Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lichte en redelijk zuinige auto met een budget van 3000 euro

Pagina: 1
Acties:

• Thenotorious
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16-11 20:06
Hallo Tweakers,

Ik ben ondertussen weer toe aan mijn vierde auto en ik heb een budget van ongeveer 3000 euro. Ik ben op zoek naar een auto met de volgende eisen:
  • 4 cilinder motor
  • 'Redelijk' zuinig minimaal 1 op 13/14
  • Maximaal 1050kg
  • Goedkoop in onderhoud
  • Betrouwbaar
  • Auto met een redelijke uitstraling
  • Elektrische ramen, Airco & Centrale deurvergrendeling
  • KM stand onder de 200.000
  • Edit: Benzine!
Ik heb tot nu toe een VW Golf, Audi A2 en VW Bora gehad dus die kunnen we buiten beschouwing laten. Ik heb niet echt no-go modellen, als de auto maar 'bekend' staat als betrouwbaar.

Ik heb zelf de volgende auto's op het oog:
  • Nissan Micra >2003
  • Smart ForFour (iets te prijzig)
  • Renault Clio >2002 (1.2 16v, 1.4 of toch de 1.6?)
Zoals ik eerder zei, heb ik liever een auto met een beetje uitstraling omdat ik een jongen van 20 ben. Of een auto die er al een heel stuk beter uitziet met een setje nette velgen. Ik vroeg me af of ik wat no-brainers over het hoofd heb gezien en jullie misschien nog wat suggesties hebben? Wat betreft budget, hoe minder hoe beter.

Dankjewel!

[ Voor 4% gewijzigd door Thenotorious op 31-10-2016 22:19 ]

Im notorious

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:05

Detmer

Professioneel prutser

We hebben hier een Ford Fiesta (2003) en een Opel Corsa (2006) staan. Beide leuke wagentjes (naar mijn idee) en binnen het budget te verkrijgen.

Qua onderhoud tot nog toe weinig problemen / echte kosten. Zo her en der wat pechgevallen, maar geen noemenswaardige problemen. Op beide auto's wordt overigens niet bespaard op onderhoud, dat zou ook wel eens mee kunnen helpen :)

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:07
Suzuki Ignis Sport?

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Thenotorious schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:22:Ik heb zelf de volgende auto's op het oog:
  • Nissan Micra >2003
  • Smart ForFour (iets te prijzig)
  • Renault Clio >2002 (1.2 16v, 1.4 of toch de 1.6?)
Zoals ik eerder zei, heb ik liever een auto met een beetje uitstraling omdat ik een jongen van 20 ben.
8)7 8)7 Smaken verschillen.

Waarom geen Polo 9N/9N3, in allerlei kleuren te krijgen, je kan er veel zelf aan doen mocht je dat willen en je kan er ook zeker een passend setje velgen bij vinden. Daarnaast kosten ze je de kop niet, helaas zijn de 1.4 16 kleppers niet de meest betrouwbare blokken. Althans ze zijn wel betrouwbaar maar je weet dat je na 100dkm olie gaat verbruiken.

Aan de andere kant kun je ook wellicht een Seat Ibiza of Seat Arosa overwegen, ook redelijk 'hippe' modellen. Helaas zelfde VAG blokken.

Algemeen nadeel is dat goedkopere hippe modellen vroeger niet bestonden, of je heb een hip model maar niet je 'hedendaagse luxe'.

In dit budget is het een beetje hit of miss. Je hebt of wat leuks te pakken wat je van een huismoeder overneemt of je krijgt een afgetrapt stuk ijzer wat bij de vorige eigenaar ook al 10x van velgen gewisseld is.

Goedkoop in onderhoud ga je onder de 3k ook niet vinden, want ze zijn allemaal wat ouder met meer kilometers wat gewoon betekend dat de willekeurige dingen het ook gaan begeven, een raamrubbertje hier, een ruitenwissermotor daar.

Als je nu 1000€ door spaart kun je waarschijnlijk wel iets vinden mits je één van eisen wegstreept, nu is het zoeken naar een speld in de hooiberg.

edit: de grootste vraag is nog of het een benzine of diesel moet zijn, dit heb je niet specifiek genoemd.

