Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 01:32
Enkele weken geleden heb ik een accu besteld voor mijn Dell Vostro 3460 bij NLaccu.nl. Het betreft de volgende accu: http://www.nlaccu.nl/vost...ell-batterij-p-57305.html.

Nu vond ik de site wel wat twijfelachtig, maar aangezien ik met paypal kon betalen besloot ik de gok te nemen. Tijdens de bestelling werd mij gevraagd om het model nummer van mijn laptop/accu in te voeren ter controle. Hierbij heb ik het typenummer van mijn laptop en het serienummer etc ingevuld, het exacte type van de huidige accu had ik helaas niet ter hand op dat moment. Na betaling bleek opeens dat ik aan een chinees had betaald en dat de accu ook daarvandaan zou komen. Toegegeven, een gigantische verassing was dit niet gezien de rest van de website, maar het voelde wel een beetje misleidend aangezien dit verder nergens stond aangegeven.

Afijn, even later ontving ik de accu. Bij het uitpakken viel mij direct op dat de seal van de verpakking al eens open geweest was en dat de verpakking niet erg origineel van Dell oogt. Daarnaast zitten er een paar kleine deukjes en wat lichte schrammen op. Kortom, de accu lijkt verre van nieuw, mogelijk een refurbished model. Vervolgens probeer ik de accu in mijn laptop te stoppen, echter past hij niet. De accu is duidelijk gemaakt voor een ander model laptop.

Hierop heb ik contact gezocht met de verkoper, deze gaf aan dat al zijn accu's nieuw zijn en dat het mijn eigen schuld is dat ik de verkeerde accu heb besteld omdat ik niet mijn accu model had doorgegeven. Hij geeft aan dat ze wel een accu voor mijn type laptop op voorraad hebben en hem best om willen wisselen. Daarvoor moet ik echter de accu terug sturen naar China wat relatief kostbaar is (€24,30).

De vervangende accu is een stuk kleiner qua capaciteit en ik vertrouw die hele toko eigenlijk niet meer. Ik antwoord dus dat ik mijn geld terug wil en best bereid ben de accu terug te sturen mits hun de verzendkosten hiervoor dekken. Naar mijn mening heb ik immers bij een Nederlandse webshop besteld en valt onze overeenkomst dus onder het Nederlandse recht. Zo ver ik weet houd dat in dat ik bij non conformiteit het product terug mag sturen en de verkoper verplicht is mij ook de verzendkosten naar hem terug te dekken. Ik vertel hem dat ik mijn initieel aankoop bedrag plus de verzendkosten naar mij toe terug wil, €63,48, en dat als hij de accu terug wilt daar nog €24,30 bovenop komt.

Hierop antwoord de verkoper dat hij bereid is €40 terug te storten en dat ik de accu dan zelf mag verkopen. De retourzending gaat hij niet betalen aangezien hij vind dat hij toch de accu heeft verzonden die ik besteld heb.

Ik zit nu echt in dubio. Ik heb het gevoel dat ik gewoon in mijn recht sta. Ga ik akkoord met zijn aanbod, of escaleer ik de boel bij Paypal? Wat raden jullie mij aan?

Ik heb nog geen enkele ervaring met de kopersbescherming van PayPal, ik weet niet hoe hun handelen in een dergelijke situatie.

En ja, ik had beter op moeten letten bij de bestelling van de accu. Van de andere kant geloof ik nooit dat die accu nieuw is en voldoet hij daarom sowieso al niet. Helaas kan ik hem niet testen.

Beste antwoord (via Aapenootjes op 31-10-2016 16:02)

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 17:56

Perkouw

Moderator General Chat
Aapenootjes schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:48:
Afijn, even later ontving ik de accu. Bij het uitpakken viel mij direct op dat de seal van de verpakking al eens open geweest was en dat de verpakking niet erg origineel van Dell oogt. Daarnaast zitten er een paar kleine deukjes en wat lichte schrammen op. Kortom, de accu lijkt verre van nieuw, mogelijk een refurbished model. Vervolgens probeer ik de accu in mijn laptop te stoppen, echter past hij niet. De accu is duidelijk gemaakt voor een ander model laptop.
Vreemd ook. Gefabriceerd door Dell. En dan vervolgens bij merk weer "vervanging batterij" neerzetten. :/ Ik zou je geld gewoon terug claimen via PayPal d.w.z. claim openen daar. Met een beetje Google werk kom je er vrij snel achter hoe dat werkt.

En trouwens gewoon WKOA retourneren. Overigens zie ik daar nergens iets over op http://www.nlaccu.nl/index.php?main_page=return_policy die voorwaarden zijn duidelijk niet toegespitst op Nederland. Dus again. Geld terug claimen via PayPal.

