Toon posts:

Lekkende elco Denon AVR4308

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goededag allemaal

Ik heb een vraag
Ik beschik al enkele tijd de denon avr 4308
Heb er erg veel plezier van het is echt een beest van aan apparaat heb er zelfs de 7200w naast gehad van denon maar die kan niet aan de kwaliteit tippen kwa geluid als de 4308
Maar dat was me vraag niet haha ;)

Regelmatig maak ik hem stof vrij
Echter tot mijn verbazing is 1 van mijn elco.s aan het lekken het zijn 71v 18.000uf 2stuks waarvan 1 lekt en verbaast me dat ik nog geen sluiting gehad heb
Echter zit ik me af te vragen of ik dezelfde erin moet laten zetten maar dan vervang ik ze allebei of kunnen er ook iets zwaardere in? Omdat ik dat vaker hoor en gezien heb dat ze er dan wat zwaardere in zetten echter weet ik niet of dat wel kan bij een reciever?

Wie kan mij hier antwoord op geven ?

Geen V&A op het forum.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 01-11-2016 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equazor_
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:32
Ik zou er door iemand naar laten kijken.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn Arcam receiver, er zaten 2 lekkende elco's in.
Alleen na het doormeten van de andere elco's kwamen we tot de conclusie dat we beter ook nog een paar andere konden vervangen, Deze leken op het oog dus wel goed.

Dat zal je zelf dus niet snel door hebben.

Het hangt natuurlijk ook af van je eigen soldeerkunsten :-)

[ Voor 4% gewijzigd door Equazor_ op 01-11-2016 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:13
Wat is het merk van de huidige Elco's? Ik zou in principe voor gelijke types, waardes etc. vervangen. De winst van grotere / lagere ESL en ESR elco's is vaak overschat, zeker in goede afgewogen ontwerpen als de versterker van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het merk is van denon zelf er staat geen andere naam op verder zowat ik kan zien
Dus jullie adviseren gewoon dezelfde erin te zetten en niet zwaardere ivm het complexe systeem?
Enig idee waar ik dit het beste kan laten doen en hoe ik hier aankom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bel Audioservice in Elst (GLD) even. Das de officiele Denon repair club voor NL.
Alternatief kun je ook de servicemanual opzoeken op internet, daar zou het ook in moeten staan. Vervangen door grotere elcos zou ik niet doen, simpelweg omdat je niet weet wat je aanricht. Je stelt je vraag niet voor niks ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)