[ Voor 3% gewijzigd door True op 31-10-2016 21:59 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Obelink
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-11-2020

[advertentie] gooi uw afgedankte USB sticks en SD-kaartjes van geringe capaciteit niet weg maar geef ze aan mij

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:55
True schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:52:
[...]

Waarom geen Polo 9N/9N3, in allerlei kleuren te krijgen, je kan er veel zelf aan doen mocht je dat willen en je kan er ook zeker een passend setje velgen bij vinden. Daarnaast kosten ze je de kop niet, helaas zijn de 1.4 16 kleppers niet de meest betrouwbare blokken. Althans ze zijn wel betrouwbaar maar je weet dat je na 100dkm olie gaat verbruiken.

Aan de andere kant kun je ook wellicht een Seat Ibiza of Seat Arosa overwegen, ook redelijk 'hippe' modellen. Helaas zelfde VAG blokken.

Algemeen nadeel is dat goedkopere hippe modellen vroeger niet bestonden, of je heb een hip model maar niet je 'hedendaagse luxe'.

In dit budget is het een beetje hit of miss. Je hebt of wat leuks te pakken wat je van een huismoeder overneemt of je krijgt een afgetrapt stuk ijzer wat bij de vorige eigenaar ook al 10x van velgen gewisseld is.

Goedkoop in onderhoud ga je onder de 3k ook niet vinden, want ze zijn allemaal wat ouder met meer kilometers wat gewoon betekend dat de willekeurige dingen het ook gaan begeven, een raamrubbertje hier, een ruitenwissermotor daar.

Als je nu 1000€ door spaart kun je waarschijnlijk wel iets vinden mits je één van eisen wegstreept, nu is het zoeken naar een speld in de hooiberg.
Ligt ook wel een beetje aan met wat voor auto een gemiddelde alfa voor die prijs is leer / airco / dual climate control / steeringwheel bediening en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen wat al standaard is vanaf 2001.

Maar ik ben wel met je eens dat lang niet alle merken dat hebben, sommige merken presteren het in 2016 nog om bepaalde opties niet te hebben standaard.

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Mektheb schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:57:
[...]

Ligt ook wel een beetje aan met wat voor auto een gemiddelde alfa voor die prijs is leer / airco / dual climate control / steeringwheel bediening en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen wat al standaard is vanaf 2001.

Maar ik ben wel met je eens dat lang niet alle merken dat hebben, sommige merken presteren het in 2016 nog om bepaalde opties niet te hebben standaard.
Maar jij zult ongetwijfeld ook wel weten dat de Alfa die binnen het budget van TS of helemaal is afgetrapt of er van alles aan mankeert. Daarnaast is zo'n Alfa niet heel zuinig, wat aan de zware kant en over het algemeen niet goedkoop in onderhoud noch betrouwbaar.

Mijn Citroën C4 Coupe uit 2005 heeft allemaal luxe dingen die vele auto's allemaal niet hebben of nog steeds niet hebben, automatisch verlichting, ruitenwisser, parkeersensoren, dimmende binnenspiegel, cruisecontrol en stuurbediening. Voor mijn geld heb ik een auto gekocht waarmee je echt geen VAG kan halen met dezelfde opties en dezelfde kilometerstand, gewoon weg niet te vinden of kost je dubbel.
Al met al is mijn Citroën echt heerlijk om in te rijden. Is misschien ietsjes zwaarder maar dan ook weer een stuk betrouwbaarder dan mijn vorige auto's.

Mijn punt is dat TS moet gaan snijden in zijn eisen of ontzettend veel geluk hebben. Sowieso één tip aan TS, controleer het kenteken op de rdw site https://ovi.rdw.nl/default.aspx?kenteken= kijk naar 'Aantal eigenaren privé / zakelijk' dat moet te verantwoorden zijn omdat het anders een of ander barrel is waar niemand lief voor is geweest en onderhoud aan gedaan heeft. En dat die niet geïmporteerd is want 90% is rommel en al helemaal in dit segment.

• Thenotorious
Detmer schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:36:
We hebben hier een Ford Fiesta (2003) en een Opel Corsa (2006) staan. Beide leuke wagentjes (naar mijn idee) en binnen het budget te verkrijgen.

