*IS OPGELOST. DE OPLOSSING STAAT ONDERAAN DE POST*
Mijn vraag:
Vandaag vond ik het eens tijd om MSI Afterburner up te daten naar de final van 4.3.0. Ik had het een en ander ingesteld zoals ik het altijd had met de vorige versie (4.2.0). Ik startte GRID 2 op om het te testen. Zag er prima uit en werkte prima (ik had gek genoeg wel 20 fps minder leek het wel, maar dat kan ik nog niet bevestigen of met zekerheid zeggen). Toen wilde ik Battlefield 4 gaan opstarten, omdat dat het spel is wat ik vaak speel. Eenmaal opgestart, ging de GPU load de hele tijd schommelen tussen 99 en 100%. Normaliter zit hij altijd tussen de 85 en 99%. Ik kreeg ook echt ontiegelijke lag, en haalde maar iets van 20 fps terwijl ik normaal 120 fps haal. Wat ook opvallend was, is dat de temperatuur maar op 1 waarde bleef staan. De fans gingen dus ook niet aan, want hij kwam niet boven de 63 graden. Het lijkt erop dat hij zichzelf terugklokt om niet boven de 63 te komen. Edit: dit kan ik bevestigen. Zojuist ook de kloks gezien, en die blijven op 300 en 600MHz hangen.
Wie weet hoe dit komt zo ineens?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Hardware:
Software:
Ik heb opnieuw het programma verwijdert, nu kwam het wél met de melding "u moet de pc opnieuw opstarten om het van kracht te laten komen". Dit was voorheen niet zo.
Ook ben ik erachter gekomen dat toen ik versie 4.2.0 wilde installeerde, hij blijkbaar 4.3.0 installeerde
. Dit komt omdat elke direct-link van deze site. Als je dan klikt op welke versie dan ook behalve versie 4.3.0, wordt er automatisch de nieuwste gedownload. Dat verklaarde het dus waarschijnlijk. Ik heb nu daadwerkelijk versie 4.2.0 geïnstalleerd, en alles werkt weer naar behoren (kloks staan ook weer goed).
Mijn vraag:
Vandaag vond ik het eens tijd om MSI Afterburner up te daten naar de final van 4.3.0. Ik had het een en ander ingesteld zoals ik het altijd had met de vorige versie (4.2.0). Ik startte GRID 2 op om het te testen. Zag er prima uit en werkte prima (ik had gek genoeg wel 20 fps minder leek het wel, maar dat kan ik nog niet bevestigen of met zekerheid zeggen). Toen wilde ik Battlefield 4 gaan opstarten, omdat dat het spel is wat ik vaak speel. Eenmaal opgestart, ging de GPU load de hele tijd schommelen tussen 99 en 100%. Normaliter zit hij altijd tussen de 85 en 99%. Ik kreeg ook echt ontiegelijke lag, en haalde maar iets van 20 fps terwijl ik normaal 120 fps haal. Wat ook opvallend was, is dat de temperatuur maar op 1 waarde bleef staan. De fans gingen dus ook niet aan, want hij kwam niet boven de 63 graden. Het lijkt erop dat hij zichzelf terugklokt om niet boven de 63 te komen. Edit: dit kan ik bevestigen. Zojuist ook de kloks gezien, en die blijven op 300 en 600MHz hangen.
Wie weet hoe dit komt zo ineens?
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Hardware:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 177,85 | € 177,85 |
1 | Gigabyte GA-H97-D3H | € 96,- | € 96,- |
1 | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked ACX 2.0 4GB | € 375,99 | € 375,99 |
1 | Toshiba DT01ACA300, 3TB | € 83,95 | € 83,95 |
1 | Corsair Obsidian 450D | € 99,95 | € 99,95 |
1 | Scythe Mugen 4 | € 39,95 | € 39,95 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 56,- | € 56,- |
1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 21,25 | € 21,25 |
1 | Corsair CX450M | € 52,95 | € 52,95 |
1 | Crucial MX100 256GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.003,89 |
Software:
- Windows 10 Pro
- Driver 372.90 (werkte voordat ik de nieuwste MSI versie had geïnstalleerd perfect). Lijkt me dus dat het daar niet aan kan liggen.
- MSI Afterburner 4.3.0
- Andere server Battlefield
- MSI Afterburner instellingen teruggezet naar default
- MSI Afterburner verwijdert
- Andere game (geen lag maar fans gaan nog steeds niet aan)
- Pc opnieuw opgestart
- Vorige versie MSI Afterburner (4.2.0) geïnstalleerd (werkt nog steeds niet)
Ik heb opnieuw het programma verwijdert, nu kwam het wél met de melding "u moet de pc opnieuw opstarten om het van kracht te laten komen". Dit was voorheen niet zo.
Ook ben ik erachter gekomen dat toen ik versie 4.2.0 wilde installeerde, hij blijkbaar 4.3.0 installeerde

[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 31-10-2016 19:02 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