherm? Dat je de snelheid hebt van een 60hz scherm maar dat je v-sync dan wel kan aanzetten? Dat terwijl, zoals je zelf al zegt, tearing op 120/144 hz nauwelijks merkbaar is?

Je kan v-sync op een 120hz scherm aanzetten. Maar logisch is het niet....
Je koopt een 120hz scherm voor vloeiender beeld. Je zet vsync aan om screen tearing te voorkomen. Die dingen staan los van elkaar.

Cunning linguist.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Bart ® schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:27:
Het zorgt voor maximaal 1 frame lag, niet minimaal. Dus het kan ook 1ms lag geven. En ik zie nergens dat TS een competitieve gamer is die elke milliseconde belangrijk vindt. Daarnaast heeft het dus geen invloed op de soepelheid.
Minimaal 1 frame. Er is altijd een framebuffer van 1 frame waardoor de minimale delay tussen de 0 en (1000/refreshrate) miliseconden ligt. VSync is double buffering en zorgt voor minimaal 1 extra (volledige) frame delay. Triple buffering zorgt voor minimaal 2 frames delay.

• ChojinZ
Bart ® schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:28:
[...]

Je koopt een 120hz scherm voor vloeiender beeld. Je zet vsync aan om screen tearing te voorkomen. Die dingen staan los van elkaar.
Ga ik het nog een keer uitleggen:
-Waarom loopt een 120Hz scherm soepel? omdat er meer frames worden getoond EN de frames om de 8ms ververst worden.
-Waarom introduceert v-sync lag? Omdat er 1 tot 3 frames worden gebufferd en pas later op je scherm verschijnen.

Zo moeilijk is het niet hoor. Enerzijds word de lag minder bij hoge herzen, anderzijds introduceer je lag wanneer je v-sync aanzet. Het is niet meer dan logisch dat die 2 elkaar opheffen.

The stock V-Sync option in Ultra Street Fighter IV provides a base latency of 103ms (6.2 frames) of input lag, which is very similar to the PlayStation 3 version that measured 107ms (6.4 frames). Enabling V-Sync synchronizes the game with the refresh rate of the display to remove screen tearing, however it also adds around 2 frames of input lag in most cases. Enabling V-Sync in-game results in a controller latency of 103ms (6.2 frames) on our Nvidia GPU, and 102ms (6.1 frames) on our AMD Radeon GPU.

http://www.displaylag.com...mes-the-definitive-guide/

Pagina: 1