Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn blu life xl 3 blijft hangen op het blu logo nadat ik heb geprobeerd de telefoon te rooten met kingroot bleef die hangen. Ook mijn pc ziet de telefoon niet meer alleen bij apparaatbeheer met een geel driehoekje.
Ik heb van alles gelezen op het internet maar hoopt dat iemand mij hier meer kan vertellen erover.
Ik heb de hard reset in system recovery al geprobeerd ook dat mocht niet helpen.
Bedankt alvast.

Groetjes Larissa

Beste antwoord (via Verwijderd op 04-11-2016 12:11)

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:46

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Welk toestel heb je precies? Want ik kan geen Blu Life XL 3 vinden. Wel eentje zonder '3'.

Welke versie van kingroot heb je gebruikt en waar komt deze vandaan? Kingroot staat er nu niet bepaald bekent om als schone software.

Verder heb je een tutorial o.i.d. gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja onder de batterij bij het modelnummer staat blu life xl 3 en er staat ook L050. Maar op de doos staat het cijfer 3 er ook niet achter.
De kingroot komt van de site van kingroot zelf en is de laatste versie, volgens de site.
En sorry maar wat bedoel je precies met tutorial? Ik heb de hard reset gedaan en terug naar fabrieks instellingen via de system recovery. Bedankt voor je reactie.

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 17:15:
En sorry maar wat bedoel je precies met tutorial?
Heb je een tutorial gevolgd voor het rooten met Kingroot of ben je zelf aan de slag gegaan?
Ik heb de hard reset gedaan en terug naar fabrieksinstellingen via de system recovery. Bedankt voor je reactie.
Maar ook na deze stappen wil je toestel niet starten?

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Als je nog in de recovery kan komen lukt het je wellicht ook om de firmware / rom opnieuw te flashen. Hopelijk kan je die ergens downloaden. Ik zou denken dat je [url=""]deze[/url] moet hebben maar twijfel omdat je een ander modelnr noemt.

Link verwijderd, aangezien die helemaal volstaat met ads.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 02-11-2016 16:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Rens
nee ik heb de tutorial van kingroot gevolgd maar eigenlijk was dat niet meer dan het programma downloaden aansluiten en op root drukken...
en ook na de hard reset in systeem recovery blijft die nog steeds hangen op het blu logo helaas.

@Chris
de link die je stuurt is wel van het goede type hoor! dank je wel.
alleen moet ik je even eerlijk zeggen dat ik de download knop niet kan vinden? want waar ik op druk kom ik bij allemaal andere advertenties/ pop up sites uit.
en kun je me helpen met hoe ik de rom precies moet flashen voor ik weer iets fout doe..

bedankt allebei zover!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:12:
nee ik heb de tutorial van kingroot gevolgd maar eigenlijk was dat niet meer dan het programma downloaden aansluiten en op root drukken...
en ook na de hard reset in systeem recovery blijft die nog steeds hangen op het blu logo helaas.
Aha ok. Ik dacht dat je wellicht een tutorial had gevolgd. Maar hoe kwam je erbij om Kingroot te gebruiken?
alleen moet ik je even eerlijk zeggen dat ik de download knop niet kan vinden? want waar ik op druk kom ik bij allemaal andere advertenties/ pop up sites uit.
Ik heb de link maar even verwijderd, aangezien het inderdaad maar een waardeloze website is.
en kun je me helpen met hoe ik de rom precies moet flashen voor ik weer iets fout doe..
Ik zal eens kijken of ik iets voor je kan vinden, waar een goede rom bij staat.

Edit: Er is maar weinig te vinden over je model, maar wellicht kan je dit nog proberen: http://forum.xda-develope...e-xl-model-l050u-t3384430.

[ Voor 9% gewijzigd door rens-br op 02-11-2016 16:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja zoals al bekend is er niet veel bekend over deze telefoon en zag ik op een site staan dat kingroot prima zou werken... Nou niet dus.
De site van xda had ik ook gezien maar daar staan alleen dingen over root en niet echt de rom flashen toch?
Bedankt zover

• benbaba
  • Niet online
http://www.stockrom.net/2...original-blu-life-xl.html
Deze zou je met SPflash kunnen flashen althans als je de L050L hebt.

