Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een nieuwe machine gebouwd, maar nu zit ik met een probleem ;
Mijn zij-monitoren hebben alleen DVI poorten, en de videokaart heeft maar 1 DVI poort.
De zij-monitoren zijn vrij standaard, 1080p 60Hz. met DVI en VGA aansluiting.
Dus ik vroeg me af, weet er iemand een winkel die goede DP > DVI kabels verkoopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:03

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Kun je niet gewoon hdmi-dvi doen?

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bart ® schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:42:
Kun je niet gewoon hdmi-dvi doen?
Zo had ik het op mijn vorige systeem, echter heeft mijn nieuwe videokaart slechts 1 HDMI poort. ;w

De videokaart (titan X pascal) heeft twee display poorten, een HDMI poort, en een DVI poort. Een van de displaypoorten is bestemd voor mijn hoofd monitor, en de HDMI is voor een toekomstige VR headset, dus moet een van mijn zij panelen op de DVI poort terwijl de andere het dus moet doen met een overgebleven displaypoort.

Er is nog een optie om een van mijn panelen via de intel APU een HDMI poort te geven, maar dat is dacht ik ook niet echt ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:08
Is in principe niet een hele special kabel (DP -> DVI) Ik heb meerdere merken/soorten gebruikt en tot nu toe nog altijd zonder problemen ik ging meestal voor de goedkoopste...
http://www.allekabels.nl/...keyword=displayport%20dvi (of een andere tech winkel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26
Als je zowel DVI als HDMI wilt gebruiken, dan moet je wel actieve Displayport naar DVI-adapters nemen. Anders kan je gpu er maar 2 tegelijk aansturen.

Zoiets: http://www.allekabels.nl/...ort-naar-dvi-adapter.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
White Feather schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:21:
Als je zowel DVI als HDMI wilt gebruiken, dan moet je wel actieve Displayport naar DVI-adapters nemen. Anders kan je gpu er maar 2 tegelijk aansturen.

Zoiets: http://www.allekabels.nl/...ort-naar-dvi-adapter.html
Dus als ik het goed begrijp is 2xDP + 1xHDMI niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
Je kaart heeft 2 clockgenerators. Iedere gebruikte DVI en HDMI aansluiting heeft er één nodig voor hun signaal. Een passieve DisplayPort naar DVI gebruikt dat signaal ook (stuurt gewoon een DVI-signaal over de DisplayPort). Het antwoord op jouw vraag is dus: inderdaad niet mogelijk met passieve adapters.

Vandaar dat ik actieve adapters linkte. Die krijgen een DisplayPort-signaal binnen en maken daar zelf een DVI met bijbehorende clocksignaal van. Dan kun je dus alle 4 je aansluitingen gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door White Feather op 01-11-2016 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
White Feather schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 07:42:
Je kaart heeft 2 clockgenerators. Iedere gebruikte DVI en HDMI aansluiting heeft er één nodig voor hun signaal. Een passieve DisplayPort naar DVI gebruikt dat signaal ook (stuurt gewoon een DVI-signaal over de DisplayPort). Het antwoord op jouw vraag is dus: inderdaad niet mogelijk met passieve adapters.

Vandaar dat ik actieve adapters linkte. Die krijgen een DisplayPort-signaal binnen en maken daar zelf een DVI met bijbehorende clocksignaal van. Dan kun je dus alle 4 je aansluitingen gebruiken.
Met hoeveel zekerheid kun je dat zeggen? Mijn oude nvidia 670 kan prima drie schermen voeren. 2x DVI + 1x HDMI, alledrie tegelijk. Zoiets zou mijn nieuwe titanX toch ook wel moeten kunnen? Vrij knudde als dat niet zo is.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
Ik heb dit kunnen vinden bij Nvidia.

http://nvidia.custhelp.co...w/3D%20surround/related/1

Het is soms mogelijk om meerdere DVI of HDMI-poorten van dezelfde clockgenerator gebruik te laten maken. Omdat Nvidia wat minder flexibel is dan AMD qua multimonitor-setups, moeten alle 3 de monitoren met dezelfde frequentie resolutie en polariteit worden aangesproken.

3 zal dus waarschijnlijk wel werken blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is alleen als je de boel in surround mode draait denk ik. Dat is niet wat ik doe. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:03

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:33:
[...]
Met hoeveel zekerheid kun je dat zeggen? Mijn oude nvidia 670 kan prima drie schermen voeren. 2x DVI + 1x HDMI, alledrie tegelijk. Zoiets zou mijn nieuwe titanX toch ook wel moeten kunnen? Vrij knudde als dat niet zo is.. :')
Het verschilt per merk en model videokaart, het is maar net wat de fabrikant voor mogelijkheden heeft aangebracht op het bordje. Drie schermen is eigenlijk altijd wel mogelijk op high-end kaarten, maar niet met elke combinatie van poorten.

Cunning linguist.

Pagina: 1