[ Voor 21% gewijzigd door Perkouw op 31-10-2016 16:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Bizar dat jij de accu moet terugsturen naar China :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 12:59

Shunt

Boe

Altijd gewoon via paypall met dat soort toko's.
Krijg je gewoon je centen terug.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
RodeStabilo schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:50:
Bizar dat jij de accu moet terugsturen naar China :?
Ja, beetje malafiede zaak is het wel. De website doet zich (tamelijk matig) voor als Nederlandse webshop maar is dat niet.
Shunt schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:50:
Altijd gewoon via paypall met dat soort toko's.
Krijg je gewoon je centen terug.
Daar neig ik ook naar ja. Moet ik dan nog bewijzen dat die accu niet nieuw is? Ik kan er best wat foto's van maken, maar testen gaat dus niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Aapenootjes schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 15:48:
Vreemd ook. Gefabriceerd door Dell. En dan vervolgens bij merk weer "vervanging batterij" neerzetten. :/ Ik zou je geld gewoon terug claimen via PayPal d.w.z. claim openen daar. Met een beetje Google werk kom je er vrij snel achter hoe dat werkt.

En trouwens gewoon WKOA retourneren. Overigens zie ik daar nergens iets over op http://www.nlaccu.nl/index.php?main_page=return_policy die voorwaarden zijn duidelijk niet toegespitst op Nederland. Dus again. Geld terug claimen via PayPal.

[ Voor 21% gewijzigd door Perkouw op 31-10-2016 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:29
Vreemde website.

Zie ook dat alle items uit Hong Kong komen.
http://www.nlaccu.nl/shippinginfo.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Meteen bij PayPal neerzetten.

Herkende de site direct, dat is gewoon laptop-parts-shop.com, die heeft zo'n beetje voor elk land zijn eigen 'webshop'. In het verleden voor oude HP laptop accu gevonden, wat dus ook achteraf niet eens een 'genuine' HP accu bleek te zijn.

Maar het lijkt me toch vrij duidelijk dat je niet te maken had met een NL webshop, een .nl domein zegt natuurlijk niets, maar in contact/shipping/aboutus staan toch genoeg aanwijzingen dat dit geen NL shop is. Hoewel die in de basis dezelfde regels moeten volgen, gelijk hebben en gelijk krijgen.. wereld van verschil.

edit, die gasten hebben weet ik hoeveel domeinen, elke term-combinatie van laptop/accu/adapter is wel van hun :P

Even snel gekeken, praat je al snel over 20-30 euro goedkoper dan welke Nederlandse webshop, goedkoper heeft op z'n tijd dus ook mogelijk z'n keerzijde ;)

[ Voor 56% gewijzigd door SinergyX op 31-10-2016 16:06 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Dankjewel voor de reacties, ik ga de boel escaleren. Ik laat wel weten wat er uit komt :)

Edit: Ik heb antwoord van PayPal. Ik mag de accu terugsturen en dan krijg ik mijn geld terug. Maar er wordt geen woord gerept over de verzendkosten.
Lezen die mensen bij PayPal überhaupt? Hier schiet ik natuurlijk geheel niets mee op :-(

[ Voor 57% gewijzigd door Aapenootjes op 01-11-2016 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Aapenootjes schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 16:02:
Dankjewel voor de reacties, ik ga de boel escaleren. Ik laat wel weten wat er uit komt :)

Edit: Ik heb antwoord van PayPal. Ik mag de accu terugsturen en dan krijg ik mijn geld terug. Maar er wordt geen woord gerept over de verzendkosten.
Lezen die mensen bij PayPal überhaupt? Hier schiet ik natuurlijk geheel niets mee op :-(
Je hebt twee keuzes in deze. De accu houden en 40 euro van de verkoper terug krijgen of doorpakken bij PayPal. Dat laatste lijkt me wat lastig als ze aangeven dat je het product kan terug sturen.

Je kan proberen om aan te geven dat je het product bij een, op het eerste zicht Nederlandse webshop, hebt besteld en dat terugsturen wat aan de prijs is. Wellicht doe je er ook goed aan om aan te geven dat de verkopende partij een fout heeft gemaakt en het verkeerde type accu heeft geleverd en dat jij nu voor zijn/haar fout moet opdraaien.

Meer kan ik er helaas ook niet van maken voor je i'm affraid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:21

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Je kan door PayPal ook de retourkosten laten vergoeden: https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/refunded-returns.

Overigens weet ik niet of dit ook gaat met terugwerkende kracht.

[ Voor 23% gewijzigd door rens-br op 01-11-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Ik heb gebeld met Paypal en mij werd ook verteld dat ik via dat systeem mijn verzendkosten terug kan krijgen.

Het pakketje zit op de post en Paypal is ingelicht. Nu is het een kwestie van wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-03 19:17
Als je de site al twijfelachtig vond, waarom bestel je er dan alsnog als ik vragen mag.
Ik lees dit vaker en snap het gewoon niet.

Na het klikken op 'betalen & garantie en retouren' was ik er persoonlijk al uit dat dit onzuiver is.

Betalen met o.a. Western Union en de hele 'garantie & retouren' sectie is Engelstalig.

[ Voor 26% gewijzigd door LocK_Out op 12-11-2016 04:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapenootjes
Gisteren heeft PayPal bevestigd dat ik mijn geld terug krijg. Ik moest wel even een bewijs sturen van verzending maar gelukkig had ik voldoende foto's van het pakket gemaakt op het postkantoor met de zendzegel etc.

Het pakketje is overigens nog niet aangekomen bij de verkoper, afgelopen vrijdag is een bezorgpoging gedaan maar toen was er blijkbaar niemand aanwezig.
Pagina: 1