Qua onderhoud tot nog toe weinig problemen / echte kosten. Zo her en der wat pechgevallen, maar geen noemenswaardige problemen. Op beide auto's wordt overigens niet bespaard op onderhoud, dat zou ook wel eens mee kunnen helpen :)
Kan de Fiesta goed meekomen met het verkeer? Ik had eventjes gekeken en het leek me dat ze aardig zwaar zijn en weinig vermogen hebben. Ik heb echter wel veel goede verhalen gehoord over het 1.25l yamaha blokje in de Fiesta.
True schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:52:
[...]

edit: de grootste vraag is nog of het een benzine of diesel moet zijn, dit heb je niet specifiek genoemd.
Mijn excuses, ik merk inderdaad dat ik een paar dingen vergeten ben duidelijk te maken. Allereerst moet het een benzine zijn (heb het aangepast). Ten tweede, ik ben er van plan best weinig kilometers mee te rijden (vooral naar school/vrienden etc.), denk aan ongeveer 7.5k-9k km per jaar. Daarom denk ik dat het met onderhoud wel mee zal vallen, tenminste dit was het geval bij mijn vorige auto's.

En ja de opties die je hebt genoemd van de VAG groep zijn meestal afgetrapte auto's. Omdat ik ook drie auto's uit de VAG groep heb gehad, heb ik misschien liever iets anders nu. Wellicht mijn fout dat ik dit niet helemaal duidelijk heb gemaakt.

Kleine onderdelen hier en daar zouden ook geen probleem moeten zijn omdat ik onderdelen kan kopen tegen inkoopprijs, als er maar niets 'groots' kapot gaat.
Goede tip! Zal er naar kijken.

Dus jullie denken dat ik te streng ben met mijn eisen voor mijn budget?

[ Voor 4% gewijzigd door Thenotorious op 31-10-2016 22:27 ]

Im notorious

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Thenotorious schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:25:
Mijn excuses, ik merk inderdaad dat ik een paar dingen vergeten ben duidelijk te maken. Allereerst moet het een benzine zijn (heb het aangepast). Ten tweede, ik ben er van plan best weinig kilometers mee te rijden (vooral naar school/vrienden etc.), denk aan ongeveer 7.5k-9k km per jaar. Daarom denk ik dat het met onderhoud wel mee zal vallen, tenminste dit was het geval bij mijn vorige auto's.
Je moet sowieso wegenbelasting en verzekering betalen aan vaste lasten, gebonden aan het gewicht en je leeftijd. Onderhoud met <10k/jaar is misschien minder dan met 30k/jaar maar je moet nog steeds(tenminste als je om je auto geeft en ook wilt dat die goed blijft rijden) onderhoud plegen. Je banden drogen uit en worden minder, droogteschuurtjes zijn afkeur, 'mooi velgen' == groter met minder band == duurdere banden == meer kosten. Ook wil je toch echt wel elk jaar motorolie en je oliefilter doen of laten doen. Hier zit 'm de kosten echt niet in. Maar als je een oudere 'budget' auto koopt die wel met luxe is uitgerust kun je verwachten dat het luxe ooit wellicht stuk gaat en verholpen moet worden. Daarnaast weet je nooit helemaal zeker hoe goed de auto bij de vorige eigenaren onderhouden is, dit is nog een beetje na te zien met boekjes en bonnen ,maar ook de kleine dingetjes zul je niet weten want dat vertellen helpt niet bij de verkoop.
Je koopt een auto van 3k maar besef je je dat die auto of je nu wel of niet goed kijkt voor je 'm koopt dat eerste jaar zonder enige moeite tussen de 500-1000€ aan onderhoud kan kosten. Als je dit al apart gezet hebt is het natuurlijk goed maar een buffer voor auto-onderhoud is wel gewenst.
En ja de opties die je hebt genoemd van de VAG groep zijn meestal afgetrapte auto's. Omdat ik ook drie auto's uit de VAG groep heb gehad, heb ik misschien liever iets anders nu. Wellicht mijn fout dat ik dit niet helemaal duidelijk heb gemaakt.

Kleine onderdelen hier en daar zouden ook geen probleem moeten zijn omdat ik onderdelen kan kopen tegen inkoopprijs, als er maar niets 'groots' kapot gaat.

