Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-11 14:41
Ik ben al geruime tijd bezig om in virtualbox een ubuntu systeem te starten.
Echter krijg ik elke keer de melding:

ip_local_port_range prefer different parity for start/end values

Ik heb netwerk setting nu geoppeld op bridget staan, met mijn wifi adapter.
Als geavanceerd PC-NETFast III

Maar ook op andere settings / netwerken blijf ik ik deze melding houden.

Virtualbox draai ik onder Windows 10 X64, heb de applicatie al opnieuw geïnstalleerd.

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 21:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waar zie je die melding precies? Want ik heb die namelijk nog nooit gezien in de jaren dat ik het gebruik en in 't verleden op 't forum van ze toen ik er nog moderator was.

Wat ik overigens voor m'n Linux VMs instel, is de virtio interface, en anders de Intel PRO/1000 MT Desktop adapter. Is er een specifieke reden om via bridged te werken? Houd er ook rekening mee dat bridgen met een wireless adapter niet altijd goed werkt vanwege de andere werking met protocollen die voor wireless nodig zijn vergelijken met een draadje.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• G.Scholtens
Hero of Time schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:33:
Waar zie je die melding precies? Want ik heb die namelijk nog nooit gezien in de jaren dat ik het gebruik en in 't verleden op 't forum van ze toen ik er nog moderator was.

Wat ik overigens voor m'n Linux VMs instel, is de virtio interface, en anders de Intel PRO/1000 MT Desktop adapter. Is er een specifieke reden om via bridged te werken? Houd er ook rekening mee dat bridgen met een wireless adapter niet altijd goed werkt vanwege de andere werking met protocollen die voor wireless nodig zijn vergelijken met een draadje.
Deze melding krijg ik bij het opstarten van de virtuele machine.
Maakt mij niet uit als ik bridged werk of anders, als ik maar internet krijg op de machine.
Weet uit het verleden dat ik hem altijd op bridget moest zetten. Meestal gebruik ik de wifi adapter van mijn laptop.

EDIT:
de virtio interface, en Intel PRO/1000 MT Desktop zojuist getest via lan en wifi maar in beide gevallen blijf ik de melding krijgen.

systeem start wel verder en kan ook inloggen. Maar eenmaal ingelogd krijg ik ook de melding could not resolve ip.

[ Voor 12% gewijzigd door G.Scholtens op 01-11-2016 16:22 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 21:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ok, in dat geval zet je 'm op NAT. Dan heb je iig geen last mocht er iets met bridged zijn. Verders kwam ik ook wat tegen op die melding bij Linuxquestions.org. Het ging om bepaalde poorten die door een of andere service nodig zijn of gereserveerd worden. Had je die ook gevonden? Wat heb je zoal draaien in de VM, of is het net een schone installatie, en heb je überhaupt al gekeken of alles wel functioneert mbt het netwerk?

Commandline FTW | Tweakt met mate

• G.Scholtens
Heb het .ova bestand verwijderd en opnieuw in virtualbox gezet.
Hierna werkte alles in een keer goed.

Bedankt