Verder kan je ook nog hier
https://www.mediafire.com/folder/sccpb1x439rj0/Life
of hier kijken
http://erasmocamacho.blog...are-para-blu-android.html

[ Voor 3% gewijzigd door benbaba op 02-11-2016 18:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus na aanleiding van de reactie van benbaba nog een keer gekeken en achter de batterij staat het volgende.
Model
LIFE XL
L050U / 01
FCC ID: YHLBLULIFEXL3
IC: 11492A-LIFEXL3

@benbaba, jou eerste link gaat dan niet op. De tweede link van mediafire staat mijn type telefoon er wel bij, helemaal als laatst samen met de L050L
nou is alleen mijn vraag wat moet ik precies met deze bestanden doen? ik wil het namelijk niet weer verkeerd doen..
ik hoor het graag!
Bedankt!
ps heb inmiddels de life one en xl flashing instructions bekeken maar daar staan dingen bij die niet in het pakket zitten die je dan download zoals Run “Setup.exe” inside “Life One XL Drivers” folder in deze folder kan ik al geen setup vinden...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2016 20:06 ]

• benbaba
  • Niet online
Kort gezegd moet je het volgende doen en hebben:

1. ROM bestand voor jou toestel downloaden/hebben
http://www.mediafire.com/.../BLU_L050U_V08_REPAIR.zip
2. SPflashtool downloaden en klaar hebben voor gebruik
http://d-h.st/1UT V5 (evt V3 http://bit.ly/2fe5BQG)
3. Drivers downloaden en installeren (zodat de flashtool je telefoon ziet).
http://www.mediafire.com/...a/Life_One_XL_Drivers.zip
4. Flashen - tool openen, toestel aansluiten, rom inladen en op download klikken.

Wat uitgebreidere uitleg kan je bv hier vinden:
http://www.blogtechtips.c...flash-any-blu-smartphone/

Daarnaast kan je ook googlen op ''how to use SPflash tool'' oid.

Verwijderd

Topicstarter
Nou helemaal goed. ik kom door het scherm heen waar die bleef hangen!
Alleen nu wilde ik alles weer gaan instellen en op de 1 of andere manier pakt hij mijn gmail gegevens niet en blijft die zeggen: dit apparaat is opnieuw ingesteld. Als u wilt doorgaan, logt u in met een google account dat eerder was gesynchroniseer op dit apparaat.
Maar dat doe ik eigenlijk al en hij blijft deze melding geven wat ik ook doe.
Kan dit iets te maken hebben met dat ik de rom heb geflast?

Acties:
  • Beste antwoord

• benbaba
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
De youtube filmpjes zijn geen succes bij het eerste filmpje komt de maker bij 00.53 sec in een scherm met een i knopje rechtbovenin die er bij mij niet zit, ook niet als ik het scherm draai.
En bij het 2de filmpje komt de telefoon weer met hetzelfde scherm als ik al omschreef.
De eerste link moet ik nog proberen..
Benbaba kun je me vertellen of dit probleem wel komt door het flashen?

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:12

Hegeman

Weet van alles wat

Kun je niet eerst inloggen met een ander google account?
Deze daarna weer verwijderen en met je orgineel inloggen?

Nog even verder gezocht, maar de XDA thread staat ook dat het toestel een aantal keren herstart? Heb jij dit niet gezien als blijven hangen? *Knip en plak*

Rooting The Device:

- Have USB debugging, OEM unlocking & unknown sources enabled.

- Download & install the latest version of KingRoot.

- Swipe up three times, press "try it"

NOTICE: If your device restarts through the process, don't worry, your device isn't broken, but there's a good chance the root attempt failed.

[ Voor 68% gewijzigd door Hegeman op 04-11-2016 08:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee helaas hij zegt het bij alle google accounts. Dat had ik ook al geprobeerd. Toch bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Haha nee dat heb ik niet gezien als blijven hangen aangezien het blijven hangen echt wel een half uur duurde dat is niet echt herstarten denk ik...
Kingroot is voor mij afgedaan zoals je begrijpt.
Wel goed ander nieuws de telefoon is inmiddels werkzaam toch door de youtube link van Benbaba de spaanse welis waar en heb het toch iets anders gedaan maar de telefoon doet het weer en ik ben helemaal blij!! Super bedankt allemaal voor jullie reacties en hulp. Ben er heel blij mee!

Toch ben ik wel benieuwd of er ook andere manieren zijn om te rooten die wel lukken want daar begon het tenslotte allemaal mee, aangezien dat het interne geheugen van de telefoon vrij klein is en dus snel vol loopt en ik sommige apps simpelweg niet kan verplaatsen en sommige apps standaard op je interne geheugen komen..
Is het uberhaupt wel mogelijk om te rooten op een normale manier doordat ik nu de rom versie geflasht heb?

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me nog helpen met mijn laatste vraag?
Bedankt alvast!
Pagina: 1