Tussen de 150-200dkm kan er van alles kapot gaan, zeker een auto met 10+ jaren, dit is gewoon heel lastig te zien voor een koop, hoe luxer hoe meer er stuk kan gaan en meestal hoe duurder dat ook is. Zo'n Seat Arosa is nog een best redelijk autootje, maar die zullen niet allemaal door petjes gereden worden.

Ik denk dat het hebben van de luxe opties, voornamelijk killing zijn in jouw budget. Je kan prima wat leuks vinden als je niet luxe wilt en het niet erg vind dat je vrienden je de eerste keer zullen uitlachen als ze je auto zien. Maar wil je en goed voor de dag komen(qua 20 jaar etc. etc.) en luxe dan rij je of in iets wat door menig petje afgetrapt is, of je rijdt 1k duurder in aanschaf.

Wellicht dat anderen hier ook hun licht over kunnen laten schijnen.

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:05

Detmer

Professioneel prutser

[...]

Kan de Fiesta goed meekomen met het verkeer? Ik had eventjes gekeken en het leek me dat ze aardig zwaar zijn en weinig vermogen hebben. Ik heb echter wel veel goede verhalen gehoord over het 1.25l yamaha blokje in de Fiesta.
Een snelheidsmonster is het zeker niet (en hoeft van mij ook niet), maar vlot genoeg als je het gaspedaal wat dieper in trapt.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:55

Bommes

Capo del formaggio

Nee zeker niet maar je zult over vooroordelen heen moeten stappen.
Voor jou budget koop je bijvoorbeeld een Fiat Punto of Panda.

Maar met dit soort kilometers die jij denkt te gaan rijden maakt zuinig toch helemaal niet zo veel uit??
Ik zou proberen te focussen op lage vaste lasten (laat gewicht) en de eventuele zuinigheid naar een lagere plek op het prioriteiten lijstje verplaatsen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-11 07:53
Het is in deze prijsklasse altijd Russisch roulette. Zeker met de eisen die jij wilt. Ik heb een model wat wellicht wat kan zijn:

- 206 1.4 16v QuickSilver

Hippe auto met de meeste opties erop. Volgens mij ook redelijk betrouwbaar. Ik heb zelf een oudere 206 zonder noemenswaardige problemen naar de 230.000 kilometer gereden.

Wel even kijken of er geen roest in de achterklep zit en laten controleren of de achteras in orde is (dit was met 6 jaar 206 de duurste reparatie)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:38
Valt een Honda in jouw eis "Auto met een redelijke uitstraling" ?
Heeft zelf een Honda Civic gekocht. *hyrbide*

[ Voor 32% gewijzigd door jeroen3 op 01-11-2016 07:29 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Toyota Yaris P1 en dan het facelift model (>=2003). Daar zijn wel uitvoeringen van met airco.
Kies dan wel een 1.3 om wat lekkerder mee te komen met het verkeer. Verbruik van onze vorige 1.3 P1 (zonder airco): https://www.spritmonitor.de/en/detail/627548.html
  • Betrouwbaar (distributieketting)
  • Zuinig (1:15 - 1:16)
  • Lichtgewicht (860kg)

[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 01-11-2016 07:39 ]

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11 15:15
Ik heb een Ibiza uit 2005, 1.4 met airco en sportstoelen en rij vlot door met zeker 1:17, er staan nu 120k op de teller en zonder grote problemen. Zo slecht zijn die 1.4 blokjes dus niet (n=1).

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Corsa C 1.2 Twinport *O* Zelfs in sportuitvoering zijn die met lage standen te vinden en hebben vaak CC en Airco. Zuinig zijn ze absoluut licht niet helemaal zoals de rest. Deze blokjes hebben kettingen en onderdelen zijn in tegenstelling tot japanners niet duur. Dus mocht je zelf wat willen knutselen kan dat.

