[WordPress]WP-Admin ombereikbaar sinds vanochtend. Help ?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriHL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-05 06:42
Goedemiddag allen,

Wij zitten met een probleem op onze website.
Zie screenshot hieronder voor het probleem:
- http://prnt.sc/d171nr (HTTP ERROR 500)

Het gaat om deze website:
- *snip* spam - Niet relevant

Gisteren heb ik een aantal plugins geupdate waar ik een melding voor kreeg.
Wij maken gebruik van een premium thema dat gekocht is bij Themeforest (Blackfyre).

Tijdens het updaten zag ik wel dat er een foutje was bij de plugin 'give' (donatieplugin), maar maalde er niet zo om, aangezien ik dat wel vaker zie bij een plugin. De verdere avond kon ik gewoon inloggen in de admin panel, geen problemen verder geconstateerd.

Vanochtend wilde ik de frontpage aanpassen (wij voeren meestal op maandag en dinsdag content updates door op de frontpage), maar ik geraakte niet in de admin panel.

De website zélf werkt zoals ie altijd werkt en alle pagina's zijn in te zien. Ook na het verwijderen van de cookies. Heb zelfs tegen mijn zin in andere browsers geïnstalleerd, geen succes helaas.

Nu heb ik eerst vooral veel gezocht wat het probleem zou kunnen zijn en welke mogelijke oplossingen hiervoor geboden werden. Ik heb werkelijk álles wat ik kon vinden geprobeerd, helaas zonder succes.

Een aantal geboden oplossingen:
- verwijderen van de plugin folder en nogmaals proberen te laden: geen succes.
- verwijderen van de plugins in de folder en een voor een terugzetten: geen succes.
- hernoemen van de plugins folder en dan in de admin panel de plugins weer activeren: geen succes omdat ik de admin panel niet in kom.
- .htaccess bestand backuppen en verwijderen om zodoende een nieuwe aan te laten maken: geen succes
- ander thema selecteren om te zien of dat het probleem is: geen succes
- backup van de webhost terugzetten: geen succes (meerdere backups geprobeerd)
- en nog een 30-tal oplossingen geprobeerd. Allen zonder succes.

Graag zou ik willen weten wat ik nog kan proberen. Onze webhost (strato) zegt doodleuk, neem maar contact op met Wordpress zelf. Maar dat had ik al gedaan en zij verwijzen naar de webhost. Dat heb ik telefonisch ook medegedeeld aan Strato, maar zij willen niet helpen (leuk hé, terwijl ik een betalende klant ben..al jaren).

*snip* Zie Kan iemand even...? en/of Devschuurder werven? Gebruik Vraag & Aanbod!; als je het zélf niet wil doen ben je in Webdesign, Markup & Clientside Scripting aan 't verkeerde adres ;)

Alvast hartelijk dank. We kunnen nu helemaal niets..

[ Voor 10% gewijzigd door RobIII op 31-10-2016 17:35 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NowayIndustries
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-04 10:28
Je screenshot laat een 500 error zien (Internal Server Error), dus pak je webserver logs er eens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriHL
Hey NI,

Waar vind ik die ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:14

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Ja, koekoek, we zijn hier niet van het handjes vasthouden he? Doe eens gek en kijk eens hier. We willen je bést helpen, maar we verwachten wel dat je in ruil daarvoor zélf ook een beetje moeite doet.

Ik zie in je responseheaders: Server:Apache/2.2.31 (Unix) dus ik zou eens hier specifiek kijken.
Y_H schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:56:
- en nog een 30-tal oplossingen geprobeerd. Allen zonder succes.
Zat daar ook het verwijderen van cookies bij? Ik moet beter lezen B)
Ook na het verwijderen van de cookies. Heb zelfs tegen mijn zin in andere browsers geïnstalleerd, geen succes helaas.

[ Voor 52% gewijzigd door RobIII op 31-10-2016 18:04 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Rochebrune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 10:52
Bij mij doet die URL het gewoon. Ik krijg gewoon het WordPress inlogscherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baazie
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
hier ook, wel rete traag!

leeg je cache is een keertje en probeer anders eens met andere browser :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

Moderator DPC

professioneel gifmenger

De WP-admin is idd gewoon te benaderen. Nog niet eens zó heel erg traag hoor. Heb ze veel erger meegemaakt :)

En als je niet weet waar je je serverlogs kan vinden dan kan je er misschien ook maar beter helemaal van af blijven.... (my 2 cents)

Kuuke's Sterrenbeelden | 英俊的兔子

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriHL
@RobIII:
- Mijn excuses. Ik las het verkeerd. Ik begreep in eerste instantie dat het om de browser log ging.

@de Rochebrune:
- Ik vroeg hulp met de wp-admin, niet de wp-inlog. Ik geraak er niet in.
Ik kom niet in de wp-admin. Krijg dan direct een http 500 error. Andere admins idem. Niemand geraakt erin. Het inlogscherm is wel te benaderen. Maar zodra men inlogt, dan krijgt men de foutmelding.
@Baazie:
- Heb je überhaupt wel mijn hele verhaal gelezen ? Nodeloze reactie mijns inziens.