Uitstraling is imho meer dan prima :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Thenotorious
ThinkPadd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 07:37:
Toyota Yaris P1 en dan het facelift model (>=2003). Daar zijn wel uitvoeringen van met airco.
Kies dan wel een 1.3 om wat lekkerder mee te komen met het verkeer. Verbruik van onze vorige 1.3 P1 (zonder airco): https://www.spritmonitor.de/en/detail/627548.html
  • Betrouwbaar (distributieketting)
  • Zuinig (1:15 - 1:16)
  • Lichtgewicht (860kg)
Dat is inderdaad een goede optie, vind de achterkant niet zo mooi maar het heeft zeker potentie. Dankjewel!
Touchdomex schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:05:
Corsa C 1.2 Twinport *O* Zelfs in sportuitvoering zijn die met lage standen te vinden en hebben vaak CC en Airco. Zuinig zijn ze absoluut licht niet helemaal zoals de rest. Deze blokjes hebben kettingen en onderdelen zijn in tegenstelling tot japanners niet duur. Dus mocht je zelf wat willen knutselen kan dat.

Uitstraling is imho meer dan prima :+
Ben geen grote fan van Opel maar zal er zeker naar kijken.

Dankjewel voor de opties allemaal!

Verder ben ik steeds meer gecharmeerd van de Renault Clio phase II, heeft iemand ervaring met dit model (eentje uit 2002,2003)? Ik vind de achterkant echt verschrikkelijk maar de voorkant en het interieur ziet er imo best volwassen uit. Vooral met xenon lenzen die ik nog altijd kan retrofitten. Ik twijfel dan alleen over de motorisering zoals ik de openingpost aangaf, 1.2 16v, 1.4 16v of de 1.6? De ANWB occasiontest was heel positief over de auto en op het lijstje van de aankoopadvies van Autoblog zijn er ook niet echt veel kwaaltjes te vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door Thenotorious op 01-11-2016 12:53 ]

Im notorious

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-11 22:32

wickedm3n

Always having fun!

Ik heb zelf een Smart forfour 1.5 automaat met meer dan 315000 km :) Lijkt mij erg betrouwbaar aangezien ik nog geen problemen heb gehad in de 140000 dat ik heb zelf rij.
Verder een erg rap karretje(stoplichtsprintjes zijn best leuk want mensen verwachten het niet :P )
ook nog eens erg praktisch is met een verschuifbare achterbank en opklapbaar.
ik vind hem zijn geld meer dan waard.
oowja en altijd wel boven de 1/15 :)

[ Voor 4% gewijzigd door wickedm3n op 01-11-2016 12:59 ]

In progress: VW kever

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
euchromatic schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:12:
Ik heb een Ibiza uit 2005, 1.4 met airco en sportstoelen en rij vlot door met zeker 1:17, er staan nu 120k op de teller en zonder grote problemen. Zo slecht zijn die 1.4 blokjes dus niet (n=1).
Heb zelf het facelift model nieuw gereden in 2006. Een 1.4 16v met 100pk. Toen vond ik het echt een leuk autotje om te zien. Reed verder prima. Ik reed ongeveer 1 op 12 op lpg.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:59

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

wickedm3n schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:58:
Ik heb zelf een Smart forfour 1.5 automaat met meer dan 315000 km :) Lijkt mij erg betrouwbaar aangezien ik nog geen problemen heb gehad in de 140000 dat ik heb zelf rij.
Verder een erg rap karretje(stoplichtsprintjes zijn best leuk want mensen verwachten het niet :P )
ook nog eens erg praktisch is met een verschuifbare achterbank en opklapbaar.
ik vind hem zijn geld meer dan waard.
oowja en altijd wel boven de 1/15 :)
Onderhuids een Colt dus japanse kwaliteit gemaakt in Nederland. opzich een prima keuze!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 17:23
Ik zag laatst dat een ford focus met niet zo achterlijk veel km's best te krijgen is tussen de 2 en 3k.
Bijvoorbeeld http://www.autotrader.nl/...agon-14-16v-cool-edition/

Mijn Firewizzie

• Morocius
  • Laatst online: 27-07 12:28
Thenotorious schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:47:
Verder ben ik steeds meer gecharmeerd van de Renault Clio phase II, heeft iemand ervaring met dit model (eentje uit 2002,2003)? Ik vind de achterkant echt verschrikkelijk maar de voorkant en het interieur ziet er imo best volwassen uit. Vooral met xenon lenzen die ik nog altijd kan retrofitten. Ik twijfel dan alleen over de motorisering zoals ik de openingpost aangaf, 1.2 16v, 1.4 16v of de 1.6? De ANWB occasiontest was heel positief over de auto en op het lijstje van de aankoopadvies van Autoblog zijn er ook niet echt veel kwaaltjes te vinden.
Ik heb zelf sinds eind vorig jaar een phase 2 1.4 clio van eind 2002, de voorkant ziet er inderdaad goed uit. Rijd opzich prima beetje pecht gehad er mee (wiellager kapot) maar niks al te serieus tot heden.

Ik haal een 6.8/100km bijna 1:15 en dit kan dit zeker zuiniger.

protip: in de bekerhouder passen geen reguliere thermos bekers, die zijn al snel te hoog

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Thenotorious schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:47:
Vooral met xenon lenzen die ik nog altijd kan retrofitten.
Doe dat of met een kit van 200€ of zet er gelijk een petje bij op.
Geen gezicht als je van die Xenon hebt die alle kanten op schijnt, vooral in de ogen van je tegenligger. |:(

• Thenotorious
Morocius schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:28:
[...]

Ik heb zelf sinds eind vorig jaar een phase 2 1.4 clio van eind 2002, de voorkant ziet er inderdaad goed uit. Rijd opzich prima beetje pecht gehad er mee (wiellager kapot) maar niks al te serieus tot heden.

Ik haal een 6.8/100km bijna 1:15 en dit kan dit zeker zuiniger.

protip: in de bekerhouder passen geen reguliere thermos bekers, die zijn al snel te hoog
Dankjewel voor de tip, en goed om te horen dat het verbruik ook meevalt.
True schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:37:
[...]

Doe dat of met een kit van 200€ of zet er gelijk een petje bij op.
Geen gezicht als je van die Xenon hebt die alle kanten op schijnt, vooral in de ogen van je tegenligger. |:(
Ik heb het ook over lenzen en niet over een xenon setje zomaar in reguliere koplampen plaatsen. Of je nou een setje lampen van 200 euro hebt van Pilot of de betere Chinese merken van 30-40 euro, maakt niets uit.

Im notorious

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-11 22:32

wickedm3n

Always having fun!

Touchdomex schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:09:
[...]

Onderhuids een Colt dus japanse kwaliteit gemaakt in Nederland. opzich een prima keuze!
Klopt inderdaad! Hele fijne wagen. 8) :)

In progress: VW kever

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:04
Thenotorious schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:52:
[...]

Dankjewel voor de tip, en goed om te horen dat het verbruik ook meevalt.

[...]

Ik heb het ook over lenzen en niet over een xenon setje zomaar in reguliere koplampen plaatsen. Of je nou een setje lampen van 200 euro hebt van Pilot of de betere Chinese merken van 30-40 euro, maakt niets uit.
Zo'n clio blijft toch reflector behuizingen hebben? Dat blijft imo bagger, wat voor setje je er ook in knalt. Net zoals automatische hoogste verstelling en sproeiers die je dan blijft missen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Thenotorious
wesleytjuh schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:55:
[...]

Zo'n clio blijft toch reflector behuizingen hebben? Dat blijft imo bagger, wat voor setje je er ook in knalt. Net zoals automatische hoogste verstelling en sproeiers die je dan blijft missen.
Natuurlijk, origineel xenon blijft altijd beter maar het is niet te vergelijken met xenon lampen in gewone behuizingen zoals 98% van de sjonnies doen in hun auto's.

Im notorious

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wickedm3n schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:54:
[...]

Klopt inderdaad! Hele fijne wagen. 8) :)
Jup, heeft iets meer kleine puntjes aan de carrosserie dan de Colt (geloof de achterruitewissermotor die wel kapot wil gaan en meende lekkage bij de klep/achterdeuren) verder net als de Colt hartstikke goed. Laat alleen de 1.0 Smart motor staan en ga voor de Mitsubishi blokjes. 1.1, 1.3 en 1.5 waar de laatste 2 4cilinders zijn.

Of ga gewoon voor een Colt natuurlijk. Vorigjaar een Colt 1.3 uit 2005 met 155k gekocht voor 3200 euro. Stuk betrouwbaarder en goedkoper dan een Polo om maar een dwarsstraat te noemen.
Pagina: 1