@KuuKe:
- Zelfde antwoord als bij @de Rochebrune. Ik kom niet in de wp-admin. Krijg dan direct een http 500 error. Andere admins idem. Niemand geraakt erin. Het inlogscherm is wel te benaderen. Maar zodra men inlogt, dan krijgt men de foutmelding.
@KuuKe: Ik vraag netjes om hulp. Dan kan je ook netjes antwoorden. Ik had verkeerd gelezen v.w.b. de serverlogs, though. Ik begreep in eerste instantie dat het om de browser log ging.

Nu wilde ik de logfile hieronder zetten, maar heb het probleem met hulp van de ontwikkelaar van ons thema opgelost. Het bleek dat de caching plugin, WP Super Cache, die we al dik twee jaar gebruiken, het probleem was en daarmee ook de website vertraagde. Deze is nu verwijderd.

Voor wat betreft de snelheid, tjah, wij zijn een groep die alles uit eigen zak betalen, naast de website ook de gameservers en dergelijke. We wilden tot voor kort niet teveel uitgeven aan webhosting. Per maart 2017 gaat dat veranderen en gaan we over naar een aanzienlijk sneller pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:11

JdM

Humbled

Kun je via FTP die plugins verwijderen/ de mapnaam van je plugins aanpassen zoals hier wordt aangeraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Misschien toch beter om toch screenshot weg te halen, alles staat erin namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Graag zou ik willen weten wat ik nog kan proberen. Onze webhost (strato) zegt doodleuk, neem maar contact op met Wordpress zelf. Maar dat had ik al gedaan en zij verwijzen naar de webhost. Dat heb ik telefonisch ook medegedeeld aan Strato, maar zij willen niet helpen (leuk hé, terwijl ik een betalende klant ben..al jaren).
Wat heb je ze gevraagd? Hoe je Wordpress werkend kan krijgen? Want dan kan ik me indenken dat ze je naar Wordpress doorsturen. Als je bij strato eens vraag over de logs, en waar die staan? Heb je dat al gevraagd? Dan kan je aan de hand daarvan zien waar het fout gaat.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Y_H schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:56:

- Ik vroeg hulp met de wp-admin, niet de wp-inlog. Ik geraak er niet in.
Wp-Admin is hetzelfde als Wp-Inlog... het is gewoon een symlink.

code:
1
http://test.com/wp-admin == http://test.com/wp-login.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

True, maar als je daarna in de admin komt, en daar gaat wat fout, dan krijg je op die plek een 500. Dus NA de wp-login.php ;-)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16-05 10:19

Joran

<3 natalee

Als je via FTP er nog in kan (of desnoods mysql (phpmyadmin?)) kan je via die weg ook je plugins uitschakelen. staat hier duidelijk uitgelegd:

http://www.wpbeginner.com...-able-to-access-wp-admin/

In strato kan je de error logs zo bekijken:

https://www.strato.de/faq...TRATO-bereitgestellt.html
(Duits, maar met screenshots)

Fijn dat je het al hebt kunnen oplossen, maar ik post dit gewoon toch maar even.

Send me your gameboys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriHL
@AW_Bos:
Ik heb Strato zowel om dit probleem van WP gevraagd áls om de serverlogs, maar helaas boden ze geen soelaas, anders dan eerder aangegeven.

@deathgrunt:
Niet helemaal. Als je een 'gewone' gebruiker bent, dan kom je niet in de admin. Alleen als je in de database staat als admin of staflid, dan kom je in de het admin paneel. Doet verder niets af aan het wel of niet gelijk hebben, maar in mijn hoofd (klinkt zo psychisch, I know) is dat niet hetzelfde :')

@AW_Bos:
Dat gebeurde dus inderdaad.

@Joran:
Bedankt. Ik heb Strato er echter al meermaals op gewezen dat ze hun handleiding eens moeten aanpassen. Ze hebben namelijk nu al 3x in anderhalf jaar hun klantenomgeving én de FAQ aangepast om het duidelijker te maken voor hun klanten. Alleen als je in de inhoudsopgave verwijst naar een handeling om bij de juiste Q&A te komen en die is er niet, dan loop je al vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 23:09
Ik heb dit soort errors ook wel eens gehad. Wat ik dan vaak deed was via FTP inloggen. De map van het thema warmee de plugin problemen geeft weggooien. Vervolgens pakt Wordpress automatisch het default thema weer op. Je kunt dan weer inloggen en het probleem fixen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriHL
rimave schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:37:
Ik heb dit soort errors ook wel eens gehad. Wat ik dan vaak deed was via FTP inloggen. De map van het thema warmee de plugin problemen geeft weggooien. Vervolgens pakt Wordpress automatisch het default thema weer op. Je kunt dan weer inloggen en het probleem fixen.
Mja, helaas werkte dat niet :S Meestal zou dat dé oplossing zijn.
Pagina: 1